• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marbella-Puerto Banus

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Tjena mina klockvänner!
10-maj bär det av till Marbella och Puerto Banus. Finns det någon bra klockhandlare där som ni känner till och kan rekommendera?
Tacksam för alla tips :)
Trevlig kväll
 

McOak

Omega
Ska bli intressant att följa då jag också bokat resa dit, dock mellan 27 jul - 10 aug.
Någon som kanske också vet någonting om Malagas flygplats och deras klockutbud?
 

Stab Ein

Omega
Jag är förbi Malagá flygplats åtminstone två gånger i månaden, inte noterat något särskilt i klockväg på flygplatsen.
I stan finns urmakeriet Miguel Heredia, som har en del vintage, på Plaza de la Constitución och hundra meter därifrån på Calle Larios ligger A. Marcos som är Rolex/Tudor/Omega AD. Finns även en Cartier AD på en av smågatorna i närheten.
 

Ivar31

Cartier
Har varit där en hel del, håller med om flygplatsen, inget som kommer mig till minnes.

I Puerto Banus finns iaf två butiker samlade på första o andra "Hamngatan" vid bilinfarten till hamnen (minns ej namnet på dem). Dessvärre har väl hela Banus en viss snorkighet (folk har alldeles för mycket pengar). Dock värt en runda om du ändå är i trakten. Luncha gärna på Picasso första hamngatan. Ta en bira kika på feta båtar och bilar, ligger 50meter från närmsta klockaffär. Bra skit.
 

McOak

Omega
Har varit där en hel del, håller med om flygplatsen, inget som kommer mig till minnes.

I Puerto Banus finns iaf två butiker samlade på första o andra "Hamngatan" vid bilinfarten till hamnen (minns ej namnet på dem). Dessvärre har väl hela Banus en viss snorkighet (folk har alldeles för mycket pengar). Dock värt en runda om du ändå är i trakten. Luncha gärna på Picasso första hamngatan. Ta en bira kika på feta båtar och bilar, ligger 50meter från närmsta klockaffär. Bra skit.
Nu när du ändå har koll.. Hur ser det ut med priserna? Tänker mest på restauranger och alkohol i butik? Premium pga. orten eller ungefär lika som i övriga landet?
 

Ivar31

Cartier
Nu när du ändå har koll.. Hur ser det ut med priserna? Tänker mest på restauranger och alkohol i butik? Premium pga. orten eller ungefär lika som i övriga landet?

Skulle säga marginell skillnad mot övriga landet om du inte ska va just i puerto banus o första linjen. Då tar de betalt för läget. Just Picasso är det enda som jag ser som prisvärt just i hamnen. Men bara något kvarter upp skulle jag säga är som övriga Spanien, och utbudet är hur stort som helst. Bara reka lite parallellt med klockjakten så får du koll. ;)
I Marbella stad är det lugnare, trevligare o ändå billigare än i Sverige.

Sen finns det ju nattklubbar/strandklubbar som är extrema men det är inte riktigt min grej.

Kom på att jag faktiskt köpt min dyraste bira nånsin där i min ungdom. 40 euro för en heineken på flaska på nån märklig klubb uppe i bergen, men så var oxå mitt omdöme aningens grumligt just då...
 
Senast ändrad:

McOak

Omega
Skulle säga marginell skillnad mot övriga landet om du inte ska va just i puerto banus o första linjen. Då tar de betalt för läget. Just Picasso är det enda som jag ser som prisvärt just i hamnen. Men bara något kvarter upp skulle jag säga är som övriga Spanien, och utbudet är hur stort som helst. Bara reka lite parallellt med klockjakten så får du koll. ;)
I Marbella stad är det lugnare, trevligare o ändå billigare än i Sverige.

Sen finns det ju nattklubbar/strandklubbar som är extrema men det är inte riktigt min grej.

Kom på att jag faktiskt köpt min dyraste bira nånsin där i min ungdom. 40 euro för en heineken på flaska på nån märklig klubb uppe i bergen, men så var oxå mitt omdöme aningens grumligt just då...
Det måste varit en grym jäkla Heineken!

Njaah, någon första linje tror jag inte, men jag åker inte dit för att snåla heller. Vi har ju promenadavstånd till hamnen och centrum (ca. 10 min) så det låter ändå som att det finns en del att välja på. Lägger hellre lite mer på lite bättre mat än sämre men komma undan billigare. Så någonstans runt medel - över medel, men inte högt tänkte jag. Ska läsa vidare på nätet och se vad jag hittar!

Tack hur som helst!
 

Ivar31

Cartier
Det måste varit en grym jäkla Heineken!

Njaah, någon första linje tror jag inte, men jag åker inte dit för att snåla heller. Vi har ju promenadavstånd till hamnen och centrum (ca. 10 min) så det låter ändå som att det finns en del att välja på. Lägger hellre lite mer på lite bättre mat än sämre men komma undan billigare. Så någonstans runt medel - över medel, men inte högt tänkte jag. Ska läsa vidare på nätet och se vad jag hittar!

Tack hur som helst!

Inga problem, det finns hur mycket som helst, ska dit själv i början juni så hittar du någon prutvänlig klockhandlare får du gärna hojta!
Ha så skoj!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
En tråd behöver bilder. Var där i somras.
image.jpg

image.jpg
image.jpg

image.jpg
image.jpg

image.jpg
 
Topp