Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Marinemaster i marin miljö

Diskussion i 'Diskussion' startad av yonsson, 3 januari 2013.

1. yonsson
    Trådstartare

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Nyår i Oslo betyder fotografering utomhus med riktig kamera, vilket innebär att jag inte kan låta bli att fota lite. :D

Bezel skiftar färg beroende på ljuset. under mulna dagar, eller när ljuset träffar snett blir den grå, men rakt framifrån i direkt solljus är den svart. Även urtavlan skiftar lite beroende på hur ljuset träffar den.
    Bjuder även på en wristshot eftersom många tror att det är en väldigt stor klocka, vilket det inte är (även om vikten är hög).

Edit: Förresten. Nu har jag lärt mig lightroom och ja, det är riktigt bra när man väl har vant sig.

2. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Härmapa... köp en Omega istället ;) :mrgreen:

3. Kson

Kson Friends of KS

Svårt att inte gilla den! Berätta lite varför du köpte den : ) Vet att den säljer du inte! Hur kom du in på att det va GS du ville ha? Bra bilder!

4. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Jag gillar den mest när den går åt det gråa hållet i speglingarna.

5. Kson

Kson Friends of KS

Första bilden? Så snygg ja!!

6. yonsson
    Trådstartare

Från:
    GBG
    Denna modellen mm300 (SBDX001) tillhör prospexlinjen, inte Grand Seiko "linjen", även om det sitter ett odekorerat och icke finjusterat GS urverk i den. Grand Seiko har en helt annat kvalitetssäkring, där varje klocka regleras och testas utifrån strängare krav än chronometer-testerna som COSC utför.

Varför jag köpte denna är ganska enkelt. Jag älskar Seikodykare och har haft några olika modeller, varav Sumon är en annan som tillhör prospexlinjen. MM300 ses av många som den ultimata Seikodykarklockan inom räckhåll. De som släpps av Grand Seiko är förutom 2-3 gånger så dyra en helt annan typ av klocka.

MM300an har alla de funktioner som jag tycker en dykare (från Seiko) ska ha: Hardlexglas, kronan inskruvad i klockhuset vid kl4 och borrade luggar. Därtill har modellen den sköna raka mittlinjen på klockhuset som har lång designhistorik hos Seiko. Förutom detta är den ihopsatt för hand några få utvalda urmakare hos Seikos, som bygger klockan underifrån och upp, eftersom klockan har en solid baksida. Lyspastan är även ditsatt för hand.

Modellen ses av många Seikofantaster som den ultimata Seikodykaren, utan att säga att Grand Seiko-dykarna på något sätt är sämre. De är bara mer dressiga och mindre tooliga.

Edit: Den där frågan är lurig att ställa. Svaret kan bli väääldigt långt.

7. Kson

Kson Friends of KS

Haha gör inget om det blir ett långt svar kul att få veta lite om den, jag ser den här varje dag typ :p

8. yonsson
    Trådstartare

Från:
    GBG
    Ja, det blir ju lätt så när man har en ny leksak. :)

9. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Säg helt enkelt att det är den mest funktionella och prisvärda dykaren som någonsin producerats!

10. calzone

calzone Biskop

snygg klocka snygga bilder :D

11. Kettil

Kettil Biskop

Hugger till med en fråga på närmsta Seikotråden: De här gamla KS(King Seiko) Hi-Beat; var även de 36000bph :?:

Är f ö väldigt sugen på en GS eller varför inte en MM.. :cool:

mvh

12. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Klockan och bilderna är grymma. Men det är med marin miljö kan Du jobba lite på! Jag vill se när Du styr en stor båt, kastar ankare, röker pipa, går på landgång och dyker under en färja - gärna med pipan i mungipan...

13. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Det är omöjligt att inte älska den... en dinka med mycket karaktär och personlighet

Bifogade filer:

14. Crowolf

Crowolf Guest

Huuuu, ni kommer aldrig sluta....eller hur!??
    Såå, antingen får jag sälja av familjen (kunde gjort det i Marocco men fegade ur), utföra nåt elakt för en kriminell organisation eller............usch......jobba ihop till det vackra lilla fanskapet.

Fan ta er!!! (Med kärlek)

/Poppe

Sent from my iPhone using Tapatalk

15. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Håller med, det är som att ha religiösa fanatiker i familjen... :D

16. Crowolf

Crowolf Guest

Typ Exakt nåt sånt. Fi faan!

17. Crowolf

Crowolf Guest

Fast grejen är att dom har snott min Gud!

Jihad!

Mårtenssons ur Brookfield