• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mest användbara färgen på urtavlan?

Mangusta

Cartier
All right, jag har frågat efter favoritfärgen tidigare men den här gången vill jag veta vilka färg på urtavlan ni tycker är mest användbart till att gräva i trädgården likaväl som att gå på Nobelfest. Att leka i lekparken med och att sitta i styrelsemöte på jobbet. Den ska passa både på AW på Engelen och på en söndagsbrunch på Grand Hotel. Vilken färg är mest gångbar? Jag röstar på vit, tror jag. Kör!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Frågan du ställer är omöjlig att svara på! Den perfekta tavlan för mig att gräva i trädgården med är orange, på Nobelfesten bär jag ingen klocka, lekparken blir det orange,på jobbet svart eller vit,på AW svart,vit eller orange eller både svart och vit..
Det är ju därför vi hänger här..det GÅR inte att nöja sig med en klocka eller en färg!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Betydligt knepigare frågeställning, än din förra, såklart. Svart är ju kanske vanligast förekommande på dykare/"toolisar", medan ljusa/vita/silvriga är enligt min uppfattning vanligare på dressare. Så det kanske beror lite på i vilka sammanhang du är i oftast, eller kanske ännu mer korrekt, vad för typ av klocka du mest använder. Så mellan svart och ljus är det ganska jämt... på ytan...

Ska man gräva lite djupare, vilket vi ska ;)

Så om jag måste välja så blir det ljus urtavla, dels pga att just svart urtavla och guldfärgad boett oftast inte känns helt bra (samt inte lika lätt att hitta och variera passande band till), medan ljus tavla funkar oavsett boettfärg (och kan ofta passa på mängder av olika bandfärger), och dels för att ljus urtavla kan ge en somrigare känsla. Mina 2 ören...

Min somriga toolis...
 
Topp