• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Fick hem ett Crafter Blue för ca två veckor sedan och jag kunde inte va mer nöjd. Har aldrig blivit riktigt vän med originallänken, den må va snygg, men klockan sitter inte 100 på min handled. Originalgummit har en skön retrokänsla, men trots att det har blivit kokat så är det ganska styvt.
Crafter Blue-gummit sitter som ett smäck och gifter sig perfekt med klockan. Kan varmt rekommendera om någon går i köptankar.
IMG_4862.JPG
IMG_4863.JPG

Jag var länge sugen på CB'a min Sumo men efter att ha tittat på lite bilder blev jag lite tveksam då bandet är lite för kort.
Kanske något man inte lägger märke till IRL?
 

Paahl

Omega
2-Faktor
Jag var länge sugen på CB'a min Sumo men efter att ha tittat på lite bilder blev jag lite tveksam då bandet är lite för kort.
Kanske något man inte lägger märke till IRL?
Hur menar du då? Att det blir för lite "flärp" över? Till Mm300 kortar man bandet till önskad längd med kniv. Finns spår som man skär av. Vet inte hur det ser ut till Sumon.

Edit: lägger med en bild som kanske förtydligar.
IMG_4869.JPG
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur menar du då? Att det blir för lite "flärp" över? Till Mm300 kortar man bandet till önskad längd med kniv. Finns spår som man skär av. Vet inte hur det ser ut till Sumon.

Edit: lägger med en bild som kanske förtydligar.
IMG_4869.JPG
Tycker det ser asbra ut! Om jag inte redan ägt en 6159 så hade jag köpt en mm300 bara för att det gummit finns.
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
IMG_3953.JPG

Det är möjligt att det är kortare än andra band -det är inget jag har reflekterat över, och jag kan inte heller se någon poäng med att ha det längre om man har medelgrova handleder.
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Jag är skitnöjd med bandet och tycker att det är bekvämt, svinsnyggt och har hög finish. Det är kraftigt och mjukt utan att dra till sig skit. Lukten var lite skarp i början men den gick över efter ett par dagar.
Jag kommer även att köpa ett dedikerat SKX-band och universalvarianten till min SKX och Turtle.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
En kompis till den inkommande dykaren i juli!
DSC_0384-02.jpeg

Världens fetaste MM600.
Den är faktiskt obeskrivlig innan du har den på armen ;) brutal... Min andra... VÄLKOMMEN!
DSC_0392.JPG

DSC_0387-01.jpeg

Den fcking lyser!!
DSC_0384-03.jpeg

Nu skall jag fanimej sova.
Over and out?!
 
Senast ändrad:

240snusit

Panerai
Vad tycker folk om DE39AZ gummibandet? Tänker mest på komfort. Tycker bandet är snyggt och funderat på att köpa det till min 3rd Gen Monster för jag gillar looken. Hittat några säljare i Japan som säljer det för lite över 200:- vilket verkar väldigt prisvärt.
 

Jeanis

Omega
För ett tag sedan beställde jag ett sailcloth-band från Camille Fournet. Bandet i sig var bra men jag underskattade mitt handledsmått och beställde ett väl kort band. Klantigt!

I dag fick jag hem nästa band till Marinemastern - ett Rios Just. Som väntat är det riktigt hårt nu i början (är 7 mm på tjockaste stället) men mjuknar det lite skulle det kunna utmana Crafter Blue-gummit som favorit till Marinemastern.

Återkommer med bilder och fler intryck framöver.
 

aljung

Panerai
2-Faktor
För ett tag sedan beställde jag ett sailcloth-band från Camille Fournet. Bandet i sig var bra men jag underskattade mitt handledsmått och beställde ett väl kort band. Klantigt!

I dag fick jag hem nästa band till Marinemastern - ett Rios Just. Som väntat är det riktigt hårt nu i början (är 7 mm på tjockaste stället) men mjuknar det lite skulle det kunna utmana Crafter Blue-gummit som favorit till Marinemastern.

Återkommer med bilder och fler intryck framöver.

Kan du inte slänga upp lite bilder med Riosbandet på? Blev lite sugen själv :)
 

AB

Panerai
2-Faktor
Något tips om soft länk att köpa till MM300 istället för originallänken? Vet att det diskuterats i tråden men osäker på vad konsensus blev. Visst hade Strapcode något på g?
 
Senast ändrad:

Bazsy

Cartier
Något tips om soft länk att köpa till MM300 istället för originallänken? Vet att det diskuterats i tråden men osäker på vad konsensus blev. Visst hade Strapcode något på g?
Har lagt upp bilder här för någon månad sedan om Strapcode länken. Kolla någon sida tillbaka.
 
  • Like
Reactions: AB

Jeanis

Omega
IMG_20170428_192735-01-01.jpeg
IMG_20170428_192359-01.jpeg
Efter ca 6 (!) veckors leveranstid så dök äntligen gummit från Crafter blue upp. Först intrycket är att det känns riktigt bra.
Ja, visst är det grymt! Kan inte bestämma mig för om det eller mitt nyanlända Rios Just är bäst till Marinemastern... Tror nog gummit ändå är favoriten.

Fast Rios Just är bra... Borde passa bra till en Tuna... Måste köpa ett Just i 22 mm... Och en Tuna...
 
Topp