• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mark Lovick sänder live

alexndr

Rolex
2-Faktor
Hörde att Mark inte servar något åt kunder alls längre utan kör sin "kurs" på heltid. Tycker de är ganska bra men än så länge på en alldeles för hög nivå. Det bästa han gjort tycker jag är de lite mer detaljerade instruktionerna för hur man rätar spiraler etc.
 

BoEtt

Rolex
Har kikat på en del av hans videos. Det finns några bra grundläggande, isärplockning, smörjning exempelvis som är bra.
 
  • Like
Reactions: Beo

alexndr

Rolex
2-Faktor
Har kikat på en del av hans videos. Det finns några bra grundläggande, isärplockning, smörjning exempelvis som är bra.

Ja, videor där man får följa hela jobbet med en vissa kaliber kan naturligtvis vara användbart. Jag tänkte främst på de icke publika videos som är en del av hans "kurs".
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Har inte sett dessa, värt att betala? Kostnad?

Kanske i framtiden. Just nu är det mest för nybörjaren.
Jag har betalat några dollar per månad men det finns olika betalnings- nivåer. För högsta nivån får man laddar ner videomaterialet. Just nu verkar Mark dock gjort om kursen på något sätt med certifiering etc. Har inte riktigt fattat om det kommer bli en skillnad i upplägget och priset.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Kanske i framtiden. Just nu är det mest för nybörjaren.
Jag har betalat några dollar per månad men det finns olika betalnings- nivåer. För högsta nivån får man laddar ner videomaterialet. Just nu verkar Mark dock gjort om kursen på något sätt med certifiering etc. Har inte riktigt fattat om det kommer bli en skillnad i upplägget och priset.
Ah ok, låter ju Inte allt för intressant än så länge.
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Nu har jag kollat lite mer och han verkar ha packat ihop all videos till något slags paket tillsammans med en "certifiering". För det vill ha han 79$. Certifieringen ger jag inte mycket för och för nybörjaren skulle jag nog rekommendera Torphammars bok framför "kursen".
Men som sagt, det kan bli bra på lite senare nivåer.
 
Topp