• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mer unboxing!

Jahaja, då var det dags igen.

Lite oväntat val kanske, men låt mig förklara. :)


DSC_0605_zpsdf60f135.jpg


DSC_0606_zpsc6d2ea86.jpg


DSC_0607_zps9d41570f.jpg

:confused:

DSC_0608_zps67e012ed.jpg


DSC_0610_zps5990e674.jpg

Box, cert och allt annat. :)

DSC_0611_zps7381f056.jpg

Milgaussen får vänta en stund...

DSC_0612_zps113d82e0.jpg

Tillsammans med de andra här bredvid datorn.

DSC_0627_zps3178be6b.jpg


DSC_0626_zps6e5f552f.jpg





DSC_0629_zps3422e8ff.jpg


DSC_0630_zpsaeba3b94.jpg


DSC_0631_zpsefe495a1.jpg


DSC_0632_zpsacd8623e.jpg



Certina DS Action Diver är enligt mig en väldigt trevlig budgetklocka. Perfekt som instegsklocka för den som vill prova en automatisk klocka.
Storleken är 43,2 mm och den innehåller ett ETA 2824-2 automatiskt urverk, med datum.

Den är vattentät till 200 meter.

Jag har inte vägt den, men min handled säger att den väger minst 150g, kanske mer. Så det är en bastant pjäs, minst sagt.

Allt som allt en snygg klocka för bra pengar, och perfekt för den som vill komma in i klockintresset.
Själv ska jag ha den som komplement i klocksamlingen tills något annat dyker upp. :woot:

En kollega har en likadan, och jag visste sen innan och kan återigen kostatera att detta är en klocka som ser oändligt mycket bättre ut i verkligheten än på bild. Varför vet jag inte.
 

Ilux

Omega
Grattis! Action divern gör sig snyggare på armen än på bild imho.

Säg till om du går i tankarna om att flippa den. :happyhappy:
 

Wi

NLA
2-Faktor
Den är riktigt fin den dära! Gillar även chrono-modellen i serien trots PO-vibbarna.
Var själv sugen på den som fanns på k&s, men jag skulle förmodligen inte använda den så jag avstod.

Men du, grattis!
 

jabla

Sarlacc
Grattis! Mycket klocka för pengarna. Håller med om att många klockor är svåra att göra rättvisa på bild, Rolex hulken är ett praktexempel.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Ser trevlig ut, grym finish och sjyst tavla. Fast den där Certinan mannen, funkar den verklgen ? Näh skojar. Beater som fungerar samt har lite attityd. Keep 'em cumming ;)
 

m_s

Patek
2-Faktor
Grattis! Mer och mer poppis klocka. Kul att se lite Certina som har schysst historia och en hel del trevliga modeller!

Testade senast igår deras 125-års klocka som faktiskt var riktigt schysst.
 
Topp