Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Matcha klocka med person

Diskussion i 'Diskussion' startad av Bojke, 8 juli 2013.

1. Bojke
    Trådstartare

Bojke Fjunis

Jag tycker att det är lite skoj att på lite lagom allvar fundera över vilka klockor som hade passat specifika personer. Kanske finns det fler som gör det, och därför behövs denna tråd. Här kan du alltså koppla ihop en klocka med en kändis, en person du möter på stan eller kanske en KS-profil. Den lokala Ica-ägaren och en Hublot? Carola och en Datejust? Spencer och en Seiko 5? Ja, ja och självklart! :D
    Försök att motivera varför just person X borde ha klocka Y i den mån det går.
    Capiche?!

Jag börjar:

Fredrik Reinfeldt - Rolex 1803

Det blev ett väldigt liv när det uppdagades att statsministern bar en Longines för, hör och häpna, ca 22 000 kr! :eek: Jag förstår alla de som klagade, det är verkligen inte acceptabelt! Ska en av Sveriges främsta ambassadörer bära ett fattigmansur? ;) Reinfeldt borde alltså snarast möjligt investera i en guldrolle, och vad passar väl bättre än en 'president'?

Stråkarn, Rozzy och yonsson gillar detta.
  2. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Män som styr världen bär Rolex heter det ju :)

Målarn gillar detta.
  3. watchowner

watchowner Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Watchowner - Casio G-shock GAC-100-8A.

Det blev ett väldigt liv på KS när det uppdagades att medlemmar fylleköper klockor
    på nätterna. Nu är det så att jag, watchowner, mer gillar gamla intressanta prisvärda? vintageklockor.
    Har ingen Gral typ Rolex, Omega, Longines(kanske då). Så för ett tag sedan köpte jag PLÖTSLIGT en
    stor klocka, 55x52 mm. Inte för att jag visste när jag skall använda den men någon gång, som nu tex så
    passar den perfekt. Hämtade ut paketet från Asien idag. Öppnade kartongen - inga skador alls tills jag fick
    fram plåtboxen som klockan låg i. Hur kan plåtboxen vara totalt söndersmashad utan ett märke på ytter-
    kartongen?? Klockan var totalt oskadd - hade jag köpt en vintageklocka TILL så hade det bara varit smulor kvar.
    Jag är riktigt nöjd nu faktiskt. 55x52 låter hemskt stort men den passar bra på handleden. Tror klockan får följa
    med till Eriksdalsbadet då jag simmar varje vecka.
    Bilder efter uppackning med trasig plåtbox och wristshot.

Bojke gillar detta.
  4. Bojke
    Trådstartare

Bojke Fjunis

Alltid kaxigt när folk slänger in nyförvärv i en tråd utan unboxing och annat klabb. Jag måste också medge att den är lite häftig på sitt sätt, och ingen lär våga bråka med dig när du har den på handleden. ;)

yonsson gillar detta.
  5. Bodén

Bodén Borgare

Bojke gillar detta.
  6. JS

JS Friends of KS

Måste alla säpo-vakter se så "säpo" ut? De försöker antagligen inte smälta in och se diskreta ut, men det syns ju på 1 km håll att "här kommer säpo i sin nya fräscha vårkollektion - en rymlig svart polyesterkavaj, färdigskrynklad skjorta samt dressman-jeans"...

4cie gillar detta.
  7. morrism

morrism Friends of KS

Reinfeldt är inte tillräckligt sval för en rolex och absolut inte en daydate, han kan gott ha en seamaster bond på fritiden och en longines när han jobbar. Daydates är för maffia och berlusconi, samma sak egentligen.

David gillar detta.
  8. Bojke
    Trådstartare

Bojke Fjunis

En människa kan väl ändra sig? Ingen förutom han själv vet vad som döljer sig bakom de där tomma ögonen. Kanske kommer han gå all in på att försöka ändra sin attityd efter nästa val, han lär ju faktiskt få gott om fritid. Han får helt enkelt försöka anpassa sig efter sin nya klocka, inte tvärtom.

9. morrism

morrism Friends of KS

En jättebebis med Rolex, nej tack, finns redan tillräckligt med folk som inte borde bära Rolex

Jokkmokkswe gillar detta.
  10. morrism

morrism Friends of KS

Rolex passar ingen av våra svenska politiker för övrigt

11. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Tror att Stefan Lövén eller Lars Ohly skulle kunna bär en DD i guld utan att skämmas :)

Timmen gillar detta.
  12. JS

JS Friends of KS

Paggan skulle kunna sporta en YG DD utan problem tycker jag

LongCon och Bojke gillar detta.
  13. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Knivrakat mig bredvid honom på Sharper Barber's i Göteborg, när han klippte sig! Tyvärr var jag inte klocknörd då men någon DD hade han inte... :)

14. Reize

Reize Bonde

Från:
    Göteborg, Växjö
  15. Reize

Reize Bonde

Från:
    Göteborg, Växjö
    Leif känns dock mer som en Ulysse Nardin-kille. Lite excentrisk sådär.

Det är dock ganska fruktlöst att spekulera i vad svenska politiker skulle bära på handlederna. Svenska politiker (oavsett nivå) är oftast tråkiga människor som har ganska dåligt kultiverade liv utanför politiken.

Eccoskor, dressmankostymer och mobilens klocka är nivån på de flestas stil. Agenda, Camilla Läckberg och på sin höjd Springsteen är nivån på deras kulturkonsumtion.

Det är roligare att spekulera i kändisar inom andra gebit alternativt andra länder. Usch vad jag känner mig gnällig nu...

Bojke gillar detta.
  16. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    watchowner
    Grattis! Man bara måste äga minst en g-shock! Det är någon naturlag tror jag. Kan se ett fiktivt avsnitt av CSI Miami framför mig:

Horatio: -His body is totally annihilated. There is not a single bone in his body that's not broken into thousands of pieces.
    *Horatio tar långsamt av sig glasögonen*
    -His G-shock is still intact
    :cigar:

Bojke och easy rider gillar detta.
  17. Granger9050

Granger9050 Bonde

Är man uppvuxen i Örgryte så är man

18. slimjim

slimjim Rösten från Bro

En YM till Jimmie Åkesson... Han är ju ute och seglar som fan!

easy rider, morrism, Spencer och 1 annan gillar detta.
  19. David

David Bödeln

Badum-tisch!

Bojke gillar detta.
  20. Beastie

Beastie Mr Cowbell

Tycker att finansministern skall ha en sån där casio miniräknareklocka.

Bojke och maxmol gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield