• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Maurice Lacroix Pontos Chronographe Retro...

Vet inte om det är någon här som kollar in:

http://www.lifeofawis.com

Av en kille som kallar sig Thisao på flertalet klockforum, såg den här på hans blogg, riktigt snygg tycker jag, någon som klämt på en IRL? vad tycker ni?

http://www.lifeofawis.com/blog/2014/11/3/hands-on-review-maurice-lacroix-pontos-chronographe-retro

pontos-chronograph


ML-blued-hand


pintos-chronograph-two-face



Riktigt snygg...
EA5B6344-2C9F-4DCC-A0FD-9F9EC210DFCE_zpstdgxbwh6.jpg
 

par

Patek
2-Faktor
Jäklar vad snygg. Gillar det ovanliga vita på visarna. Tyvärr för stor men jag gillar i övrigt
 

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Riktigt läcker var den om än lite stor. Skön placering av datumet även om jag gärna hade hoppat den röda ramen runt den men det är jag det.
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
Provade den vita tidigre i höstas o den va grym! Otroligt skön att bära på armen o hela caset kändes väldigt gediget. Ang färgkombinationerna så va dom väldigt snygga, mkt snyggare live än på bild!
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Får lite sprits-vibbar av kronan. Men jag tycker nog ändå att det är en lyckad detalj.
cupcake.png

Hyffsad design överlag men storleksknas. Jättestor?
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Jag gillart! Lyckat med vit tavla och svarta subdials. Större klockor passar mig bara bättre.

Enligt länken i trådstarten är priset $3900 Wii
 
  • Like
Reactions: Wii

corbendallasx

Friends of KS
Både den vita och den svarta ser riktigt trevliga ut tycker jag. Kul att fler tillverkare får till snygga ur.
Har själv spanat på ML Pontos S ett tag och gillar den mer och mer.
MAURICE+LACROIX+Pontos+S+Diver+VINTAGE+01[1].jpg

Bilden är helt oblygt stulen från the internetz
 
Har själv en Pontos s diver sen fyra dagar tillbaka och har bara gott att säga om den! Kvaliteten är väldigt bra och klockan i sig är sjukt snygg, ML har flera modeller som är väldigt snygga och jag tror det är ett märke som kommer bli mer och mer populärt! Har min på läder men ska nog köpa till en länk då den endast kostar 2000kr så kan lika bra passa på nu innan det kommer höjas!
image.jpg
 
Har själv en Pontos s diver sen fyra dagar tillbaka och har bara gott att säga om den! Kvaliteten är väldigt bra och klockan i sig är sjukt snygg, ML har flera modeller som är väldigt snygga och jag tror det är ett märke som kommer bli mer och mer populärt! Har min på läder men ska nog köpa till en länk då den endast kostar 2000kr så kan lika bra passa på nu innan det kommer höjas!
image.jpg

Riktigt snygg, även om jag tycker den passar bäst på läder så är det en 'no brainer' om länken endast kostar 2000kr
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Riktigt snygg!
Datumfönstret är det enda jag stör mig på. Blir inte vän med formen på den samt "outlinen" på den.

I övrigt, snygg som fasen klockan! Gillar att dom la just datumfönstret i en subdial, men kunde ha gjort det bättre...
 
Topp