• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

Jeanis

Omega
IMG_8186.PNG
Och jag som väntar på ett Crafter Blue-gummi till favoritklockan... Blir att vänta på en länk också.
 
Bra....då har jag både hängslen ( @yonsson ) och livrem ( @Molle )
Strapcode kan börja packa :)

Obs, jag har råkat ut för att endlinksen från strapcode "nästanpassar". Det har hänt mig både på länk till sumo och SKX. Fick ta lite smärjel (eller fil -motsv) och ta bort lite material på kortsidorna.

Samma länk passade utmärkt på en SKX jag hade men ganska dåligt på en annan. Det beror nog på att seiko producerat dessa klockor så länge, och kanske i olika fabriker, vilket gör att tolleranserna lite olika. (Obs. Detta e vad jag tror) Hur som helst. När de väl sitter på är det bra länkar.
 

Foxbolt

Cartier
Friends Of KS
Obs, jag har råkat ut för att endlinksen från strapcode "nästanpassar". Det har hänt mig både på länk till sumo och SKX. Fick ta lite smärjel (eller fil -motsv) och ta bort lite material på kortsidorna.

Samma länk passade utmärkt på en SKX jag hade men ganska dåligt på en annan. Det beror nog på att seiko producerat dessa klockor så länge, och kanske i olika fabriker, vilket gör att tolleranserna lite olika. (Obs. Detta e vad jag tror) Hur som helst. När de väl sitter på är det bra länkar.

Jag känner mig rätt lugn för jag har som du köpt Strapcode-länkar både till SKX och Sumo och de satt perfekt från början utan mankemang. Verkligen toppkvalitet på deras grejor.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Obs, jag har råkat ut för att endlinksen från strapcode "nästanpassar". Det har hänt mig både på länk till sumo och SKX. Fick ta lite smärjel (eller fil -motsv) och ta bort lite material på kortsidorna.

Samma länk passade utmärkt på en SKX jag hade men ganska dåligt på en annan. Det beror nog på att seiko producerat dessa klockor så länge, och kanske i olika fabriker, vilket gör att tolleranserna lite olika. (Obs. Detta e vad jag tror) Hur som helst. När de väl sitter på är det bra länkar.
Jag håller med. Man får trixa lite ibland för att få den att sitta perfekt. Lite irriterande.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag känner mig rätt lugn för jag har som du köpt Strapcode-länkar både till SKX och Sumo och de satt perfekt från början utan mankemang. Verkligen toppkvalitet på deras grejor.
Hade strapcode till min soldrivna kronograf och har även haft det till skx, tycker de är kanon med tjocka och böjda länkbitar, blir sugen på att köpa en mm300 igen enbart pga att de nu har en länk till den.
 
Alltså, jag tycker strapcodelänkarna håller hög kvalité! Jag ville bara att @Foxbolt skulle ha lite heads up på end-linksen! Tror de kan bli toppen! Deras ratcheting clasp håller hög kvalité. Så passa på att skaffa en sån också!
 

Foxbolt

Cartier
Friends Of KS
Alltså, jag tycker strapcodelänkarna håller hög kvalité! Jag ville bara att @Foxbolt skulle ha lite heads up på end-linksen! Tror de kan bli toppen! Deras ratcheting clasp håller hög kvalité. Så passa på att skaffa en sån också!
Jag uppskattade din heads-up :) och hade hört om det där med lite bökig tillpassning när jag köpte mina första Strapcode. Nu satt de perfekt på första försöket i bägge fallen men det kan iofs bara varit tur. Ratcheting class är verkligen grymt och jag har det på SKX och Sumo. Till MM300 valde jag dock V-clasp men uppdaterar säkert längre fram.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag uppskattade din heads-up :) och hade hört om det där med lite bökig tillpassning när jag köpte mina första Strapcode. Nu satt de perfekt på första försöket i bägge fallen men det kan iofs bara varit tur. Ratcheting class är verkligen grymt och jag har det på SKX och Sumo. Till MM300 valde jag dock V-clasp men uppdaterar säkert längre fram.
Kul! Ser fram emot att det rullar in bilder på kombinationen.
 

elmaco

Omega
Min mm300 ligger nu på k&s om nån är sugen. Kanske ska ha en gs istället? är kluven med försäljning av denna dock. vad säger ni, ska man behålla eller sälja?
IMG_20160629_101320.jpg
 

escargo

Omega
Vad kostar MM300 att att skicka in på service? Samt vad tycker seiko är serviceintervall för mm300?
Jag har i princip bestämt mig att köpa. Men vill veta vad jag ger mig in i.
 

elmaco

Omega
Haha inser vad jag får för svar... men det är några som vill ha den, men det ska skickas till Finland osv.. Får se helt enkelt :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det ingen som vet vad en standardservice kostar? @yonsson du kanske kan bjuda på mailadressen till seiko som du använder?
Man kan göra på olika sätt, enklast är helt klart att gå till sin SEIKO AD, alternativet är att skicka själv till ett servicecenter exempelvis i UK. Jag har ingen direktadress till SEIKO vad gäller service.
 
Topp