• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

elmaco

Omega
MM är så äckligt snygg! Det jag däremot är lite tveksam över är de relativt långa länkbitarna. Har rätt tunna handleder och kan tänka mig att från sidan så kommer det typ synas typ 2.5 länkbitar? Hur upplevs länkbitarnas storlek IRL jämfört med "standard oyster style"?
Tycker länkarna är rätt normala, på en 40mm Tissot dykare har jag 12 länkbitar, på 44mm MM300 har jag 10 länkbitar och ett längre spänne än Tiossoten.
 

Geparden

Audemars
MM är så äckligt snygg! Det jag däremot är lite tveksam över är de relativt långa länkbitarna. Har rätt tunna handleder och kan tänka mig att från sidan så kommer det typ synas typ 2.5 länkbitar? Hur upplevs länkbitarnas storlek IRL jämfört med "standard oyster style"?
Jag har också tämligen smala handleder och länken funkar inte för mig, den blir liksom fyrkantig istället för att följa handleden.
Testa en quickfix genom att byta till ett "standard-spänne" utan förlängningen. Sitter mycket bättre på smala handleder då vet jag av egen erfarenhet.
Kanske inte den roligaste lösningen men ratchetlåset osar ju inte kvalitet ändå.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Finns det några rekommenderade gummiarmband som är bättre än det som följer med?
Personligen tycker jag Crafter Blue är bra (bild). Många gillar ju ISOFRANE annars.
IMG_20161026_155354.jpg
IMG_20161203_142424.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Testa en quickfix genom att byta till ett "standard-spänne" utan förlängningen. Sitter mycket bättre på smala handleder då vet jag av egen erfarenhet.
Kanske inte den roligaste lösningen men ratchetlåset osar ju inte kvalitet ändå.
Instämmer, jag gjorde exakt samma byte när jag hade min mm300, tycker det blev mycket bättre.
 

veor

Omega
Ifall någon är intresserad så mailade jag Strapcode och frågade om bandet till MM300, fick följande till svar:

We hope we could fix the end-links issue within 2017 for this bracelet. I will inform you through current reply email once it available.
Verkar alltså vara en ny version på gång.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Ifall någon är intresserad så mailade jag Strapcode och frågade om bandet till MM300, fick följande till svar:

We hope we could fix the end-links issue within 2017 for this bracelet. I will inform you through current reply email once it available.
Verkar alltså vara en ny version på gång.
Tack. Håll oss uppdaterade.
 

Jeanis

Omega
Inspirerad av @yonsson, denna tråd, tänkte jag beställa ett band från Camille Fournet till min MM300. Jag tyckte @yonsson s JLC såg riktigt grym ut och tänkte därför planka honom mer eller mindre rakt av. Tänker mig enligt bilden fast i materialet sail-cloth i svart, med svarta längsgående sömmar samt med utrymme för fat spring bars.

Vad säger ni, borde väl kunna funka rätt bra?

band text.png
band.png
 

SLA017

Panerai
Troligen snudd på omöjligt - go for it! :D

Som vanligt då.... Surt, Jesus vad min 50th Anniversary Limited Edition blev lite sådär lite halv mesig plötsligt. Vad kan de ligga på, 50 papp? Hur många finns det?

edit, hittade detta på google. Inte många träffar på denna modell.

As posted on SCWF I have never heard of this one before.
May I ask what it sold for on YJ?
Yen 213k
 
Senast ändrad:

Paahl

Omega
2-Faktor
Halloj! Är det någon av er som har testat Crafter Blue-gummit på MM300 (@Molle @Jeanis eller någon annan som har testat) som kan lämna en liten recension? Blir det klumpigt när man kör med originalspännet? Är sugen på att köpa lite nya kläder till min och tycker CB verkar vara sjysst. Bjud gärna på lite bilder :) Tack på förhand!
 

Jeanis

Omega
Halloj! Är det någon av er som har testat Crafter Blue-gummit på MM300 (@Molle @Jeanis eller någon annan som har testat) som kan lämna en liten recension? Blir det klumpigt när man kör med originalspännet? Är sugen på att köpa lite nya kläder till min och tycker CB verkar vara sjysst. Bjud gärna på lite bilder :) Tack på förhand!

Kan skriva lite utförligare i morgon eller så men kortfattat så tycker jag att CB-gummit är kanon. Jag har ganska smala, men platta, handleder och originalspännet kanske blir lite klumpigt, eller vad man nu ska säga, men trots det är mm300 på CB-gummit den kombination jag kör säkert fem dagar i veckan. Riktigt bra!

Håller med om det mesta i den här recensionen

Kan återkomma med lite bilder och mer utförlig text...
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Halloj! Är det någon av er som har testat Crafter Blue-gummit på MM300 (@Molle @Jeanis eller någon annan som har testat) som kan lämna en liten recension? Blir det klumpigt när man kör med originalspännet? Är sugen på att köpa lite nya kläder till min och tycker CB verkar vara sjysst. Bjud gärna på lite bilder :) Tack på förhand!
Grymt gummi! Har inte provar med originalspännet dock. Tror det kommer lira hur bra som helst.
 

Paahl

Omega
2-Faktor
Kan skriva lite utförligare i morgon eller så men kortfattat så tycker jag att CB-gummit är kanon. Jag har ganska smala, men platta, handleder och originalspännet kanske blir lite klumpigt, eller vad man nu ska säga, men trots det är mm300 på CB-gummit den kombination jag kör säkert fem dagar i veckan. Riktigt bra!

Håller med om det mesta i den här recensionen

Kan återkomma med lite bilder och mer utförlig text...
Grymt gummi! Har inte provar med originalspännet dock. Tror det kommer lira hur bra som helst.
Tack båda två!
Jag har läst den recensionen. Men jag blir alltid lite misstänksam när folk får varor skickade till sig, känns som den blir vinklad då. Gott att få höra från oberoende.
 
Topp