• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marbella & Ibiza

snoozarn

Patek
2-Faktor
Åker om några veckor till Marbella, tar tacksamt emot tips och annat kul man inte ska missa. Åker en sväng förbi Ibiza också, kan ju inte missa Eric Prydz.
Klockbutiker att besöka? Vill klämma Panerai, finns det? På Ibiza bor vi vid playa d'en bossa om det hjälper nåt. Gym finns det nog förhoppningsvis.

Shoot!
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Åker om några veckor till Marbella, tar tacksamt emot tips och annat kul man inte ska missa. Åker en sväng förbi Ibiza också, kan ju inte missa Eric Prydz.
Klockbutiker att besöka? Vill klämma Panerai, finns det? På Ibiza bor vi vid playa d'en bossa om det hjälper nåt. Gym finns det nog förhoppningsvis.

Shoot!
Marbella är galet!
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Avbokade marbella två timmar innan avresa pga en idiot men mina vänner som varit där två år i rad och det jag kollat upp så gäller ocean club och nikki beach på dagarna. Olivia valere, pangëa och massa annat finns på kvällarna. Olivia valere är cp dyrt men många stora DJs spelar där. Hamnen är tydligen jäkligt nice och många trevliga butiker och bilar runt hamnen

Finns massa klipp om framförallt ocean club på youtube
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Har varit mycket i marbella och puerto banus (6år irad)
Men kan nog bara komma med lugna mattips snarare än uteställen
Bara dra ett PM så kan vi se om ja kan bidra
 

hollow123

Rolex
Funky Buddha, olivia valere bra klubbar.
Bästa lunchrestaurangen nere i PB är black & white jävligt trevlig tjej som äger den och bra priser :)
 

Oew

Rolex
Nikki/Sala beach är nice, Olivia valere är bra med blir riktigt lökigt. Villa Tiberio är en bra restaurang och los bandidos också (ta deras chateaubriand)
 
Funky Buddha, olivia valere bra klubbar.
Bästa lunchrestaurangen nere i PB är black & white jävligt trevlig tjej som äger den och bra priser :)
Var där ikväll. Som sagt en riktigt trevlig tjej som driver stället riktigt bra mat för att ha så bra läge. Ofta är ju maten omvänt proportionell mot läget! Ganska lite folk o flickorna verkar inte frusna av sig , om man får gå efter klädseln .
 

hollow123

Rolex
Var där ikväll. Som sagt en riktigt trevlig tjej som driver stället riktigt bra mat för att ha så bra läge. Ofta är ju maten omvänt proportionell mot läget! Ganska lite folk o flickorna verkar inte frusna av sig , om man får gå efter klädseln .
Sedärja kul! Ja läget där är grymt, sjuka båtar som ligger 3 meter från restaurangen
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Snor fokus från Marbella. Jag har bokat in Ibiza slutet av Juli. Någon som har bil&yacht-hyr erfarenheter?
 
Jomenvisst. Varit där 1-3 ggr/år sedan -06(?). Nog har man sett en del imponerande båtar. Ganska hyfsat i förra veckan. Man ser också en del bilar Porche Cayenne tycks växa på träd där nere. Det värsta jag sett var för några år sedan när det kom först två st 300 SL och omedelbart efteråt en 300 SLR - vi snackar 50-tal. Inga mesiga sedaner utan silverpilar! På en parkering också i hamnen stod ytterligare SLR, ägaren såg rysk uto hans flickvänn var hälften så gammal men kompenserade det med en imponerande fysik!
 
Snor fokus från Marbella. Jag har bokat in Ibiza slutet av Juli. Någon som har bil&yacht-hyr erfarenheter?
Jag brukar hyra på Malagacars.com det har alltid funkat bra, men det är svårt med parkeringsplatser. Det finns ingen så kreativt tänkande, som en spanjor som söker en P-plats. En gång såg jag fyra bilar parkerade i ett gathörn! Suck!,
 

cab

Audemars
2-Faktor
Kom hem i söndags efter hyrt hus en vecka i PB. Riktigt grymt ställe blev sugen att köpa något eget där nere nu :)

Blev inte så mycket klockspaningen men kunde se tre klockbutiker nere vid hamnen. Ideal butiken hade många olika märken och mycket Rolex hemma även basmodellerna i stål.

Finns en Tourbillon butik som sålde Breguet, Blancpain, Glashutte m.m. Fanns även Patek butik som jag missade namnet på var lite stökigt när vi hade vägarna förbi där :D

Testade Black & white en dag, sämre drinkar var det länge sen vi drack men maten var bra och billig så värt en lunch och ta en öl till :) Bra drinkar finns hos John Scotts. Skönt ställe att sitta i en soffa och kolla ut över båtarna och alla feta bilar som glider förbi.

Vill man bort från huvudgatorna så hittade vi en liten trevlig Tapas restaurang. Ligger inne i en gränd bakom Hard Rock Cafe.

Hittade en riktigt bra lunchrestaurang nere på stranden snett nedanför den stora statyn. Löjligt bra priser också runt 80-130kr. Minns inte namnet men var en liten vitbyggnad med med massa vita parasoll vid borden.

Ocean Club är trevligt om man vill bada och kröka, såklart inte billigt. Bra att boka innan om man vill ha en bra plats.

IMG_8187.JPG


IMG_8188.JPG


IMG_8189.JPG


IMG_8197.JPG
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Kom hem i söndags efter hyrt hus en vecka i PB. Riktigt grymt ställe blev sugen att köpa något eget där nere nu :)
Hittade en riktigt bra lunchrestaurang nere på stranden snett nedanför den stora statyn. Löjligt bra priser också runt 80-130kr. Minns inte namnet men var en liten vitbyggnad med med massa vita parasoll vid borden.
Välskrivet, kul! :)
Var lunchresturangen el gran gatsby? Tack för tipsen. Går att boka i förväg på OC dessutom?
 

cab

Audemars
2-Faktor
Välskrivet, kul! :)
Var lunchresturangen el gran gatsby? Tack för tipsen. Går att boka i förväg på OC dessutom?
Nix, inget så fancy :) Det här var mer ett strandhäng ställe, dock väldigt fräscht. Ligger man på stranden är det perfekt att gå dit och käka.

Ligger typ här, fanns inte utmärkt på Google.
rest.png


Yes, ni kan boka innan via nätet på hemsidan. Är nog mest fredag & lördagar det blir fullt dvs solbäddar.
 

hollow123

Rolex
Nix, inget så fancy :) Det här var mer ett strandhäng ställe, dock väldigt fräscht. Ligger man på stranden är det perfekt att gå dit och käka.

Ligger typ här, fanns inte utmärkt på Google.
rest.png


Yes, ni kan boka innan via nätet på hemsidan. Är nog mest fredag & lördagar det blir fullt dvs solbäddar.
Ah där har jag käkat! Riktigt gött strandhäng och prisvärd mat
 

Falken

Panerai
Bumpar denna, för lite day party/poolhäng. Vilken pool kör man på i marbella? Nao, ocean club, purobeach eller annan?
 
Topp