• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_1852.JPG

Till salu @ TZUK för £2000
@xHenke @Skari
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ser ut som de håller priset bra. Kostar inte SBDX003 liter mer, runt 25 typ ? Försöker unvika att titta på dessa så att man inte råkar köpen :)
Ingen aning faktiskt, längesedan jag kollade priserna på de där. Coola är de däremot. De känns dock som en säker placering, lär ju knappast sjunka i värde framöver.
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Kikade på en MM på lunchen och blev lite förvånad över hur pluttig jag upplevde den. Trodde att den skulle vara biffigare, eller finns det fler modeller?
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Pröva den, den bygger en del på höjden så jag tycker nog den känns ganska "biffig" ändå..
Ok, att kalla den pluttig var kanske att ta i, men jag fastnade mer för Sumon. Så den tog jag med mig när jag lämnade butiken, och för växelpengarna kan jag ta med familjen och möta våren i New York. Nästa gång kanske det slutar annorlunda.
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag menar 15mm tjockleken som den har. Den känns ju inte stort.
Folk stirrar sig ofta blinda på mått, kronan kl 4 gör ju väldigt mycket, tycker mm300 bärs ungefär som en 42mm dykare med kronan kl 3. Förutom att den är en knubbis.

SEIKO är dessutom bra på att skåla sidorna av sina boetter vilket gör mycket för bärbarheten.
 

Bazsy

Cartier
Folk stirrar sig ofta blinda på mått, kronan kl 4 gör ju väldigt mycket, tycker mm300 bärs ungefär som en 42mm dykare med kronan kl 3. Förutom att den är en knubbis.

SEIKO är dessutom bra på att skåla sidorna av sina boetter vilket gör mycket för bärbarheten.
Ja, alltså jag tycker den har perfekt mått. Har inte haft annat på armen sedan den kom för någon vecka sedan :)
 

Skari

Breitling
Kikade på en MM på lunchen och blev lite förvånad över hur pluttig jag upplevde den. Trodde att den skulle vara biffigare, eller finns det fler modeller?
Var lite orolig att den skulle vara för stor när jag beställde min. Minns första intrycket när jag såg den första gången när jag öppnade boxen Tyckte den såg liten ut!
Taveldiametern samt att den är nedsänkt trollar bort yttermåtten.
Sitter hursom väldigt bekvämt om än väldigt hög. Har inga större bekymmer med att den är topptung, men visst är det en rejäl kloss. Glider inte in under manschetten/jackärmar utan problem direkt.
Gillar den storleksmässigt trots sin höjd. Har burit den i stort sett dagligen i snart tre år, så den funkar alldeles utmärkt som "beater".
 

Bazsy

Cartier
Då har Angus Juileen från Strapcode kommit. Generellt tror jag den ser mycket bra ut, ändlänkarna också är välgjorda men jag hade svårighet med de tillhörande spring barsen. På båda sidor fick jag leka ett tag att få den in i hålet. Funkar det att använda de originella så tror jag är det perfekt då själva ändlänkarna passar perfekt.
Här kommer en massa bilder:
IMG_2038_resize.JPG

IMG_2040_resize.JPG


Insidan av ändlänken
IMG_2042_resize.JPG

V-claspen
IMG_2051_resize.JPG

Fina spegelytor
IMG_2053_resize.JPG

Baksidan av ändlänken
IMG_2060_resize.JPG

Och så framsidan jämfört med originallänken
IMG_2073_resize.JPG

Passar bra. Det finns en liten nyansskillnad vilket jag tror beror på Dia-Shield på klockan samt originallänken.
IMG_2078_resize.JPG

Närbilder
IMG_2079_resize.JPG


IMG_2081_resize.JPG

IMG_2085_resize.JPG


IMG_2086_resize.JPG

Och så baksidan med monterad Angus
IMG_2091_resize.JPG
 

Chumba

Rolex
Då har Angus Juileen från Strapcode kommit. Generellt tror jag den ser mycket bra ut, ändlänkarna också är välgjorda men jag hade svårighet med de tillhörande spring barsen. På båda sidor fick jag leka ett tag att få den in i hålet. Funkar det att använda de originella så tror jag är det perfekt då själva ändlänkarna passar perfekt.
Här kommer en massa bilder:
IMG_2038_resize.JPG

IMG_2040_resize.JPG


Insidan av ändlänken
IMG_2042_resize.JPG

V-claspen
IMG_2051_resize.JPG

Fina spegelytor
IMG_2053_resize.JPG

Baksidan av ändlänken
IMG_2060_resize.JPG

Och så framsidan jämfört med originallänken
IMG_2073_resize.JPG

Passar bra. Det finns en liten nyansskillnad vilket jag tror beror på Dia-Shield på klockan samt originallänken.
IMG_2078_resize.JPG

Närbilder
IMG_2079_resize.JPG


IMG_2081_resize.JPG

IMG_2085_resize.JPG


IMG_2086_resize.JPG

Och så baksidan med monterad Angus
IMG_2091_resize.JPG
Jag tackar för många bra bilder. Ser riktigt bra ut tycker jag. Det enda jag saknar är väl ett wristshot.:) Hur tycker du klockan känns med Angus länken vs orginal?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Då har Angus Juileen från Strapcode kommit. Generellt tror jag den ser mycket bra ut, ändlänkarna också är välgjorda men jag hade svårighet med de tillhörande spring barsen. På båda sidor fick jag leka ett tag att få den in i hålet. Funkar det att använda de originella så tror jag är det perfekt då själva ändlänkarna passar perfekt.
Här kommer en massa bilder:
IMG_2038_resize.JPG

IMG_2040_resize.JPG


Insidan av ändlänken
IMG_2042_resize.JPG

V-claspen
IMG_2051_resize.JPG

Fina spegelytor
IMG_2053_resize.JPG

Baksidan av ändlänken
IMG_2060_resize.JPG

Och så framsidan jämfört med originallänken
IMG_2073_resize.JPG

Passar bra. Det finns en liten nyansskillnad vilket jag tror beror på Dia-Shield på klockan samt originallänken.
IMG_2078_resize.JPG

Närbilder
IMG_2079_resize.JPG


IMG_2081_resize.JPG

IMG_2085_resize.JPG


IMG_2086_resize.JPG

Och så baksidan med monterad Angus
IMG_2091_resize.JPG
Tycker den är jättesnygg men märkligt att de återigen inte lyckas få till en perfekt passning på ändlänken.
 

Bazsy

Cartier
Jag tackar för många bra bilder. Ser riktigt bra ut tycker jag. Det enda jag saknar är väl ett wristshot.:) Hur tycker du klockan känns med Angus länken vs orginal?
Wristshot får jag vänta med, då jag kom på att jag saknar rätt storlek på skruvmejsel. Har dessa 2mm?
Det känns annars inte betydligt tyngre än originalet, kanske tom liknande.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Tycker den är jättesnygg men märkligt att de återigen inte lyckas få till en perfekt passning på ändlänken.

Det här är kanske fel tråd men tänkte flika in med att de även haft en rejäl fyllepassning på en annan modell (SKX023), verkar dessvärre vara lite si och så hur bra de lyckas med passningen. De skickade ut totalt 4 par ändlänkar och ingen var perfekt, vissa fick jag inte ens in mellan lugsen.
 
Det här är kanske fel tråd men tänkte flika in med att de även haft en rejäl fyllepassning på en annan modell (SKX023), verkar dessvärre vara lite si och så hur bra de lyckas med passningen. De skickade ut totalt 4 par ändlänkar och ingen var perfekt, vissa fick jag inte ens in mellan lugsen.

Ja det brukar vara så med SCs end-links. Man får ge dig på dem med smärjel eller en liten fil. När de väl sitter på är de stabila och deras länkar utmärkta. Det jag tror @yonsson syftar på är överhänget, fasningens utformning i över och nederkant mot bandhornen som inte riktigt stämmer. Men denna laddning är bättre än den förra!
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Ja det brukar vara så med SCs end-links. Man får ge dig på dem med smärjel eller en liten fil. När de väl sitter på är de stabila och deras länkar utmärkta. Det jag tror @yonsson syftar på är överhänget, fasningens utformning i över och nederkant mot bandhornen som inte riktigt stämmer. Men denna laddning är bättre än den förra!
Jepp, det var lite det också jag syftade på. De gick att få in men kanterna upp mot boetten eller hålet för bandstiften linjerade inte snyggt. Filade ner ändlänkarna rätt ordentligt innan jag gav upp. Slutade med att jag skickade tillbaka allt :)
 
Topp