Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Matlagning med din Rolex

Diskussion i 'Diskussion' startad av Thomas77, 7 maj 2014.

1. Thomas77
    Trådstartare

Thomas77 Bonde

Rolex skapade ju sin modell Daytona i början av 60-talet för att möta önskemål från restauranger runt om i världen som längtade efter en kronograf som kunde användas i matlagning. Så här 50 år senare har jag gjort ett test för att se om modellen fortfarande hänger med trots skarp konkurrens från quartzverk med modernare design.

Som ni ser på förpackningen ska den kokas i 11 minuter. Notera också att jag köpt Ica:s budgetpasta, en direkt konsekvens av att min matbudget skurits ner till förmån för klockbudgeten ;) DSC_0696.JPG

Dagens kombattanter: Rolex Daytona 116520 vs ja någon form av äggklocka från Kjell&Co kanske ?
    DSC_0697.JPG

Slutresultatet blev att gammal är äldst och Daytonan segrade på Walk over. Displayen på herr Hen gav upp och klarade inte av att visa tiden till slut. Dock pep den fortfarande men slutsatsen måste ändå bli att Daytonan fortfarande är kung när det gäller tidtagning i köket.

Frosse, jabla, Isodor och 5 andra gillar detta.
  2. Skolläraren

Skolläraren Friends of KS

Härligt med en HELT neutral undersökning! Skön stil att prioritera bort saker som smak och annat tjafs också till förmån för klockbudget.

Jag undrar om jag kan införa vardagsgröt hemma...?

3. BOTL

BOTL Friends of KS

Från:
    Gefle
    Jag älskar såna här trådar, när sunt förnuft inte får råda till förmån av nyfikenheten :)

Ben Bockbrännarbolmers

4. Adl_Sthlm

Adl_Sthlm Stadsbo

Från:
    Solna
    Skönt test, det gillas... Kan man önska ett test mot den hemska klockan i iPhone?!? ;)

5. SenorE

SenorE Stadsbo

Själv tar jag aldrig tiden på pasta, jag smakar och känner när den är klar istället... Inte för att skryta, men har nog aldrig misslyckats med att koka pasta...

6. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Rolig test, skulle vara kul och höra din åsikt om varför övriga rolexmodeller togs fram.
    Den enda jag vet något om är att Daydaten togs fram för att männen som styrde världen inte skulle missa att det var lilllördag. :)

7. don segundo

don segundo Biskop

Det optimala vore iofs om de gjorde om Yachtmaster 2:an så att nedräkningstimern var optimerad för just ICAs budgetpasta - Rolex Pastamaster!

(jag tar inget betalt för denna fantastiska idé)

jabla gillar detta.
  8. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Eller varför inte en variabel nedräkningstid. Användbart på riktigt.

Edit: kom på att om man köper Rolexpasta så är den optimerad för YM 2. :)

don segundo gillar detta.
  9. don segundo

don segundo Biskop

Självklart mycket bättre - Rolex ska börja med pastaprodukter :D

jabla gillar detta.
  10. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Överväger nu att hardcoreminimalisttesta min Explorer som matlagningsklocka. ;)

11. Anfield

Anfield Borgare

intressant forskning

12. Uffe

Uffe Biskop

Gott att få bekräftat att gammal är äldst :)

Mårtenssons ur Brookfield