Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Men jag vill också bli rik....

Diskussion i 'Diskussion' startad av JohnDoe, 5 oktober 2015.

1. JohnDoe
    Trådstartare

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Så jag kom på den helt unika idén att starta ett nytt svenskt klockmärke jag med. Eftersom jag är typ 19år, går i skolan och inte har en spänn på fickan så chansar jag på kickstarter där man kan få pengar utan att ha någon som helst hållbar afffärsplan. Det är verkligen unikt med klockor, max 500 nya märken i veckan på kickstarter med den klockor som bizznizze. Jag har heller ingen aning om klockor så jag har googlat fram ert forum och ser att ingen har startat en ny tråd på flera timmar när det gäller nya svenska märken. På aliexpress fanns det just nu bara 8304 leverantörer men jag valde en riktigt exklusiv klocka för nästan 8 dollar. Tyvärr behöver jag köpa minst 500 st om jag ska få dit min logga (GeMig$$). Så kan ni vänligen sponsra mig på kickstarter. Jag har inte googlat fram några säljfloskler än men jag ska sno ihop något till imorgon. Alltså snälla hjälp mig alltså liksom va! Jag är sååå intresserad av klockor och med lite tur kan jag lura på er några, nej jag menar erbjuda er något nytt och exklusiiiivt. Om det går bra kommer mina kompisar starta nya märken i helgen. Men va lite schyssta nu o köp då.

image.png

Andy7750, AdamST, Ebbot och 63 andra gillar detta.
  2. Mattiasss

Mattiasss Bonde

hahahaha

3. Plomeros

Plomeros Bonde

A okej då. Jag köper en

Andyrew och BadkarsPiraten gillar detta.
  4. meo_swe

meo_swe Biskop

Få det till att stå katamit på urtavlan så lovar jag attköpa en

5. JohnDoe
    Trådstartare

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Alltså det kan stå va som helst på klockan bara ni köper. Ni verkar ju ha skitmycke pengar allihopa. Alla verkar ju ha sånnna där rojlex som minnkompis köpte i thailand. Han fick en garanterat äkta i guld för typ 1000 baht. Jag menar allt som kostar 1000 är ju skitdyrt. Hittade ett annat märke för bara tre dollar. Läderarmbandet var kreosotimpregnerat det låter dyrt o sen var det superdyra självlysande visare med uran tror jag.

Urkvinnan, Svanis115, Callxx och 3 andra gillar detta.
  6. Point Blank

Point Blank Stadsbo

Från:
    Hufvudstaden
    Fan vad genomskinligt, du försöker bara pusha ett nytt märke. Din jävla kapitalist! :rage: #ViSomInteBackarJohnDoe

7. JohnDoe
    Trådstartare

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Men vadå pusha, ja e ingen pusher, pushandet kör ni väl i röka tråden. Ja vill ju bara ha stålars nu.

Point Blank gillar detta.
  8. Mrsheepshooter

Mrsheepshooter Präst

Från:
    Stockholm.
  9. JohnDoe
    Trådstartare

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    O de bästa med kickstarter är ju att alla vet att nu bizzenizze ibland failar liksom. Så då räcker det om jag typ köper 10 klockor o skickar ut till de första torskarna. De andra är ju helkörda. Räcker ju att några hundra satsar en tvåhundring var så har jag ju bärs barje helg till jul. Så skickar jag tio o säger att resten gick åt till typ utveckling så kan jag dra gång ett nytt märke efter jul. Då har jag ju lärt mig liksom. Typ som SAAB....

10. dräpdrulle

dräpdrulle Stadsbo

Ett nytt svenskt klockmärke! Äntligen!! Jag tar två!

11. Chatastropher

Chatastropher Stadsbo

Från:
    Straight outta Skälby
    Äsch, retas inte med våra entreprenörer :). Behövs fler drömmare i vårt land. Jag är själv trött på att klyschiga kickstarter videos med inspirerande musik i bakgrunden där alla ser och låter likadant, men jag ger fan att kolla på dem bara! ;) Som den senaste tråden som kom upp, han frågade bara om smakråd från rent designmässigt perspektiv, det skadar väl ingen. Att komma med nyreggade användare och låtsas vara oberoende från företaget, hosttusenöhost, är dock inte den rätta vägen.

Lite bärs som talar, nu ska jag sova så jag kommer upp till föreläsningen imorn!

Uggla, MariaE, Fredrik Larsson och 2 andra gillar detta.
  12. Mforce

Mforce Biskop

Oh, behave! ;)

meo_swe gillar detta.
  13. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Ja, va fan?!

J

14. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Kör!

15. JohnDoe
    Trådstartare

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Helt rätt, entreprenörer är bra. Fast ibland kan jag tycka att det vore kul om man som entreprenör tillför något kvalitativt eller nytt. Att bli som ännu en "mobiltelefonsäljare" som rycker o sliter i folk i köpcentrum kan jag tycka är lite "bortslösade resurser". De satsar ju inte ens egna pengar utan kör ett vad jag tycker känns mer som bondfångeriupplägg genom kickstarter. Så mycket pengar behöver de inte för att beställa en customwatch. Kan man inte ens jobba ihop 20-30k först och inte ens orkar lämna datorn för att ta ett riktigt jobb först, njae då vet jag inte.... Dessutom går det faktiskt att tjäna pengar hemma vid datorn om de har t.ex utvecklarkompetens. De här kickstarterklockorna orkar ju inte fixa egna pengar, de fyller i ett formulär på kickstarter och kollar på aliexpress och sen vill de ha gratis hjälp med försäljning och rådgivning. Näpp inte av mig iaf.

Madame, Klockers, Chatastropher och 2 andra gillar detta.
  16. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
  17. JohnDoe
    Trådstartare

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Just nu finns det 1700 nya klockmärken på kickstarter. Såååå unikt. Märkligt nog får de in en hel del pengar, hmmm jag är i fel bransch.

image.png

Camo00 gillar detta.
  18. Ale

Ale Stadsbo

Verkligen! Allt är inte guld som glittrar. Jag blir dessutom lite trött på att man ska hylla alla som kallar sig "entreprenörer" utan urskiljning, i anti-jantes namn (för övrigt tycker jag att de som gnäller på "jantelagen i det här landet" brukar vara ungefär lika bittra typer som de som missunnar andra ekonomisk framgång....).
    Att fler kränger fulkopior på tradera eller kina-skräp på kickstarter ser iallafall inte jag som så viktigt för landets utveckling som vissa vill få det till.

JohnDoe gillar detta.
  19. JohnDoe
    Trådstartare

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Pugz är ju en kul smart grej. Tummen upp på det.

Donkii gillar detta.
  20. David Eriksson

David Eriksson Biskop

Från:
    Stockholm
  21. JohnDoe
    Trådstartare

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Nej det finns många "entreprenörer" som verkar ha affärer i gränslandet mot bedrägerier. Finns många exempel på det inom t.ex mobilteleförsäljning, PPM "rådgivning", obskyra försäkringar osv. Känns som kinaklockor snart kvalar in där. Ser inte riktigt att det är ett entreprenörsskap som tillför något.

22. romanov

romanov Borgare

Från:
    Stockholm
    Är inte inne på kickstarter så ofta men jävlar vad många nya klockor.
    Intressant att folk är så villiga att lägga pengar på dessa.

23. Gold

Gold Borgare

Från:
    Lund
    Gott skratt på morgonkvisten

24. JohnDoe
    Trådstartare

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Ja det är är viktigt att kunna bidra med lite humor så här i höstmörkret :)

Gold gillar detta.
  25. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Sanningen.

26. Richispice

Richispice Friends of KS

Från:
    Stockholm
    What is rich?

Picke79 och Tripeiro. gillar detta.
  27. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
  28. JohnDoe
    Trådstartare

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Japp, visst var det ett bra screenshot

Chatastropher och Apansson gillar detta.
  29. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Älskar såna här trådar :D quality shitpost!

JohnDoe gillar detta.
  30. JohnDoe
    Trådstartare

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Lika kvalitativ som vissa kickstarterprojekt... Fast verkar ju kunna bidra till ett o annat skratt som får räknas som kvalitetshöjande.

Chatastropher och MariaE gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield