• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mera klockor?

På watchubs har jag klickat i en seiko _SKX 007 J1 och en ORANGE MONSTER SRP309K1 SRP309.
Monstret har det nyare 4R36-verket och den nya tavlan.
Ska jag trycka på köp? :?
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Inte en 007K2 då? Tycker att de gör sig sjukt bra på jubilee, och gummit kan väl hitta billigt ändå.
 

Knät

Cartier
Rber skrev:
Inte en 007K2 då? Tycker att de gör sig sjukt bra på jubilee, och gummit kan väl hitta billigt ändå.

Nu är det ju inte bara bandet som skiljer en J1 och en K2.. J är den japantillverkade K är tillverkade i Singapore.. Man kan se skillnaden på att på J så står det "Made in Japan" längst ner på tavlan och "21 Jewels" lite längre upp.. Tror även dagvisning är på olika språk..
 

mace

Cartier
2-Faktor
Knät skrev:
Rber skrev:
Inte en 007K2 då? Tycker att de gör sig sjukt bra på jubilee, och gummit kan väl hitta billigt ändå.

Nu är det ju inte bara bandet som skiljer en J1 och en K2.. J är den japantillverkade K är tillverkade i Singapore.. Man kan se skillnaden på att på J så står det "Made in Japan" längst ner på tavlan och "21 Jewels" lite längre upp.. Tror även dagvisning är på olika språk..

Malaysia. Tror inte att de skiljer sig i kvalitet dock, de gör de nämligen inte. Finns en ziljon trådar på nätet om det är värt att köpa en Japan-märkt rent kvalitetsmässigt. Sen kan man ju föredra att det står Japan och antalet jewels på tavlan, men det är ju en annan sak. :)
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Knät skrev:
Rber skrev:
Inte en 007K2 då? Tycker att de gör sig sjukt bra på jubilee, och gummit kan man väl hitta billigt ändå.

Nu är det ju inte bara bandet som skiljer en J1 och en K2.. J är den japantillverkade K är tillverkade i Singapore.. Man kan se skillnaden på att på J så står det "Made in Japan" längst ner på tavlan och "21 Jewels" lite längre upp.. Tror även dagvisning är på olika språk..
Oops missade att du smugit in J-modellen. K har dock också dagvisning på olika språk.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Mera klockor?

BluesmanV8 skrev:
På watchubs har jag klickat i en seiko _SKX 007 J1 och en ORANGE MONSTER SRP309K1 SRP309.
Monstret har det nyare 4R36-verket och den nya tavlan.
Ska jag trycka på köp? :?
Jag köpte en SKA057 där nyss, med 4r37-verket, och är mycket nöjd med urverket och den förbättrade funktionalitet man får jämfört med 7s**-verken. Mycket nöjd med Watchhubs kontakt och leverans också... Köp, säger jag! :)
 
Topp