• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Material i små mängder till egna armband

Kvisten

Cartier
2-Faktor
I flertalet år har jag gjort egna läderband, och speciellt i början har jag fått köpa stora mängder läder och hårdvara till detta ändamål av olika tillverkare - det första lädret jag köpte var en kohud på ca 2 kvm, aningen mer än vad som behövdes till ett armand :). För spännen och nato/zulu-hårdvara brukade jag köpa billiga band och sedan sprätta upp dem för att kunna utnyttja hårdvaran, och någon gång beställde jag hårdvara från utlandet i för stora mängder då små mängder inte går att få tag på så lätt.

Så nu har jag en hel del material till klockarmband hemma, och jag har sålt läderbitar, spännen osv till olika användare här på KS och watchuseek som vill pyssla själva. Nu har jag dock fått många förfrågningar som jag egentligen inte har tid med. Då det rör sig om mycket små summor och mycket tid som går åt att komma överens så slängde jag istället ihop en liten nätbutik där ni kan köpa dessa grejer av mig. Detta gör jag endast för att hjälpa mina medpysslare, och tjänar inte precis mycket pengar på detta (de få kronor som jag får i överskott går åt att köpa kuvert och annat packmaterial). Så, om ni vill pyssla ihop egna armband och behöver material i mycket små mängder så kan ni gå in på detaljer.tictacil.com

Om ni till exempel vill sy ett band i läder kostar läder + spänne + tråd ca 70-90 kr totalt. Om intresse finns lägger jag ut fler grejer.

Over n out.

(Om detta inlägg anses vara otillåten smygreklam får mods ta bort det)
 

Fabian

Patek
2-Faktor
I flertalet år har jag gjort egna läderband, och speciellt i början har jag fått köpa stora mängder läder och hårdvara till detta ändamål av olika tillverkare - det första lädret jag köpte var en kohud på ca 2 kvm, aningen mer än vad som behövdes till ett armand :). För spännen och nato/zulu-hårdvara brukade jag köpa billiga band och sedan sprätta upp dem för att kunna utnyttja hårdvaran, och någon gång beställde jag hårdvara från utlandet i för stora mängder då små mängder inte går att få tag på så lätt.

Så nu har jag enen del material till klockarmband hemma, och jag har sålt läderbitar, spännen osv till olika användare här på KS och watchuseek som vill pyssla själva. Nu har jag dock fått många förfrågningar som jag egentligen inte har tid med. Då det rör sig om mycket små summor och mycket tid som går åt att komma överens så slängde jag istället ihop en liten nätbutik där ni kan köpa dessa grejer av mig. Detta gör jag endast för att hjälpa mina medpysslare, och tjänar inte precis mycket pengar på detta (de få kronor som jag får i överskott går åt att köpa kuvert och annat packmaterial). Så, om ni vill pyssla ihop egna armband och behöver material i mycket små mängder så kan ni gå in på detaljer.tictacil.com

Om ni till exempel vill sy ett band i läder kostar läder + spänne + tråd ca 70 kr totalt. Om intresse finns lägger jag ut fler grejer.

Over n out.

(Om detta inlägg anses vara otillåten smygreklam får mods ta bort det)
jävligt fin hemsida! om jag var något mer händig hade jag handlat av dig på direkten!
 
Topp