Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Mest användbara färgen på urtavlan?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Mangusta, 16 augusti 2013.

1. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

All right, jag har frågat efter favoritfärgen tidigare men den här gången vill jag veta vilka färg på urtavlan ni tycker är mest användbart till att gräva i trädgården likaväl som att gå på Nobelfest. Att leka i lekparken med och att sitta i styrelsemöte på jobbet. Den ska passa både på AW på Engelen och på en söndagsbrunch på Grand Hotel. Vilken färg är mest gångbar? Jag röstar på vit, tror jag. Kör!

2. JayJay

JayJay Biskop

Det här är i princip samma fråga som igår. Därför är även svaret samma - SVART!

3. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Frågan du ställer är omöjlig att svara på! Den perfekta tavlan för mig att gräva i trädgården med är orange, på Nobelfesten bär jag ingen klocka, lekparken blir det orange,på jobbet svart eller vit,på AW svart,vit eller orange eller både svart och vit..
    Det är ju därför vi hänger här..det GÅR inte att nöja sig med en klocka eller en färg!

acce1999, Crowolf och DW6900MS gillar detta.
  4. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Once you go..

5. Wollen

Wollen Barfly

white, nothing else feels right.

gruby och Asplund gillar detta.
  6. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Betydligt knepigare frågeställning, än din förra, såklart. Svart är ju kanske vanligast förekommande på dykare/"toolisar", medan ljusa/vita/silvriga är enligt min uppfattning vanligare på dressare. Så det kanske beror lite på i vilka sammanhang du är i oftast, eller kanske ännu mer korrekt, vad för typ av klocka du mest använder. Så mellan svart och ljus är det ganska jämt... på ytan...

Ska man gräva lite djupare, vilket vi ska ;)

Så om jag måste välja så blir det ljus urtavla, dels pga att just svart urtavla och guldfärgad boett oftast inte känns helt bra (samt inte lika lätt att hitta och variera passande band till), medan ljus tavla funkar oavsett boettfärg (och kan ofta passa på mängder av olika bandfärger), och dels för att ljus urtavla kan ge en somrigare känsla. Mina 2 ören...

Min somriga toolis...

Mårtenssons ur Brookfield