• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marknadspris för omega moonwatch Co axial

Hajk

Breitling
Har efter många om och men kommit fram till att jag skall köpa en speedmaster Moonwatch Co axial. Jag har kollat runt och förstår att man kommer ner lätt 30 procent i pris i vissa fall mer på nya klockor efter att jag googlat runt på nätet. Om jag förstått det rätt så är det AD som själva säljer dessa klockor till de såkallade gråhandlarna.
Jag har exempelvis sett speedmaster 311.33.44.51.01.001 med listpriset på ca 70 kkr som kan köpas får 43-46 Kkr när jag tittat på chrono24 inom Europa
Jag är dock inne på att om jag kan köpa av en AD i Sverige helst i stockholm/mälardalen om man kan få köpa den till i mitt tycke rimligt marknadspris. Ett påslag med några tusenlappar så att klockan skulle landa på strax över 50 kkr skulle kännas ok. Tror ni det är möjligt och isåfall har ni något tips på AD ?
 

Daniel J

Omega
Jag fick 19% på Jälmers Ur 2013 när jag köpte en sådan.
Då var det ddn 3:e klockan jag köpte där.
Nu är ju inte dom AD längre men det bör ju finnas andra som kan ge bra pris.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Handla på Chrono24 kontra mot AD.
Det är ju dag och natt, vill du ligga ute med sån stor summa för att spara några kronor?
Listpriset är ju XX kr, i ditt tyckte rimligt marknadspris är ju X kr.
Låter som du behöver köpa den begagnat istället, det vore väl rimligast i mitt tycke enligt din tråd.
Pröva Jälmers, har bara hört gott om munken!
 

Oew

Rolex
Har efter många om och men kommit fram till att jag skall köpa en speedmaster Moonwatch Co axial. Jag har kollat runt och förstår att man kommer ner lätt 30 procent i pris i vissa fall mer på nya klockor efter att jag googlat runt på nätet. Om jag förstått det rätt så är det AD som själva säljer dessa klockor till de såkallade gråhandlarna.
Jag har exempelvis sett speedmaster 311.33.44.51.01.001 med listpriset på ca 70 kkr som kan köpas får 43-46 Kkr när jag tittat på chrono24 inom Europa
Jag är dock inne på att om jag kan köpa av en AD i Sverige helst i stockholm/mälardalen om man kan få köpa den till i mitt tycke rimligt marknadspris. Ett påslag med några tusenlappar så att klockan skulle landa på strax över 50 kkr skulle kännas ok. Tror ni det är möjligt och isåfall har ni något tips på AD ?
Hej! Tycker du ska besöka Bo Bergren och prata mede dem, visa att du är redo att avsluta direkt och se vad de kan göra med priset. Omkring 50k är absolut inte omöjligt om du är trevlig och visar att du vill köpa idag.
 

Hajk

Breitling
Tack för återkopplingarna . Jag vet att jag vill köpa nytt och jag har en prisuppfattning som givetvis inte är skriven i sten men jag har en tydlig utgångspunkt i en förhandling så jag får väl helt enkelt ladda kortet ge mig ut och vara beredd på avslut direkt dvs inte hem och fundera. Att köpa av en svensk ad känns som det bästa alternativet men som sagt inte till vilket pris som helst.
 
  • Like
Reactions: Oew
Topp