• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mest eftertraktade rolexen?

  • Trådstartare Deleted member 1265
  • Start datum
D

Deleted member 1265

Guest
Som inte helt rolexkunning ber jag forumet om hjälp!
Vilken modell av rolex är mest eftertraktat/har närmast nypris samt säljs rel fort, givetvis förutsättning box/cert och skyddsplast sitter kvar!
Gissningsvis är 116610 (svart urtavla) väldigt eftertraktad, men vad kan man sälja klockan för om listpris är 65?
Tacksam för hjälp!
 

Bodén

Panerai
Submariner (Svart tavla med datum) måste utan konkurrens vara världens mest eftertraktade klocka. Jag vill iaf ha en. :D
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Svårt att besvara då jag är långt i från en Rolex expert. Men de mera eftertraktade ur rent samlarvärde tror jag Rolex Sub 1680 röd ligger bra till, bland de mest lättsålda tror jag 16610 ligger ganska bra till (även om den ses som tråkig bland kännare)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Ok vad är då denna 116610 svart värd vid f2f, bankaffär (plast kvar) o all dokumentation! ?
Listpris 65! Får man 50?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du smackar gammalt, så är väl en Comex en Rolexsamlares våta dröm.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Du smackar gammalt, så är väl en Comex en Rolexsamlares våta dröm.
Är detta en lättsåld, väldigt eftertraktad modell? Listpris/köp pris? Eller är det en gammal modell? Så vi smackar smamma språk!
(Ja jag snubblar också på min förbannade ipad hela tiden!):)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Kolla runt på aktuella annonser hos oss på KS, TTT, Dr Watch, Chrono24 så får du en indikation på vad den bör kosta
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är detta en lättsåld, väldigt eftertraktad modell? Listpris/köp pris? Eller är det en gammal modell? Så vi smackar smamma språk!
(Ja jag snubblar också på min förbannade ipad hela tiden!):)

Sorry. Fick barnskrik i örat samtidigt som jag skrev. Det skulle stå: Om du snackar gammalt, så är väl en Comex en Rolexsamlares våta dröm. Jag har aldrig sett en osåld, så att säga. Nypris är svårt att svara på, då jag utgår ifrån att de gavs som gåva till anställda.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Kolla runt på aktuella annonser hos oss på KS, TTT, Dr Watch, Chrono24 så får du en indikation på vad den bör kosta
Tack för tipset, och visst förstår jag att man kan göra det.
Enklast är väl dock om ngn rolexkunnig svarar på frågan, vad är en helt ny 16610 värd? 45-50?
 

carlanton

Audemars
Sorry. Fick barnskrik i örat samtidigt som jag skrev. Det skulle stå: Om du snackar gammalt, så är väl en Comex en Rolexsamlares våta dröm. Jag har aldrig sett en osåld, så att säga. Nypris är svårt att svara på, då jag utgår ifrån att de gavs som gåva till anställda.

Är Comex verkligen så dyra? Har sett en i ett skyltfönster, kommer inte ihåg den som mycket dyrare än de förmodligen hysteriskt ovanliga Daytonas i samma fönster. Tror att den kostade en bra bit under en halv miljon i alla fall.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Eh, listpris är rätt irrelevant på gamla vintage daytonas. De kostade typ några hundra dollar när de såldes i butik - nu kostar de allt från 150,000 till flera millar
Se där, precis så dålig e jag på rolex. Jag eftersökte nya klockor, tyvärr kanske det inte framgick.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Frågan är lite oklar. Om du menar ny rolex så har säkert AD
Lättast att bli av med submariner, med eller utan datum spelar nog ingen roll. Men om vi snackar dyrast, vill säga den som i dagsläget har högsta värde jämfört med listpris vid försäljning (antar att man får ta till hänsyn till inflation) så är det nog milsub (iof aldrig sålts i butik, men iallfall), comex och alla jävla vintage-daytonas
 

carlanton

Audemars
I större länder än Sverige kan en ny 116610 vara rätt meckig att få tag på. Åtminstone ett par månaders leveranstid på de större butikerna i London, samma med den svarta GMT:n. Finns dock ofta i mindre butiker, typ Rolex i Westfield Stratford. Men dom får bara in en åt gången, och den säljs ofta samma vecka den kommer in. Ingen aning om hur långa väntetider Daytona i stål har, men jag har inte sett någon i butik. Jag vet inte hur det är i Sverige, men i London får inte de mest eftertraktade modellerna ens visas i skylten.
 

carlanton

Audemars
I större länder än Sverige kan en ny 116610 vara rätt meckig att få tag på. Åtminstone ett par månaders leveranstid på de större butikerna i London, samma med den svarta GMT:n. Finns dock ofta i mindre butiker, typ Rolex i Westfield Stratford. Men dom får bara in en åt gången, och den säljs ofta samma vecka den kommer in. Ingen aning om hur långa väntetider Daytona i stål har, men jag har inte sett någon i butik. Jag vet inte hur det är i Sverige, men i London får inte de mest eftertraktade modellerna ens visas i skylten.

/ Självutnämnd expert på Rolex i London.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Ok tack för alla svar, då har jag en fingervisning (inte långfingret hoppas jag)!
 
Topp