• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mesh, det bästa på en Seiko 6105?

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Min förra 6105 bar jag mest på ett 19mm waffle strap från wjean. Snyggt och bekvämt strap men helheten ser ju helt knasig ut om jag ska vara ärlig.

Till den nya inhandlade jag ett shark mesh från wjean och efter lång väntan låg det i brevlådan igår.

Kortades med avbitartången och vips!

qypevupu.jpg


2ugeru5a.jpg


8u8atu9e.jpg


napu7yma.jpg


rudebuqu.jpg


Personligen tycker jag det blev perfekt :) Ger lite mer pondus åt helheten.


Nu återstår bara att reda ut varför den rackaren tappar tid stötvis på armen men aldrig i skåpet. :(
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
På en 8000 funkar ju tropic och dylikt utmärkt men på 8110 som är en fet padda i jämförelse tycker jag det ser tunt ut.

Ang tjuvstoppen så misstänker jag nåt tjall med visarna. Minutvisaren var lös när jag fick hem den från New Jersey så jag petade fast den hjälpligt. Tycker dock de ser ut att gå lite väl nära varandra så urmakaren får kolla på detta om några veckor. Nyservad med bra gångreserv och tidhållningen är perfekt mellan stoppen. Hoppas att det bara är visarna som tar i varandra eller glaset.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
På en 8000 funkar ju tropic och dylikt utmärkt men på 8110 som är en fet padda i jämförelse tycker jag det ser tunt ut.

Ang tjuvstoppen så misstänker jag nåt tjall med visarna. Minutvisaren var lös när jag fick hem den från New Jersey så jag petade fast den hjälpligt. Tycker dock de ser ut att gå lite väl nära varandra så urmakaren får kolla på detta om några veckor. Nyservad med bra gångreserv och tidhållningen är perfekt mellan stoppen. Hoppas att det bara är visarna som tar i varandra eller glaset.
Charmen med 6105 är att bandet är smalt. Gillar man inte det tycker jag att man skall köpa uppföljaren, 6309.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
C
Jo men några såna har man ju också :)

Wafflestrapen hade tilltalat mig mer om den inte smalnat av som den gör. Skitsamma, smaken är som baken.
Tycker meshet ser bra ut! På min 6309 kör jag timefactors gummi vilket är stenhårt. Funderat på super engineer även om det inte är tidskorrekt.
 

DrDre

Patek
Jag skulle satsat på ett tidstypiskt tropic eller de där nyproducerade med samma utseende som originalet. På just den modellen tycker jag det ser jäkligt coolt ut med ett smalt gummiband och den stora lite blaffiga boetten.
 
Topp