Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Mest eftertraktade rolexen?

Diskussion i 'Diskussion' startad av 80s, 3 juni 2013.

1. 80s
    Trådstartare

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Som inte helt rolexkunning ber jag forumet om hjälp!
    Vilken modell av rolex är mest eftertraktat/har närmast nypris samt säljs rel fort, givetvis förutsättning box/cert och skyddsplast sitter kvar!
    Gissningsvis är 116610 (svart urtavla) väldigt eftertraktad, men vad kan man sälja klockan för om listpris är 65?
    Tacksam för hjälp!

2. morrism

morrism Friends of KS

Du gissar rätt, svarta GMTn följer tätt efter

3. Bodén

Bodén Borgare

Submariner (Svart tavla med datum) måste utan konkurrens vara världens mest eftertraktade klocka. Jag vill iaf ha en. :D

4. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Svårt att besvara då jag är långt i från en Rolex expert. Men de mera eftertraktade ur rent samlarvärde tror jag Rolex Sub 1680 röd ligger bra till, bland de mest lättsålda tror jag 16610 ligger ganska bra till (även om den ses som tråkig bland kännare)

5. 80s
    Trådstartare

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Ok vad är då denna 116610 svart värd vid f2f, bankaffär (plast kvar) o all dokumentation! ?
    Listpris 65! Får man 50?

6. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Du smackar gammalt, så är väl en Comex en Rolexsamlares våta dröm.

7. 80s
    Trådstartare

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Är detta en lättsåld, väldigt eftertraktad modell? Listpris/köp pris? Eller är det en gammal modell? Så vi smackar smamma språk!
    (Ja jag snubblar också på min förbannade ipad hela tiden!):)

8. JS

JS Friends of KS

Kolla runt på aktuella annonser hos oss på KS, TTT, Dr Watch, Chrono24 så får du en indikation på vad den bör kosta

9. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Sorry. Fick barnskrik i örat samtidigt som jag skrev. Det skulle stå: Om du snackar gammalt, så är väl en Comex en Rolexsamlares våta dröm. Jag har aldrig sett en osåld, så att säga. Nypris är svårt att svara på, då jag utgår ifrån att de gavs som gåva till anställda.

80s gillar detta.
  10. 80s
    Trådstartare

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Tack för tipset, och visst förstår jag att man kan göra det.
    Enklast är väl dock om ngn rolexkunnig svarar på frågan, vad är en helt ny 16610 värd? 45-50?

11. JS

JS Friends of KS

Helt ny och oanvänd med allt lull lull med så är den nog värd snarare 50k än 45k.

80s gillar detta.
  12. carlanton

carlanton Biskop

Är Comex verkligen så dyra? Har sett en i ett skyltfönster, kommer inte ihåg den som mycket dyrare än de förmodligen hysteriskt ovanliga Daytonas i samma fönster. Tror att den kostade en bra bit under en halv miljon i alla fall.

13. naggge

naggge Friends of KS

En helt ny 116610 med plasten kvar får du 50' eller lite mindre för skulle jag säga.

80s gillar detta.
  14. Ninen79

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    Allt plast kvar= ca49k
    Nyskick= ca 46k
    Med allt dokumentation förstås.

80s gillar detta.
  15. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Daytona är väl ärligt talat fortfarande kung i den leken...?

Spencer gillar detta.
  16. 80s
    Trådstartare

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Listpris ny, och vad är den snabbt såld för?

17. JS

JS Friends of KS

Eh, listpris är rätt irrelevant på gamla vintage daytonas. De kostade typ några hundra dollar när de såldes i butik - nu kostar de allt från 150,000 till flera millar

18. 80s
    Trådstartare

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Se där, precis så dålig e jag på rolex. Jag eftersökte nya klockor, tyvärr kanske det inte framgick.

19. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    Frågan är lite oklar. Om du menar ny rolex så har säkert AD
    Lättast att bli av med submariner, med eller utan datum spelar nog ingen roll. Men om vi snackar dyrast, vill säga den som i dagsläget har högsta värde jämfört med listpris vid försäljning (antar att man får ta till hänsyn till inflation) så är det nog milsub (iof aldrig sålts i butik, men iallfall), comex och alla jävla vintage-daytonas

20. carlanton

carlanton Biskop

I större länder än Sverige kan en ny 116610 vara rätt meckig att få tag på. Åtminstone ett par månaders leveranstid på de större butikerna i London, samma med den svarta GMT:n. Finns dock ofta i mindre butiker, typ Rolex i Westfield Stratford. Men dom får bara in en åt gången, och den säljs ofta samma vecka den kommer in. Ingen aning om hur långa väntetider Daytona i stål har, men jag har inte sett någon i butik. Jag vet inte hur det är i Sverige, men i London får inte de mest eftertraktade modellerna ens visas i skylten.

21. carlanton

carlanton Biskop

/ Självutnämnd expert på Rolex i London.

Spencer gillar detta.
  22. 80s
    Trådstartare

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Ok tack för alla svar, då har jag en fingervisning (inte långfingret hoppas jag)!

urinvånaren gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield