• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

McQueen igen

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Hallå!!

gmiuLAc.jpg


Dala, du är väl sugen på OQ? ;)
Vad ska du ha? ;)
Lådan börjar fyllas på :)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Hallå!!

Dala, du är väl sugen på OQ? ;)


haha... det kanske är en samlingsstrategi! följa i Meissners, i och för sig lite kortare, utan tår, fotspår... 1655 o sen OQ?


...jag tänker ju iofs lite likadant med min 6084 (typ som Hillarys) och sen Cricket (italienarna först på K2 1954 hade spons från Vulcain och bar Crickets...)

finns en del skööna bilder...



 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Vad ska du ha? ;)
Lådan börjar fyllas på :)
Not for sale. Funderar på att dunka in en svart tavla i den. :)

haha... det kanske är en samlingsstrategi! följa i Meissners, i och för sig lite kortare, utan tår, fotspår... 1655 o sen OQ?


...jag tänker ju iofs lite likadant med min 6084 (typ som Hillarys) och sen Cricket (italienarna först på K2 1954 hade spons från Vulcain och bar Crickets...)

finns en del skööna bilder...




Perfekt utgångspunkt för sitt samlande, ikoniska klättrare!

Jag älskar de där gamla bilderna och det är exakt så där jag vill vara. EN klocka som hänger med på allt, omedveten om dess existens förutom då man kollar tiden.
Tyvärr är man ju klockintresserad... ;)
 

Gripenbro.se

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Not for sale. Funderar på att dunka in en svart tavla i den. :)



Perfekt utgångspunkt för sitt samlande, ikoniska klättrare!

Jag älskar de där gamla bilderna och det är exakt så där jag vill vara. EN klocka som hänger med på allt, omedveten om dess existens förutom då man kollar tiden.
Tyvärr är man ju klockintresserad... ;)


Haha.. +1
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Not for sale. Funderar på att dunka in en svart tavla i den. :)



Perfekt utgångspunkt för sitt samlande, ikoniska klättrare!

Jag älskar de där gamla bilderna och det är exakt så där jag vill vara. EN klocka som hänger med på allt, omedveten om dess existens förutom då man kollar tiden.
Tyvärr är man ju klockintresserad... ;)

lite som den man jag träffade på Antikmässan i våras som bar en gilt Rolex GMT på rassligt jubilee. klockan inhandlades av personen på 60-talet och fick sig för första gången en service förra året då den "plötsligt hade stannat". han hade inte den blekaste aning om vad han bar.


edit: kom ihåg att jag tog en skakig bild av klockan. satt tydligen på oyster och inte jubilee. minnet är bra men kort ibland.

g0Eor5Y.jpg
 

Wi

NLA
2-Faktor
Fantastiskt fin! Gratulerar =) Jag hade fått för mig att du var mer en Omega-kille? Måste ha fel..

Btw..Läste en intressant artikel för ett tag sedan om varför denna modell inte ska kallas för McQueen....Hittar den tyvärr inte nu =(
 

Sond

Patek
Nu har jag tittat på denna tråd några dagar. Måste säga att den klockan är så grym att jag var tvungen att tänka igenom mitt grattis! Eller kanske inte mitt grattis utan mer vad mitt grattis till dig kommer göra med mig.
Helt plötsligt såg jag nämligen framför mig hur min samling skulle kunna se ut.
Explorer 1 1016
Explorer 2 1655
Air King 5500

Så enkelt skulle livet kunna vara. Och trots allt inte en helt omöjlig tanke. Så nu när jag skrivit detta måsta jag besinna mig något. Klockan är så grym att jag lätt skulle kunna lura mig själv att sälja några och gå mot en 1655 och nöja mig med tre klockor. Men jag vet att jag sedan vill ha en beater. Och en vintage Omgea. Och en Reverso. Andas... Andas djupt... Okey, kanske vore trevligt med en 1655 utan att sälja någon klocka..? :nailbiting:

Men, återigen ett stort grattis till dig!
 

Fredrik A

Omega
Alltid fantastiskt å se 1655 poppa upp, och vilken grym patina:)
Ser helt orginal ut, till och med kronan? Gratulerar!
Denna klockan har nog varit med om en hel del sen 70 talet
 
Topp