• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mest överskattade märket?

ScubaKing

Audemars
Det var ju nyligen en tråd som rörde det mest underskattade märket, rätt intressant tråd. Jag tänkte om vi vänder på det, fast utan någon större pajkastning då ;)

Givetvis är ju överskattat något som kan tyda på många faktorer som andrahandsvärde, historia, hantverk, nypris o.s.v.

Men om vi bara går på eget tycke och smak och åsikt för stunden, och inget tvång till motivering om man inte själv vill detta.

Vilket är det enligt just dig det mest överskattade märket?

Jag kan då börja, enligt mitt tycke just nu så är det Sjöö Sandström. Ett märke som är ganska nytt på marknaden (ca 25 år) om man jämför med andra, men som i stället för att ta den långa vägen som många andra märken tog (t.e.x Breitling) kastar sig in i leken och lägger sig på samma priser som redan stora etablerade märken med en enorm historia av hantverk bakom sig. Att sedan släppa klockor i samband med bilköp var ett nytt lågvattenmärke enligt mig, för att inte säga hån mot dem som redan köpt deras svindyra digitalur.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jämt skägg mellan Patek Philippe och AP, båda märkena är märken som gärna folk som har mycket pengar vill bära, rika och nyrika. Betvivlar inte kvällen på urverken i dom, men men hey, men inget som jag vill betala för heller.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Jämt skägg mellan Patek Philippe och AP, båda märkena är märken som gärna folk som har mycket pengar vill bära, rika och nyrika. Betvivlar inte kvällen på urverken i dom, men men hey, men inget som jag vill betala för heller.

Patek på nyrika? o_O Jag tror att Rolex är överlägset bland nyrika, folk vet vad Rolex och Porsche är men inte Patek och Aston martin.
 
Topp