• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Meermin skor?

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Hej alla ni som gillar läder!

Vad är era känslor och omdömen gällande Meermin skor. Både gällande kvalité, stil och hållbarhet? Sugen på att beställa ett par "munkar" av dom men har aldrig haft några av det fabrikatet.

Fire away!
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Absolut. Men det är mycket spridda skurar. Det här är ett försök av mig att destillera informationen en smula.
 

Hugii

Audemars
Samma resonemang kan appliceras på allting på forumet. Jag är väl medveten om sökfunktionen men fick inte dom svar jag ville ha. Därför startades tråden...


jag förstår vad du menar... men med tanke på att du ställer ändå en smal fråga ett skomärke på ett klockforum så hade jag nog själv googlat lite om det... du får bättre och mer nyanserade svar i så fall
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Nej. Nu har du misstolkat mig är jag rädd. Min påstodda inkompetens får stå för dig kära Boris. Störs du av trådar som du anser faller utanför forumets policy så tycker jag att det finns trevligare sätt för dig att utrycka dig på. Jag kommer i fortsättningsvis att posta mina skofrågor i den tråden som Singular föreslog.
 

plattfot

Rolex
Har testat två par.
En nättare oxford och en wingtip med gummisula. Två olika läster (en e+ och en f tror jag) som stämmer meäderkvalitet i paritet med detaljarbete, kanske 3/5.
Värt att nämna är att gummisulan gick sönder vid tårna efter bara någon dag. Skorna fick åka tillbaka till Mallis för reparation och nu efter drygt ett år har det hänt igen. Känns som gummiblandningen är hårdare (och därmed kanske skörare) än på andra skor jag haft/har och därmed spricker.

Tummen upp för kundsupport och tillgänglighet. Mailade en del med vad jag tror är sonen i samband med den trasiga sulan. Han var oerhört lätt att ha att göra med.

Hyfsat prisvärda, men inga fynd IMO.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Stort tack för svaret. Hur upplevde du dom i storlek? Större eller mindre än vad du brukar ha? Tråkigt med sulorna dock. Kanske ska titta på något annat istället. :(
Har testat två par.
En nättare oxford och en wingtip med gummisula. Två olika läster (en e+ och en f tror jag) som stämmer meäderkvalitet i paritet med detaljarbete, kanske 3/5.
Värt att nämna är att gummisulan gick sönder vid tårna efter bara någon dag. Skorna fick åka tillbaka till Mallis för reparation och nu efter drygt ett år har det hänt igen. Känns som gummiblandningen är hårdare (och därmed kanske skörare) än på andra skor jag haft/har och därmed spricker.

Tummen upp för kundsupport och tillgänglighet. Mailade en del med vad jag tror är sonen i samband med den trasiga sulan. Han var oerhört lätt att ha att göra med.

Hyfsat prisvärda, men inga fynd IMO.
 
Topp