• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

Subby

Rolex
Kan någon lägga en jämförelsebild mellan mm300 och typ skx eller mindre dykare, har länge varit sugen men har inte haft möjligheten att testa den. Det skulle vara uppskattat med en bild :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

eblomgren

Omega
hNBXHQ.jpg

rmvwYL.jpg

Ig112A.jpg

l2U7uj.jpg


Tycker som sagt att den lite matta finishen på Tigerlädret passar bra till det sandblästrade. Skulle helst vilja komma över ett viklås i matt metall där banden läggs under alá Carrera mm. men har inte hittat något bra. Någon som har tips?
 

eblomgren

Omega
Kan någon lägga en jämförelsebild mellan mm300 och typ skx eller mindre dykare, har länge varit sugen men har inte haft möjligheten att testa den. Det skulle vara uppskattat med en bild :)

Kan lägga upp en bild på de båda bredvid varandra ikväll om ingen annan hinner före så kan du se storleksskillnaden. Men jag säger som Yonsson att den känns inte större utan bara tyngre och mycket mer "klocka" på armen.

Appråpå tiden ligger min MM på 15s/dag snabbt medan min SKX007 endast är 8s/dag långsam :).
 

jakebarnes

Cartier
hNBXHQ.jpg

rmvwYL.jpg

Ig112A.jpg

l2U7uj.jpg


Tycker som sagt att den lite matta finishen på Tigerlädret passar bra till det sandblästrade. Skulle helst vilja komma över ett viklås i matt metall där banden läggs under alá Carrera mm. men har inte hittat något bra. Någon som har tips?
Det där var riktigt bra! Var har du köpt Hirsch-armbandet? Hittar det inte på någon svensk sajt.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Kvalitén på klockan ser ut att vara väldigt hög. Vilken valfri Schweizisk automat dykare kan den jämföras med?
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Topp