• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mektips för "dummies?

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jag skulle gärna se lite mektips för "dummies" på t.ex byte av länk eller till natoband. I mitt fall har jag alltid valt att behålla originallänk på mina klockor men funderar nu på att införskaffa några natoband. Räcker det att använda det verktyg som man tydligen får med ifrån vissa återförsäljare? Är det något man ska tänka på för att slippa få märken på boett eller länk? Klockorna som jag vill testa natoband på är en Omega Speedmaster och en Omega Planet Ocean.

Funderar även på om det är någon idé att som nybörjare korta av en länk? I mitt fall en originallänk till en Omega Speedmaster. Man vill ju inte gärna vara dumsnål när länken är helt ny och det bara kostar runt 500 kr för att korta av länken.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: Mektips för

500 spänn för att korta av länken var det brutalaste jag hört. Senaste gången jag kortade en länk kostade det max en hundralapp.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
JakobZ skrev:
500 spänn för att korta av länken var det brutalaste jag hört. Senaste gången jag kortade en länk kostade det max en hundralapp.

Ja priserna verkar kunna skilja sig en hel del. Senast jag kortare av en länk då va det på min senaste Omega PO, betalade då 500 kr. När jag bytte länk till gummiband på Speedyn då kostade det mig 150 kr. Detta var hos olika urmakare. Men jag kan förstå att det kostar lite mer att korta av en länk än ett "enkelt" byte av länk.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Re: Mektips för

Vi har instruktioner på sajten om hur bytet går till - vill du vara säker på att absolut inte repa funkar det att använda ex tejp för att skydda bandhornen.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Mektips för

Ekmikael skrev:
JakobZ skrev:
500 spänn för att korta av länken var det brutalaste jag hört. Senaste gången jag kortade en länk kostade det max en hundralapp.

Ja priserna verkar kunna skilja sig en hel del. Senast jag kortare av en länk då va det på min senaste Omega PO, betalade då 500 kr.

För helvete Mikael. Du blev rånad. Ta med dig två finöl hem till mig nästa gång, så gör vi det tillsammans. Det tar max 5 minuter.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
yonsson skrev:
Ekmikael skrev:
JakobZ skrev:
500 spänn för att korta av länken var det brutalaste jag hört. Senaste gången jag kortade en länk kostade det max en hundralapp.

Ja priserna verkar kunna skilja sig en hel del. Senast jag kortare av en länk då va det på min senaste Omega PO, betalade då 500 kr.

För helvete Mikael. Du blev rånad. Ta med dig två finöl hem till mig nästa gång, så gör vi det tillsammans. Det tar max 5 minuter.

It's a deal! :) Tyckte att det va ett rätt saftigt pris men "tanterna" på Hanssons Ur på Frölunda torg va ju så trevliga. :) Bytet av länken gjorde jag dock på Bergströms Ur och tyckte att det va ett okej pris.
 
Topp