Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Maurice Lacroix masterpiece går extremt fort

Diskussion i 'Diskussion' startad av Arigold, 13 oktober 2015.

1. Arigold
    Trådstartare

Arigold Torpare

Hej alla,

Jag har en Maurice Lacroix MasterPiece Retrograde, med ca 2 år på nacken. Klockan har fungerat fint till idag.

Jag märkte på eftermiddagen att klockan gick lite fort och trodde att jag hade kommit åt kronan, ställde om tiden. När jag kollade tiden igen, så märkte jag att den gick för fort igen. Bestämde mig för att testa 60 sek i uret mot 60 sek i mobilen. Mycket riktigt stannade mobilens tidtagning på 57.2 sek, vilket är ca 3 sek för fort / min.

Vad har hänt?? Jag har inte slagit i den eller likande.

Chuck gillar detta.
  2. Chuck

Chuck Friends of KS

Den kanske har blivit utsatt för magnetfält på jobbet?

3. Arigold
    Trådstartare

Arigold Torpare

Har garanti kvar, går detta på garantin?

Chuck gillar detta.
  4. Chuck

Chuck Friends of KS

Gör ett försök, urmakarn kanske kan lösa det snabbt.

5. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Oj, det var ju en ganska rejäl avvikelse! Om den inte har blivit utsatt för yttre våld så borde det ju finnas en chans för att det går på garantin. Helt klart värt ett försök!

Lycka till och håll oss uppdaterade ;)

6. Jesper Fredson

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo
    Det låter helt klart som magnetism! Har du lag på en högtalare iPad eller på datorn? Det kan göra att den blir magnetiserad även om du lagt den på mobilen, det är lätt att fixa, bara gå till urmakare så löser dom det på 10 sekunder:)

Mårtenssons ur Brookfield