• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

matage

Omega
Kul idé!
Jag var medlem på The Lobby på Rådmansgatan under ett antal år innan annat kom emellan och jag fick pausa.
Upptäckte tyvärr att de lagt ned när jag var redo för revanch/nystart. Tror jag glömde lite cigarrer i mitt fack i humidoren dessutom :/

Helt klart intresserad om nåt liknande startas upp igen!
 

Wboy

Panerai
Är tanken att det ska bli en herrklubb?

Hur gör man annars för att locka kvinnliga medlemmar? Känns som detta brukar vara ett problem.
 

Zingo

Rolex
Först och främst gillar jag idén. Är lite lätt skadad av att diskreta affärsidéer och blir lite fundersam. Avgiften får många att avstå men den är ändå såpass låg att den inte är exklusiv. Målgruppen är oklar utöver "sköna personer". Inget teama på klubben. Ska man gå dit för att nätverka (synes inte optimalt då det synes bli en spretig målgrupp), ragga (nån form av OOOAW) eller hänga med befintliga vänner (då gäster kan tas med fritt). Kommer det finns något att göra där utöver en bar? Kommer den drivas ideellt om inte är finansieringen lite oklar utifrån ovan (får nog en del att tveka om man är osäker på att det är kvar några månader senare).
Ingen kritik utan bara lite funderingar. Lycka till.
 

gonza

Panerai
Först och främst gillar jag idén. Är lite lätt skadad av att diskreta affärsidéer och blir lite fundersam. Avgiften får många att avstå men den är ändå såpass låg att den inte är exklusiv. Målgruppen är oklar utöver "sköna personer". Inget teama på klubben. Ska man gå dit för att nätverka (synes inte optimalt då det synes bli en spretig målgrupp), ragga (nån form av OOOAW) eller hänga med befintliga vänner (då gäster kan tas med fritt). Kommer det finns något att göra där utöver en bar? Kommer den drivas ideellt om inte är finansieringen lite oklar utifrån ovan (får nog en del att tveka om man är osäker på att det är kvar några månader senare).
Ingen kritik utan bara lite funderingar. Lycka till.
Detta passar självklart inte alla. Personlig inbjudan med info kommer att skickas ut till samtliga utvalda ca 3-6mån innan öppning.
 

Belfort

Omega
Lät riktigt kul och något jag hade varit sugen på faktiskt. Men förstår att lönsamheten kan bli problem.
Instämmer på dig Tobias!

Googlade lite på Noppes och hittade att de tidigare har haft ca 1000kr/år för att vara medlem. De verkar ha någon form av lönsamhet i det? Och 1000kr är ingenting, det är som att byta länkar två gånger hos valfri AD i stockholm :artist:
 
Instämmer på dig Tobias!

Googlade lite på Noppes och hittade att de tidigare har haft ca 1000kr/år för att vara medlem. De verkar ha någon form av lönsamhet i det? Och 1000kr är ingenting, det är som att byta länkar två gånger hos valfri AD i stockholm :artist:
Men sen säljer dom vill inte till självkostnadspris?
Edit. Sen är ju iofs "självkostnadspris" ett luddigt begrepp. Kan ju vara en fullkostnadskalkyl inklusive kapitalkostnad...
 
Senast ändrad:

gonza

Panerai
Tror vi skulle behöva få till ca 250st betalande medlemmar för att det skall vara lönsamt, el snarare inte vara en förlust affär.
Hur mycket är man villig att betala i medlemsavgift? Var går gränsen? 2500kr?
 

gonza

Panerai
Men sen säljer dom vill inte till självkostnadspris?
Edit. Sen är ju iofs "självkostnadspris" ett luddigt begrepp. Kan ju vara en fullkostnadskalkyl inklusive kapitalkostnad...
Exakt, det är kanske här skon klämmer absolut mest. Väldigt bra och korrekta priser kanske hade varit en mer korrekt beskrivning
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Tror vi skulle behöva få till ca 250st betalande medlemmar för att det skall vara lönsamt, el snarare inte vara en förlust affär.
Hur mycket är man villig att betala i medlemsavgift? Var går gränsen? 2500kr?
Jag hade betalt det bara för att ha möjligheten att träffa likasinnade fast jag inte ens bor i landet. Men värt det när jag är på besök.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Jag är inte rätt målgrupp (pga barn och bor utanför stan) men jag är ganska säker på att det inte är ”självkostnadspris” på mat och dryck som är USP:en. Snarare miljön, nätverket och ”känslan”. Mycket svårare att få det rätt än den finansiella delen.
 
Senast ändrad:

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Tror vi skulle behöva få till ca 250st betalande medlemmar för att det skall vara lönsamt, el snarare inte vara en förlust affär.
Hur mycket är man villig att betala i medlemsavgift? Var går gränsen? 2500kr?
Jag tycker inte 2500 låter farligt mycket, jämför gärna med vad man betalar för golfklubbsmedlemskap som många sedan inte utnyttjar mer en någon enstaka gång på sommar. Eller gymkort för den delen.
Skulle själv tänka mig att betala det för erat koncept och att hitta 250-300 till som är villiga att göra det borde inte var omöjligt.
 
Topp