• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mekanisk/automatisk för nybörjare!

Lico

Breitling
Jag är nyfiken på hur långt man kan komma med cirka 5.000:- som budget, om man vill ha ett gediget urverk.

Kan man tänkas snappa upp något via Tradera eller blocket? Ser bara riskerna med det, tyvärr.

Begagnad Omega seamaster eller en färsk Seiko?

OBS är relativt opåläst!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Säger som ovan. Seiko SARB eller Seiko sumo beroende på vilken typ av klocka som önskas.
Handlar gör man här på forumet. Använd sökfunktionen för prisreferenser.
 

KMS

Rolex
Det beror ju självklart vad du menar med ett gediget urverk och om vi pratar nytt eller begagnat? Seiko, OrientStar, Tissot, Certina tex om du vill ha nytt. Annars kan du ju hitta sjyssta använda Glycine, Longines, Oris. Omega är väl heller inga problem men du får nog inga dykare tex för under 5000 men mycket annat.

Ebay eller på forumet tycker jag är kanon. Handlar man på begagnat på tex Ebay måste man ju alltid vara beredd på att det inte alltid blir som man först tänkte sig, men tar man det lugnt och läser på lite funkar Ebay bra.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
handal här d bir ncie itne tradera eller blocket


37938940.jpg
 

Lico

Breitling
Bra snack! Uppskattar informationen!
Det jag tänkt är: så mycket urverk som möjligt för pengarna, vill inte ha någon parfymklocka längre! Är dessvärre student och har då ekonomisk problematik men ett stort intresse för klockor då min farfar var urmakare

4yvedu3y.jpg





Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

vlm1978

Cartier
Seiko SARB017 har jag själv ställt in siktet på. Googla den och se vad du tycker (bra urverk, boettkvalitet och snygg)
 

JayJay

Rolex
Vad är det för typ av klocka som eftersöks? Pratar vi klocka medvridring och stållänk, tunn klocka med elegant läderband eller rent av något där emellan? Länka gärna till sådant du kikat på och gillar så ska du se att det kommer in ännu fler tips.
 
Vill man ha Daydate-looken så finns ju Rados "-horse" modeller ofta på tradera för runt 1000-1500kr, imo mycket snygga men har aldrig haft ngn själv så vet inte hur de känns. Finns green horse, purple, gold etc. Gör sig bra både på länk och läder!

3PzW2k0.jpg
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Även jag skulle säga att du borde köra på en Certina DS Action Diver. Detta var min första riktiga klocka, då jag är i samma studentsits som du själv. Jag älskar min, så jag tycker absolut du ska ta på en och känna i alla fall!
 

Rulle

Audemars
Certinan är ju så jäkla stor! 44 är inte lätt att bära upp för alla :( (jävla tjejhandleder man ska ha)


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Certinan är ju så jäkla stor! 44 är inte lätt att bära upp för alla :( (jävla tjejhandleder man ska ha)


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Har du testat den på armen? Jag har gjort det ett par gånger och jag kan inte få in i hjärnan att den ska vara 44 mm eller 43,5 som det står ibland. Jag tycker den bärs mycket mindre. Så har du inte testat tycker jag du ska ge den en chans. Väldigt fin klocka enligt min åsikt.
 

Rulle

Audemars
Nej faktiskt inte så bra att du slår mig på fingrarna lite där!

Tycker bara att den är lite som alla andra klockor där ute!

Då kan tex en hamilton khaki king vara lite mer skoj ! !


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

sunkan

Omega
Tycker du certinan är stor kan väl Longines Hydroconquest vara ett alternativ. Går för runt 5000 ny på chrono24. Lite samma stuk, fast smidigare.
 

Lico

Breitling
Måste säga att jag är mäktigt imponerad av all denna respons på kort tid! Ska se över alla era tips nu!

Klockan jag letar efter ska gärna passa ihop med ett läder armband ( http://www.singularstraps.se/shop/category/nato-skinn/ )
Den ska passa bra i en student miljö och relativt dressad. Jag har idag också en ärvd klocka H.stern quartz skulle dock behöver lämna in den på service.
UNKvR6d.jpg
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Certinan är ju så jäkla stor! 44 är inte lätt att bära upp för alla :( (jävla tjejhandleder man ska ha)


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Passar den till mig passar den med största sannolikhet även till dig. Jag har små handleder, men klockan sitter alldeles utmärkt på mig. Testa så fort du får chansen! Jag var helt säker på att den skulle vara för stor till mig fram till att jag faktiskt provade den.
 

Rulle

Audemars
otroligt mycket för pengarna ! köpte min från creationwatches för typ 400 dollar ! fortfarande samma pris hos dom och gratis fedex frakt (dom verkar inte bra på att räkna för varje gång så är värdet alltid lägre på fedex´s papper än vad man betalat)

sen att dokter house har den på sig i halva serien gör det inte sämre :D !!!! hough laurie är ju en rolig kille !

daydatekomplikationen är rättså trevlig till det får man en rätt rå feeling om man kör den på skinn !
 
Topp