Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Mektips för "dummies?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Feskarn, 22 oktober 2012.

1. Feskarn
    Trådstartare

Feskarn Kingen av Feskekörka

Från:
    Göteborg
    Jag skulle gärna se lite mektips för "dummies" på t.ex byte av länk eller till natoband. I mitt fall har jag alltid valt att behålla originallänk på mina klockor men funderar nu på att införskaffa några natoband. Räcker det att använda det verktyg som man tydligen får med ifrån vissa återförsäljare? Är det något man ska tänka på för att slippa få märken på boett eller länk? Klockorna som jag vill testa natoband på är en Omega Speedmaster och en Omega Planet Ocean.

Funderar även på om det är någon idé att som nybörjare korta av en länk? I mitt fall en originallänk till en Omega Speedmaster. Man vill ju inte gärna vara dumsnål när länken är helt ny och det bara kostar runt 500 kr för att korta av länken.

2. ZQT

ZQT The Banker

Re: Mektips för

500 spänn för att korta av länken var det brutalaste jag hört. Senaste gången jag kortade en länk kostade det max en hundralapp.

3. Feskarn
    Trådstartare

Från:
    Göteborg
    Ja priserna verkar kunna skilja sig en hel del. Senast jag kortare av en länk då va det på min senaste Omega PO, betalade då 500 kr. När jag bytte länk till gummiband på Speedyn då kostade det mig 150 kr. Detta var hos olika urmakare. Men jag kan förstå att det kostar lite mer att korta av en länk än ett "enkelt" byte av länk.

4. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Vi har instruktioner på sajten om hur bytet går till - vill du vara säker på att absolut inte repa funkar det att använda ex tejp för att skydda bandhornen.

5. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG

För helvete Mikael. Du blev rånad. Ta med dig två finöl hem till mig nästa gång, så gör vi det tillsammans. Det tar max 5 minuter.

6. Feskarn
    Trådstartare

Från:
    Göteborg
    It's a deal! :) Tyckte att det va ett rätt saftigt pris men "tanterna" på Hanssons Ur på Frölunda torg va ju så trevliga. :) Bytet av länken gjorde jag dock på Bergströms Ur och tyckte att det va ett okej pris.

7. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
  8. Feskarn
    Trådstartare

Från:
    Göteborg
Mårtenssons ur Brookfield