• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marina Militare

time2catch

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kan inte hålla med dig om det argumentet tyvärr. Det är för övrigt samma argument som ibland framförs när det diskuteras avarter av klockor som gjorts för att vara så lika Rolex, och andra kända märkesklockor, som möjligt, eller rena fakes.
Enligt mig provar man originalet, och inte kopian (eller hommage om man nu vill vara snäll och kalla det något annat), för att avgöra om man tycker om den eller ej.
En "kopia - hommage" ger inte samma känsla i alla fall...

Bara min åsikt...


det är helt ok... du behöver inte hålla med mig. du får ha din åsikt. idag finns det hur mycket homages som helst om vi tittar på de andra märken som steinheart, davosa, archimede, mkII osv. dessutom har jag har inte för avsikt att bestämma åt individen vad som är rätt eller fel. det får man själv avgöra. jag varken spottar eller tittar ner på en som bär en.

jag tycker att det är kul att det finns en gemensam hobby, mekaniska klockor oavsett pengar man har slängt in. för ärligt talat? vem bryr sig? hur mycket av din bekantskapskrets känner tillräckligt för att skilja på vad som är äkta eller homage? ingen av mina iaf. Och jag är den enda, enligt dem dum nog att spendera så mycket på klocka. och för vem är det jag köper klockan för? en annan klockkännare så att han/hon ser att jag har intresset?

jag har förklarat anledningen några trådar upp och det står jag fortfarande för. känsla är väl kanske subjektivt. jag tänkte mer hur den sitter på handleden under dessa dagar. panerai är stor så det gäller att veta om den är "i vägen". jag var nära att beställa en 47mm california dial homage bara för att se hur det känns, men backat ur i sista sekunden.
 

mouqvist

Rolex
Jag som definitivt inte har råd med en Panerai har köpt en mini Fiddy och skulle inte kunna bli nöjdare. Att klämma på en Panerai i butik går på 5-10 minuter, det skulle inte vara tillräckligt för mig för att fatta beslut om ett köp nu vore aktuellt. Men efter några veckor med klockan på armen vet jag att designen, storleken och känslan är helt rätt. Det är bara att spara och ta nästa steg... om ett litet tag!

d11834c6c86e111dc07e1c95e2dd5a8a_zpsdb20e340.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gud vad tröttsamt att du försöker med den där stilen varje gång Panerai diskuteras. Pannan du hade måste vara den klocka jag hört dig prata mest positivt om... Å ärligt.. Vi vet båda två att du kommer äga en igen..;-)

Vart någonstans i mitt inlägg stod det att jag inte kommer att äga en Panna igen? Jag gillar dem, men en sminkad gris är en sminkad gris. ;)
 
Topp