Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Mera klockor?

Diskussion i 'Diskussion' startad av BluesmanV8, 2 februari 2013.

1. BluesmanV8
    Trådstartare

BluesmanV8 Biskop

På watchubs har jag klickat i en seiko _SKX 007 J1 och en ORANGE MONSTER SRP309K1 SRP309.
    Monstret har det nyare 4R36-verket och den nya tavlan.
    Ska jag trycka på köp? :?

2. Obeedoobe

Obeedoobe Friends of KS

Från:
    Snåland
    Bara tryck te! ;)

Mvh

3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Dum fråga. Nya monstret är nog riktigt bra.

4. Rber

Rber Biskop

Inte en 007K2 då? Tycker att de gör sig sjukt bra på jubilee, och gummit kan väl hitta billigt ändå.

5. Knät

Knät Stadsbo

Från:
    Det mörka småland
    Nu är det ju inte bara bandet som skiljer en J1 och en K2.. J är den japantillverkade K är tillverkade i Singapore.. Man kan se skillnaden på att på J så står det "Made in Japan" längst ner på tavlan och "21 Jewels" lite längre upp.. Tror även dagvisning är på olika språk..

6. mace

mace Stadsbo

Malaysia. Tror inte att de skiljer sig i kvalitet dock, de gör de nämligen inte. Finns en ziljon trådar på nätet om det är värt att köpa en Japan-märkt rent kvalitetsmässigt. Sen kan man ju föredra att det står Japan och antalet jewels på tavlan, men det är ju en annan sak. :)

7. Rber

Rber Biskop

Oops missade att du smugit in J-modellen. K har dock också dagvisning på olika språk.

8. Bruset

Bruset Friends of KS

Från:
    GBG
    funderar på 009:an. hur funkar den blå tavlan? nån som har erfarenhet?

9. Rber

Rber Biskop

Den är snygg! Riktigt mörk så den uppfattas som svart vid en snabb första anblick om du frågar mig.

10. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Mera klockor?

Jag köpte en SKA057 där nyss, med 4r37-verket, och är mycket nöjd med urverket och den förbättrade funktionalitet man får jämfört med 7s**-verken. Mycket nöjd med Watchhubs kontakt och leverans också... Köp, säger jag! :)

11. Bruset

Bruset Friends of KS

Från:
    GBG
    tack! den ligger risigt till nu..

12. Knät

Knät Stadsbo

Från:
    Det mörka småland
    Du har helt rätt, jag menade att J och K inte har samma språk som andraval.. Skulle varit tydligare :oops:

Mårtenssons ur Brookfield