• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hade nästan glömt hur härlig "lume" det är i verkligheten :)
20170608_191426.jpg
Nya lumen på 017, bättre än på 001...
 

Agyllen

Breitling
Tja! Har någon här försökt serva sin mm300 på senaste tiden?

Fick tillbaka ett kostnadsestimat (standard service) från klockmaster på 8000:- vilket jag tyckte verkade lite galet, 2000 mer än min rolex. Tydligen har de höjt servicepriserna på alla Grand seiko urverk och räknar då in 8l35 i det men tyckte den höjningen var lite att ta i.

Finns det någon här på forumet som utför service av denna klocka för en mer rimlig summa?

//Anton
 

SLA017

Panerai
Tja! Har någon här försökt serva sin mm300 på senaste tiden?

Fick tillbaka ett kostnadsestimat (standard service) från klockmaster på 8000:- vilket jag tyckte verkade lite galet, 2000 mer än min rolex. Tydligen har de höjt servicepriserna på alla Grand seiko urverk och räknar då in 8l35 i det men tyckte den höjningen var lite att ta i.

Finns det någon här på forumet som utför service av denna klocka för en mer rimlig summa?

//Anton

Urk, billigare att köpa en begagnad i fint skick och kasta bort den som man skulle serva.. Där får nog Seiko tänka om...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tja! Har någon här försökt serva sin mm300 på senaste tiden?

Fick tillbaka ett kostnadsestimat (standard service) från klockmaster på 8000:- vilket jag tyckte verkade lite galet, 2000 mer än min rolex. Tydligen har de höjt servicepriserna på alla Grand seiko urverk och räknar då in 8l35 i det men tyckte den höjningen var lite att ta i.

Finns det någon här på forumet som utför service av denna klocka för en mer rimlig summa?

//Anton
Vilken Klockmaster var det som gav dig priset? Gissade de eller hade de kollat upp priset? Tycker det låter helt orimligt. Det är mer än det kostade att serva min Blancpain och de bytte typ ut halva klockan.
 

Agyllen

Breitling
Vilken Klockmaster var det som gav dig priset? Gissade de eller hade de kollat upp priset? Tycker det låter helt orimligt. Det är mer än det kostade att serva min Blancpain och de bytte typ ut halva klockan.

Det var klockmaster Globen, de skickade iväg klockan till Nederländerna och fick tillbaka det estimatet för en helt standard service. Jag sa nej och slapp betala något så det var tur, men även de i butiken tyckte det var lite väl mycket och la fram förklaringen om Grand Seiko.

Jag funderar att sälja denna och byta till en nyare begagnad sbdx017, just då det skulle kosta lika mycket men det känns ju lite bakåtvänt tänkande från Seiko där..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det var klockmaster Globen, de skickade iväg klockan till Nederländerna och fick tillbaka det estimatet för en helt standard service. Jag sa nej och slapp betala något så det var tur, men även de i butiken tyckte det var lite väl mycket och la fram förklaringen om Grand Seiko.

Jag funderar att sälja denna och byta till en nyare begagnad sbdx017, just då det skulle kosta lika mycket men det känns ju lite bakåtvänt tänkande från Seiko där..
Låter helt sjukt om det är standardservice. Testa maila direkt till SEIKO UK, vet att man kan skicka klockor direkt till dem som kund och de servar 8L-urverket i UK. Gissar på ett mycket lägre pris hos dem.

[email protected]
http://www.seiko.co.uk/customer-support/seiko-servicing/service-and-repairs

Eller skicka den till Thewatchbloke i UK, han gör det för runt halva priset.
https://thewatchbloke.co.uk/
 
Senast ändrad:

escargo

Omega
Det var klockmaster Globen, de skickade iväg klockan till Nederländerna och fick tillbaka det estimatet för en helt standard service. Jag sa nej och slapp betala något så det var tur, men även de i butiken tyckte det var lite väl mycket och la fram förklaringen om Grand Seiko.

Jag funderar att sälja denna och byta till en nyare begagnad sbdx017, just då det skulle kosta lika mycket men det känns ju lite bakåtvänt tänkande från Seiko där..

Skevt att en service kostar halva nypriset.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Finns det någon som haft sin mm300 under en väldigt lång period som kan utala sig om kvalitén på vridringsmekanism, länk och lås?

Har själv en Turtle (PADI) och där har vridringsmekanismen fallerat efter 1 år. På nåt sätt känns det ok pga av priset (även om det egentligen inte är ok) men hade det varit en Submariner hade man blitt tokig.
Men hade även blitt tokig på ifall jag haft en mm300.... nån med long term erfarenhet?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Finns det någon som haft sin mm300 under en väldigt lång period som kan utala sig om kvalitén på vridringsmekanism, länk och lås?

Har själv en Turtle (PADI) och där har vridringsmekanismen fallerat efter 1 år. På nåt sätt känns det ok pga av priset (även om det egentligen inte är ok) men hade det varit en Submariner hade man blitt tokig.
Men hade även blitt tokig på ifall jag haft en mm300.... nån med long term erfarenhet?
Jag hade min i 1,5 år och fick aldrig problem med vridringen. SEIKO har ju en packning under vridringen vilket inte är klockrent. Packningen kan torka över tid alternativt så kan det fastna skit där. Den är ju lätt och billig att läsa men det är ändå störande. Om man får problem med packningen eller inte beror på hur man använder klockan och om man håller den ren eller inte.
 
Finns det någon som haft sin mm300 under en väldigt lång period som kan utala sig om kvalitén på vridringsmekanism, länk och lås?

Har själv en Turtle (PADI) och där har vridringsmekanismen fallerat efter 1 år. På nåt sätt känns det ok pga av priset (även om det egentligen inte är ok) men hade det varit en Submariner hade man blitt tokig.
Men hade även blitt tokig på ifall jag haft en mm300.... nån med long term erfarenhet?
Har haft min ca 1 år (långt för mig :) och inte märkt någon försämring.
 
Topp