• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Meisteranker a.k.a. Danny DeVito..

Knät

Cartier
Visade denna på en bild för ett tag sedan.. Nu kommer hela härligheten..

Var ute på en loppisrunda och i gammal skola hittade jag denna (samt två damur som kommer avhandlas nån annan gång)
Direkt när jag såg den så tänkte jag att där är grabbens första klocka..

Klockan är en Meister Anker.. Vet inte så mycket om den, har inte någon info om hur gammal den är.

Så här såg den ut när jag köpte den, man ser knappt vad klockan är..

dsc0447o.jpg


En runda hos urmakaren och ett nytt glas senare. Tyvärr var det inte lika mycket dome på det nya, men det passar bra ändå.

dsc2973.jpg


Gillar den blåa färgen..

dsc2974p.jpg


Det otroligt välarbetade verket.. :lol:

dsc2977.jpg


Just det, det riktigt roliga med den! Den är lika tjock som min Seiko 7002! 29mm i diameter och 14mm tjock ger rätt roliga proportioner... :shock:

dsc2976n.jpg


Vill man ha tag i en till sin egen son eller dotter så finns det en till salu med orginallänk här: http://www.tickdong.com/meister-anker-v ... atch-.html
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den ser riktigt cool ut, men proportionerna...kan du inte slänga upp ett wristshot? :D
 
Topp