• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mekaniska alarm..

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Så har vi Louis Vuitton Reveil med både väckarklocka och GMT visning, fiffigt :)

image.jpeg
 

fc2

Rolex
Har en Omega Memomatic som blivit restaurerad av Omega så den ser ut som ny. Visst är funktionen ball och det är roligt att ha andra funktioner än bara GMT, krono eller datum, men av någon anledning kom jag aldrig riktigt överens med klockan. Kanske för att jag är en kronografkille? Är inne på om jag inte borde sälja klockan då den aldrig används men samtidigt är det som sagt trevligt att ha fler än bara de vanligaste funktionerna i klocklådan. Svårt sånt där. Vet att Breguet har alarmklockor idag och jag gissar att de använder samma Lemaniaurverk (Breguet äger ju Lemania idag) som det som sitter i min Memomatic där man kan sätta både efter timme och minut. Någon som kan mer om Breguets verk?

Dock har klockan räddat mig några ggr utomlands när mobilklockan av någon anledning inte velat väcka mig.
 

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
Själv har jag en Poljot traveller alarm som jag jagade upp då jag också fascinerades av en klocka med alarm komplikation men inte hade plånbok för en från Schweiz.
IMG_20170820_184606-01.jpeg

I detta YouTube klipp kan man höra hur den låter:
 
Topp