Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

May NOT ship to Sweden

Diskussion i 'Diskussion' startad av paradis, 23 februari 2013.

1. paradis
    Trådstartare

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Fan vad jag håller på att explodera,när jag ser detta på Ebay.Har handlat många gånger ,ock lika månger har jag sett detta.Är det någon som vet,vad fan dom menar med det? Varför tog dom inte några av dom banan länder som ex......
    mvh Paradis

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Är det säljaren som skriver eller ebay som känner at var du är och automatiskt lägger in det för att säljaren inte manuellt lagt Sverige som destination?

3. Bojke

Bojke Fjunis

Det står väl under 'Shipping and payments' till vilka länder säljaren skickar?

Som ovanstående skriver är det alltså för att du befinner dig i Sverige, bor man i Taiwan står det i stället 'May not ship to Taiwan'.

Edit: Jag var kanske helt ute och cyklade här... :roll: :D

4. paradis
    Trådstartare

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Det ser inte precis ,vackert,att bara i detta fallet ,inte skickas till Sweden.Jag tänker direkt om någon har blivit lurad av någon från Sverige...så därför ,kändes det som om vi är skurkar i Sverige.Ska se med en kompis i Tyskland,om det är samma för dom.

5. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Typiskt sett Puckade jänkare som inte skickar overseas, o numera hjälper ju ebay puckona också så man inte ens kan kontakta dem o förklara att man har en adress i US, ...gör om gör rätt ebay...

6. Knät

Knät Stadsbo

Från:
    Det mörka småland
    Nåja, det går ju att lösa genom att surfa på Ebay via en proxy..

7. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Ebay är minst sagt rangligt nu, har märkt att de har problem med söket och att de försvårar för medlemmar att kontakta vissa medlemmar är bara irriterande när "spärren" ändå är så lätt att komma runt. Min erfarenhet är att jag ofta blir förpassad från säljares "exemption lists" när jag frågar snällt och visar seriöst intresse, speciellt bra fungerar det med americanos när de får veta att de kan skicka till en US-adress.

8. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Ge mig länken så kan jag kolla direkt.

9. Crowolf

Crowolf Guest

Har precis varit i kontakt med säljare där ebay säger 'don't ship to Sweden' som är pissförbannad. När jag efter konversation med honom budar OCH vinner går det inte att betala varan. Håller just på och jiddrar med detta. Suger!

Sent from my iPhone using Tapatalk

10. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

ebay är bara drägligt via mobilen just nu.
    Siten kass visar olika osv, värdelöst.

11. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

12. San Gennaro

San Gennaro Bonde

Registrera en amerikansk postadress via budföretag så kan dom i sin tur skicka varan från USA.

13. yonsson

Från:
    GBG
    Shit vilka noobar ni är.
    1: Skicka ett meddelande till säljaren och fråga vänligt om och för hur mycket han skickar till Sverige.
    2: Vinn annonsen.
    3: invänta invoice där frakt ingår.
    4: Om det inte kommer, kontakta säljaren igen.

14. Crowolf

Crowolf Guest

Men Förlåt dåh!

Sent from my iPhone using Tapatalk

15. paradis
    Trådstartare

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    1 Jag ringde-han sa ok
    2.Jag vann
    3.Vi kom överens att jag skulle betala frakten.När auctionen var över.
    4.NU börjar det.Nu helt plötsligt ,han fick inte sålt Rolex DD box till priset som han ville.När vi började prata om frakt till Sverige,sa han 150 USD.Jag sa,VAD,ja säger han det är en tung låda.Jag har köpt två andra Rolex boxar,en var tyngre än hans till mindre frakt kostnad.Det sa jag till honom,han ville inte sänka frakt priset.Så jag struntade i honom.Gick in på Feedback ock sa att han lurade mig på frakt kostnad.Ebay ,tyckte också att det var för dyrt pga vikt,men kunde inget göra.

16. yonsson

Från:
    GBG
    Uppfattat. Ett tips är att använda sig av message-systemet, så man får allt skriftligt.

17. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Kan inte du förklara hur jag gör i några enkla steg? Den proxy jag testade funkade inte när man väl loggar in på ebay?

18. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    När säljare lagt till Sverige på sin spärrlista brukar jag kontakta dem via nedanstående process för att komma runt det idiotiska tilltag som eBay envisas med:

Jag sitter oftast inloggad på www.ebay.co.uk då jag tycker sökningar fungerar bäst (kör Worldwide) men detta borde funka oavsett eBay-sajt.
    Utgå från My eBay-->Activity-->More options-->Find and contact member-->klicka på profilens länk under User ID.
    På profilens sida hittar du på högra sidan rubriken Member quick links, klicka på Contact member.
    Bocka i "This is not about an item" och klicka på Continue.
    Bara fråga snällt och be dem sätta upp dig på deras exemption list (http://pages.ebay.co.uk/help/sell/buyer ... #exemption).

19. paradis
    Trådstartare

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Ariste,tack för detta......bra förklarat.

20. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Perfekt! Tack! ...nu jäklar...

21. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Shop 'til you drop...:)

Mårtenssons ur Brookfield