• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Matcha två klockor?

frere

Audemars
2-Faktor
Sitter och bläddrar i senaste numret av Icon, där Nymans delägare Olof Larsson berättar kort om sina klockor. Han kör tydligen alltid en på varje arm:
20130327_195215_zps3615d980.jpg

Det ser ju ut att vara helfestligt! Frågan är bara om breguet tradition tourbillon och panerai radiomir är det mest uppenbara matchningen?

Min egen höger kan inte ha klocka, det är sjukt obekvämt. Det skulle vara något frimärksstort och fjäderlätt i så fall. Inbillar mig annars att king midas med sin armbandslook skulle vara den perfekta högerklockan. Vilken matchning skulle ni köra? (Eller kör ni, rentav?)
 

ErikGBG

Audemars
Tycker man ser ut som en idiot med två klockor- Undantagen är excentriska rockstjärnonr, maradona etc. Där kan det se lite ballt ut. Men en medelsvenne, ALDRIG!
 

frere

Audemars
2-Faktor
ErikGBG skrev:
Tycker man ser ut som en idiot med två klockor- Undantagen är excentriska rockstjärnonr, maradona etc. Där kan det se lite ballt ut. Men en medelsvenne, ALDRIG!

Jovisst är det så, men jag försöker vara så där modernt öppensinnad och frågan är högst hypotetisk - vad skulle passa bäst ihop?
 

paradis

Audemars
Skulle aldrig ta på mig två klockor ock gå ut.Kan tänka mig att folk skulle titta......ock har aldrig gillat eller behövt stå i centrum..Kanske passar det någon.......Har inte heller sett någon ute med två klockor.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
papadok skrev:
Sitter och bläddrar i senaste numret av Icon, där Nymans delägare Olof Larsson berättar kort om sina klockor. Han kör tydligen alltid en på varje arm:
http://i1154.photobucket.com/albums/p52 ... 15d980.jpg
Det ser ju ut att vara helfestligt! Frågan är bara om breguet tradition tourbillon och panerai radiomir är det mest uppenbara matchningen?

Min egen höger kan inte ha klocka, det är sjukt obekvämt. Det skulle vara något frimärksstort och fjäderlätt i så fall. Inbillar mig annars att king midas med sin armbandslook skulle vara den perfekta högerklockan. Vilken matchning skulle ni köra? (Eller kör ni, rentav?)
Midasen sitter bra på båda handlederna men bäst på vänster pga sin asymmetriska boett och länk.

Har själv perioder då jag bär två ur och då brukar de ha någon gemensam nämnare.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
paradis skrev:
Skulle aldrig ta på mig två klockor ock gå ut.Kan tänka mig att folk skulle titta......ock har aldrig gillat eller behövt stå i centrum..Kanske passar det någon.......Har inte heller sett någon ute med två klockor.
Och därför gled du runt i stealthuret nummer ett, DD med president?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Minns att jag träffade Olof på ett bröllop sommaren 2009. Reagerad på att han körde dubbla dinkor till smockan. Den ena var en herrejössesklocka minns jag...den andra en Sjöö-Sandström Chrono i svart och rose...en Krons ur edition eller nåt sådant. Minns att jag tyckte det hela såg lattjo ut tills han berättade vad han sysslade med......
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Aurum skrev:
paradis skrev:
Skulle aldrig ta på mig två klockor ock gå ut.Kan tänka mig att folk skulle titta......ock har aldrig gillat eller behövt stå i centrum..Kanske passar det någon.......Har inte heller sett någon ute med två klockor.
Och därför gled du runt i stealthuret nummer ett, DD med president?

Hahaha jag tänkte också samma tanke!! Kanske därför @Paradis sålde den :roll:

@Aurum: när/varför brukar du ibland glida med en klocka på vardera arm? (ren nyfikenhet, ingen pik etc)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
gruby skrev:
Aurum skrev:
paradis skrev:
Skulle aldrig ta på mig två klockor ock gå ut.Kan tänka mig att folk skulle titta......ock har aldrig gillat eller behövt stå i centrum..Kanske passar det någon.......Har inte heller sett någon ute med två klockor.
Och därför gled du runt i stealthuret nummer ett, DD med president?

Hahaha jag tänkte också samma tanke!! Kanske därför @Paradis sålde den :roll:

@Aurum: när/varför brukar du ibland glida med en klocka på vardera arm? (ren nyfikenhet, ingen pik etc)
Dels är det väl pga av ångesten att uren ligger lite för mycket i lådan, men även en lite kul grej när de ändå har något gemensamt. Typ:

SNC16560.jpg


Lika men ändå olika. Har dem givetvis inte på samma arm...
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Kul att den gode Olof har råd att ha så dyra klockor på vardera armen, kanske beror på att Nymans Ur har en tradition av att lura kunder? Vad vet jag..
 

Isodor

Audemars
Spencer66 skrev:
Kul att den gode Olof har råd att ha så dyra klockor på vardera armen, kanske beror på att Nymans Ur har en tradition av att lura kunder? Vad vet jag..

De omsätter 250 miljoner och har ca 10% i vinst.. Det blir några kronor över...

Rob omsätter 74 miljoner och har ca 10% i vinst....
 

Ljuv

Omega
Zenith skrev:
Spencer66 skrev:
Kul att den gode Olof har råd att ha så dyra klockor på vardera armen, kanske beror på att Nymans Ur har en tradition av att lura kunder? Vad vet jag..

De omsätter 250 miljoner och har ca 10% i vinst.. Det blir några kronor över...

Rob omsätter 74 miljoner och har ca 10% i vinst....

Det borde helt klart räcka till en och annan fin pjäs :D
 
Topp