• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Men jag vill också bli rik....

JohnDoe

Rolex
Så jag kom på den helt unika idén att starta ett nytt svenskt klockmärke jag med. Eftersom jag är typ 19år, går i skolan och inte har en spänn på fickan så chansar jag på kickstarter där man kan få pengar utan att ha någon som helst hållbar afffärsplan. Det är verkligen unikt med klockor, max 500 nya märken i veckan på kickstarter med den klockor som bizznizze. Jag har heller ingen aning om klockor så jag har googlat fram ert forum och ser att ingen har startat en ny tråd på flera timmar när det gäller nya svenska märken. På aliexpress fanns det just nu bara 8304 leverantörer men jag valde en riktigt exklusiv klocka för nästan 8 dollar. Tyvärr behöver jag köpa minst 500 st om jag ska få dit min logga (GeMig$$). Så kan ni vänligen sponsra mig på kickstarter. Jag har inte googlat fram några säljfloskler än men jag ska sno ihop något till imorgon. Alltså snälla hjälp mig alltså liksom va! Jag är sååå intresserad av klockor och med lite tur kan jag lura på er några, nej jag menar erbjuda er något nytt och exklusiiiivt. Om det går bra kommer mina kompisar starta nya märken i helgen. Men va lite schyssta nu o köp då.

image.png
 

JohnDoe

Rolex
Alltså det kan stå va som helst på klockan bara ni köper. Ni verkar ju ha skitmycke pengar allihopa. Alla verkar ju ha sånnna där rojlex som minnkompis köpte i thailand. Han fick en garanterat äkta i guld för typ 1000 baht. Jag menar allt som kostar 1000 är ju skitdyrt. Hittade ett annat märke för bara tre dollar. Läderarmbandet var kreosotimpregnerat det låter dyrt o sen var det superdyra självlysande visare med uran tror jag.
 

JohnDoe

Rolex
O de bästa med kickstarter är ju att alla vet att nu bizzenizze ibland failar liksom. Så då räcker det om jag typ köper 10 klockor o skickar ut till de första torskarna. De andra är ju helkörda. Räcker ju att några hundra satsar en tvåhundring var så har jag ju bärs barje helg till jul. Så skickar jag tio o säger att resten gick åt till typ utveckling så kan jag dra gång ett nytt märke efter jul. Då har jag ju lärt mig liksom. Typ som SAAB....
 
Äsch, retas inte med våra entreprenörer :). Behövs fler drömmare i vårt land. Jag är själv trött på att klyschiga kickstarter videos med inspirerande musik i bakgrunden där alla ser och låter likadant, men jag ger fan att kolla på dem bara! ;) Som den senaste tråden som kom upp, han frågade bara om smakråd från rent designmässigt perspektiv, det skadar väl ingen. Att komma med nyreggade användare och låtsas vara oberoende från företaget, hosttusenöhost, är dock inte den rätta vägen.

Lite bärs som talar, nu ska jag sova så jag kommer upp till föreläsningen imorn!
 

JohnDoe

Rolex
Äsch, retas inte med våra entreprenörer :). Behövs fler drömmare i vårt land. Jag är själv trött på att klyschiga kickstarter videos med inspirerande musik i bakgrunden där alla ser och låter likadant, men jag ger fan att kolla på dem bara! ;) Som den senaste tråden som kom upp, han frågade bara om smakråd från rent designmässigt perspektiv, det skadar väl ingen. Att komma med nyreggade användare och låtsas vara oberoende från företaget, hosttusenöhost, är dock inte den rätta vägen.

Lite bärs som talar, nu ska jag sova så jag kommer upp till föreläsningen imorn!
Helt rätt, entreprenörer är bra. Fast ibland kan jag tycka att det vore kul om man som entreprenör tillför något kvalitativt eller nytt. Att bli som ännu en "mobiltelefonsäljare" som rycker o sliter i folk i köpcentrum kan jag tycka är lite "bortslösade resurser". De satsar ju inte ens egna pengar utan kör ett vad jag tycker känns mer som bondfångeriupplägg genom kickstarter. Så mycket pengar behöver de inte för att beställa en customwatch. Kan man inte ens jobba ihop 20-30k först och inte ens orkar lämna datorn för att ta ett riktigt jobb först, njae då vet jag inte.... Dessutom går det faktiskt att tjäna pengar hemma vid datorn om de har t.ex utvecklarkompetens. De här kickstarterklockorna orkar ju inte fixa egna pengar, de fyller i ett formulär på kickstarter och kollar på aliexpress och sen vill de ha gratis hjälp med försäljning och rådgivning. Näpp inte av mig iaf.
 

JohnDoe

Rolex
Just nu finns det 1700 nya klockmärken på kickstarter. Såååå unikt. Märkligt nog får de in en hel del pengar, hmmm jag är i fel bransch.

image.png
 

Ale

Cartier
Helt rätt, entreprenörer är bra. Fast ibland kan jag tycka att det vore kul om man som entreprenör tillför något kvalitativt eller nytt. Att bli som ännu en "mobiltelefonsäljare" som rycker o sliter i folk i köpcentrum kan jag tycka är lite "bortslösade resurser". De satsar ju inte ens egna pengar utan kör ett vad jag tycker känns mer som bondfångeriupplägg genom kickstarter. Så mycket pengar behöver de inte för att beställa en customwatch. Kan man inte ens jobba ihop 20-30k först och inte ens orkar lämna datorn för att ta ett riktigt jobb först, njae då vet jag inte.... Dessutom går det faktiskt att tjäna pengar hemma vid datorn om de har t.ex utvecklarkompetens. De här kickstarterklockorna orkar ju inte fixa egna pengar, de fyller i ett formulär på kickstarter och kollar på aliexpress och sen vill de ha gratis hjälp med försäljning och rådgivning. Näpp inte av mig iaf.
Verkligen! Allt är inte guld som glittrar. Jag blir dessutom lite trött på att man ska hylla alla som kallar sig "entreprenörer" utan urskiljning, i anti-jantes namn (för övrigt tycker jag att de som gnäller på "jantelagen i det här landet" brukar vara ungefär lika bittra typer som de som missunnar andra ekonomisk framgång....).
Att fler kränger fulkopior på tradera eller kina-skräp på kickstarter ser iallafall inte jag som så viktigt för landets utveckling som vissa vill få det till.
 

JohnDoe

Rolex
Nej det finns många "entreprenörer" som verkar ha affärer i gränslandet mot bedrägerier. Finns många exempel på det inom t.ex mobilteleförsäljning, PPM "rådgivning", obskyra försäkringar osv. Känns som kinaklockor snart kvalar in där. Ser inte riktigt att det är ett entreprenörsskap som tillför något.
 
Topp