• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mataffärer...

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
är nog bland det värsta jag vet.. Men va gör man när man är småbarnsförälder :)

7a3ybera.jpg
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Ok. Upplever du det som "hårt" även på högglaspolerade delar? Allt är bra med min Reverso men ibland undrar jag om det är någon Bulgarisk tennlegering i klockan...
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Rossi skrev:
Ok. Upplever du det som "hårt" även på högglaspolerade delar? Allt är bra med min Reverso men ibland undrar jag om det är någon Bulgarisk tennlegering i klockan...

Jag vet inte riktigt, men en sak jag har lagt märke till är att stålet skiljer sig på nått sätt från andra 316L klockor. Svårt att peka fingret på det. Jo det verkar vara "hårt" hehe jag är ganska dålig på det där med stålgrader :p
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Vill inte störa er, men det är "skit som det här" som är helt underbart.
80talisten börjar en tråd om mataffärer, och nu diskuterar ni stålet i MM300.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Creme Fraiche? - jo det kunde man ju tänka sig.....

Nej jag skojar, jag gillar verkligen din MM, men byter du inte av någonting? - jag har ju själv bara en Omega för tillfället och även om den är bäst ( :lol: ) så blir man ju sugen på att ha något att byta med, bara en...liten klocka....till :roll:
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Aquaracer2 skrev:
Creme Fraiche? - jo det kunde man ju tänka sig.....

Nej jag skojar, jag gillar verkligen din MM, men byter du inte av någonting? - jag har ju själv bara en Omega för tillfället och även om den är bäst ( :lol: ) så blir man ju sugen på att ha något att byta med, bara en...liten klocka....till :roll:

Jodå jag har två andra jag varvar med ibland, men att byta ut dom med MM300:an är svårt... :lol: just nu är jag sugen på Omega AT 8500 och Grand Seiko 9S65, fast rent ekonomiskt är det en bit kvar dit. :(
 
Topp