Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Mellandagsrean

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Marquise, 24 december 2014.

1. Marquise
    Trådstartare

Marquise Bonde

Från:
    Moderlandet
    Nu är julen över och mellandagsrean startar, är väldigt nyfiken vad det är ni köper och vad det är ni letar efter!

Själv så är jag sugen på en gamepad till min dator då de inte blev någon konsol. Det är förhoppningsvis mitt mellandagsklipp! Gärna bilder :D

Vad är ert?

2. Jerico

Jerico Friends of KS

Från:
    Rodina
    Skor och skor. Sedan en kavaj eller två om det finns något vettigt. Hojta till om ni vet något bra ställe med rea på vettiga skor.

3. gruby

gruby Friends of KS

What the fuck?! Eller på svenska: vad i helvete?! Julen över?! Den har ju precis börjat och håller på till och med Annandagen (26/12)!

Återkommer med tips natten till 27/12

Camo00 och jabla gillar detta.
  4. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Min jakt kommer bli på ny telefon. Min hemska ajfån sex är böjd!! Satt och diskuterade detta problem ikväll och skrattade åt folk som lyckats bocka sin telefon varpå jag börjar gransk min och inser att den är böjd!!
    Lägger den på stenskivan i köket för att bekräfta detta och det är inte lite! Skräptelefon!! Urk!

BadkarsPiraten gillar detta.
  5. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland

Du får gärna skicka din böjda till mig

Jag hatar allt vad rea heter, hatar dessutom att trängas med folk i överfulla affärer iklädd vinterkläder.

eriksson850, Selvedge13, Räven och 13 andra gillar detta.
  6. Hellebring

Hellebring Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag är likadan. Betalar hellre lite mer och väntar till ett annat tillfälle än att genomlida reor.
    Man får se det som så att alla som gillar att trängas och fynda rensar ut hyllorna för att göra plats för det nya sortimentet för oss som är mer bekväma :)

7. Chami

Chami Friends of KS

För de som bor i Sthlm och vill brottas på Åhléns så börjar rean den 26e

jabla gillar detta.
  8. Marquise
    Trådstartare

Marquise Bonde

Från:
    Moderlandet
    Jag är ju den typen som får alla mina varor i brevlådan ;)

9. Hellebring

Hellebring Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jo, det är väl sant att det oftast blir så men ibland tycker jag det är oslagbart med kunnig och trevlig personal i butiken. De som kan det där med merförsäljning så både jag och de blir nöjda :)

10. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Julen håller väl i alla fall på till trettondagen. Det var ju då de tre vise männen kom med Rolex, omega och breitling till jesusbarnet.

Kyrkligt varar julen till fastan innan påsk börjar, vilket väl är på askonsdagen.

Jag tillhör dem som köper till fullpris.

mruhr, Icaras, jabla och 2 andra gillar detta.
  11. micke_s

micke_s Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Någon spm vet när Ströms börjar sin rea? Måste fixa en uppsättning Eton-skjortor till

Nexus gillar detta.
  12. Nexus

Nexus Präst

Hoppa Ströms och dra till Etonbutiken nere vid Sture-P istället, brukar vara marginellt mindre vidrig trängsel där.

13. Floduttern

Floduttern Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ett par skor, en tv och en ny soffa. Skjutit upp alla tre inköp allt för länge. Annars brukar jag kanske plocka på mig en skjorta eller något.. :D

14. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Gör hellre färre men genomtänkta köp än trängs vid rean.

Räven, Tobias Eriksson, Icaras och 3 andra gillar detta.
  15. Luckyluciano

Luckyluciano Ninjasköldpaddan

Från:
    Stockholms djungel
    Handlar antingen till full pris eller köper på online outlets. Hatar att gå på stan vanligtvis och det ska krävas jäkligt mycket för att jag ska sätta min fot i city på julen.

16. micke_s

micke_s Friends of KS

Från:
    Stockholm

Någon koll på när de kör REA och hur bra den kan tänkas bli? Det jag gillar med Ströms är att de iaf kör 40-50% utan snickesnack och på färger man faktiskt vill ha.

17. Chami

Chami Friends of KS

Enda stället i Sthlm jag orkar gå till är best of brands i mood gallerian, man får bara liiiite för högt blodtryck där

18. Sjobedan

Sjobedan Präst

Från:
    Malmö.
    Förstår inte hetsen kring mellandags rean när det ändå är konstant rea i butikerna. Och det är bara de fula/halvdåliga sakerna som är på rea.

Handlar man sina skjortor (till exempel) på ett och samma ställe så får man ändå stammisrabatt. Iallafall där jag köper mina Stenströms skjortor i Lund.

När det kommer til HIFI osv så finns det så klart en del pengar att spara. Men då får man satan ta mig hänga på låset...

Luckyluciano gillar detta.
  19. almeyero

almeyero Borgare

Från:
    Förorten
    Säger som många andra 9 av 10 saker på rean är bara skit. Är det något som man verkligen vill ha så köper man det iallafall, med eller utan rea.

Icaras, Sjobedan och Donkii gillar detta.
  20. RosaCasio

RosaCasio Stadsbo

Från:
    Malmö
    Äh, vad neggo ni är. Jag väntar gärna en månad med jeans-köpet och sparat en 600 spänn. Så folkskygg är jag inte.

eriksson850 gillar detta.
  21. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Du har inte funderat på etonshirts.com? Fick precis mejl om 40%.

22. Matts

Matts Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Är sugen på att hitta en svart eller mörkblå ullrock men orkar inte heller med trängseln. Jag tror ofta att jag gör det men sen tappar man allt hopp om människan när man ser hur folk beter sig i mellandagsrean. Sen är jag jävligt picky vad gäller jackor och rockar och måste prova och testa dessa till förbannelse så det går sällan att köpa över nätet.

Men jag lär väl testa om jag har tur även denna gång, någon som har tips om något bra ställe att hitta en schysst ullrock... Helst till halva priset:)

23. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    J86A, Noami, Sjobedan och 3 andra gillar detta.
  24. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    De börjar imorgon. Gick förbi idag och det stod 30-60% i fönstret, men var stängt.

25. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    gruby gillar detta.
  26. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Kista är ondska. Tacka vet jag stinsen och Täby

Nicklas H och gruby gillar detta.
  27. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    Saker som sälja på rea är inte tillräckligt bra för att säljas ut till fullpris. Därför oftast skit.

par, Icaras, Onelund och 4 andra gillar detta.
  28. Nicklas H

Nicklas H Friends of KS

Från:
    Vallentuna
    40% på Etons hemsida. Rekomenderas då man slipper allt vad trängsel heter.

29. almeyero

almeyero Borgare

Från:
    Förorten

Hahah Kista är nice, alltid action där!

30. sveol

sveol Borgare

Från:
    Solna
    Blev en tv idag. Lång kö för att få tala med en säljare. Men jag visste vad jag skulle ha och allt var klart på under 10min. Bra deal också, nedsatt 3k.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk