Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel

Matcha två klockor?

Diskussion i 'Diskussion' startad av frere, 27 mars 2013.

1. frere
    Trådstartare

frere X-Wing Pilot

Från:
    Uppsala
    Sitter och bläddrar i senaste numret av Icon, där Nymans delägare Olof Larsson berättar kort om sina klockor. Han kör tydligen alltid en på varje arm:
    Det ser ju ut att vara helfestligt! Frågan är bara om breguet tradition tourbillon och panerai radiomir är det mest uppenbara matchningen?

Min egen höger kan inte ha klocka, det är sjukt obekvämt. Det skulle vara något frimärksstort och fjäderlätt i så fall. Inbillar mig annars att king midas med sin armbandslook skulle vara den perfekta högerklockan. Vilken matchning skulle ni köra? (Eller kör ni, rentav?)

2. frere
    Trådstartare

frere X-Wing Pilot

Från:
    Uppsala
    Bildjäkeln envisas med att rotera...

3. ErikGBG

ErikGBG X-Wing Pilot

Tycker man ser ut som en idiot med två klockor- Undantagen är excentriska rockstjärnonr, maradona etc. Där kan det se lite ballt ut. Men en medelsvenne, ALDRIG!

4. frere
    Trådstartare

frere X-Wing Pilot

Från:
    Uppsala
    Jovisst är det så, men jag försöker vara så där modernt öppensinnad och frågan är högst hypotetisk - vad skulle passa bäst ihop?

5. paradis

paradis Tie Fighter pilot

Från:
    Malmö
    Skulle aldrig ta på mig två klockor ock gå ut.Kan tänka mig att folk skulle titta......ock har aldrig gillat eller behövt stå i centrum..Kanske passar det någon.......Har inte heller sett någon ute med två klockor.

6. Aurum

Aurum R6-H5

Midasen sitter bra på båda handlederna men bäst på vänster pga sin asymmetriska boett och länk.

Har själv perioder då jag bär två ur och då brukar de ha någon gemensam nämnare.

7. Aurum

Aurum R6-H5

Och därför gled du runt i stealthuret nummer ett, DD med president?

8. Davvan

Davvan C-3PO

Från:
    Fettefleur......
    Minns att jag träffade Olof på ett bröllop sommaren 2009. Reagerad på att han körde dubbla dinkor till smockan. Den ena var en herrejössesklocka minns jag...den andra en Sjöö-Sandström Chrono i svart och rose...en Krons ur edition eller nåt sådant. Minns att jag tyckte det hela såg lattjo ut tills han berättade vad han sysslade med......

9. NiklasArvid

NiklasArvid Mon Mothma

...när jag kunde körde jag alltid en Speedmaster på varje arm på svarta Nato den 21:e Juli... :)

10. gruby

gruby Dexter Jettster

Hahaha jag tänkte också samma tanke!! Kanske därför @Paradis sålde den :roll:

@Aurum: när/varför brukar du ibland glida med en klocka på vardera arm? (ren nyfikenhet, ingen pik etc)

11. Aurum

Aurum R6-H5

Dels är det väl pga av ångesten att uren ligger lite för mycket i lådan, men även en lite kul grej när de ändå har något gemensamt. Typ:

Lika men ändå olika. Har dem givetvis inte på samma arm...

12. Ministern

Ministern Admin Admin

Kul att den gode Olof har råd att ha så dyra klockor på vardera armen, kanske beror på att Nymans Ur har en tradition av att lura kunder? Vad vet jag..

13. Isodor

Isodor Tie Fighter pilot

Från:
    sthlm
    De omsätter 250 miljoner och har ca 10% i vinst.. Det blir några kronor över...

Rob omsätter 74 miljoner och har ca 10% i vinst....

14. Ljuv

Ljuv Rebel soldier

Det borde helt klart räcka till en och annan fin pjäs :D

Mårtenssons ur Brookfield