• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MEST PRISVÄRDA KLOCKMÄRKE

Rivalen

Rolex
Om inte andrahandsvärde har betydelse - skall det tolkas som att värdeutveckling också är ointressant? Isf borde vi kanske beskriva vad vi menar med prisvärt.

Sällan jag köper något som jag inte anser prisvärt just då. 70k på banken har ett värde. 70k i en ny Rolex har ett lägre värde när jag gått ut genom ADs dörr. En bil för 70k har ett värde. Men om tio år när vi skall bedöma vad som var prisvärt. Seikon för 2k eller Rolexen för 70k. Vad menar vi med prisvärt.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Om inte andrahandsvärde har betydelse - skall det tolkas som att värdeutveckling också är ointressant? Isf borde vi kanske beskriva vad vi menar med prisvärt.

Sällan jag köper något som jag inte anser prisvärt just då. 70k på banken har ett värde. 70k i en ny Rolex har ett lägre värde när jag gått ut genom ADs dörr. En bil för 70k har ett värde. Men om tio år när vi skall bedöma vad som var prisvärt. Seikon för 2k eller Rolexen för 70k. Vad menar vi med prisvärt.
Värt sitt pris, kanske? I både teknisk och andlig mening ;)
 

Imolarot

Omega
Som många sagt är mest prisvärt öppet för tolkning, det blir ju antingen klockan som håller värdet bäst eller klockan som ger mest klocka för minst pengar.
 

Rivalen

Rolex
Eller som MekMek var inne på - klockan du gillar mest. Men. tillverkningkostnaden blir väl bara kuriosa även om vi var överens om vad som ingår i den och kunde få reda på den, så påverkar den inte värdet särskilt mycket, priset är en annan sak.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Frederique Constant ligger bra till.

image.jpeg
 

Buckshot

Panerai
Prisvärt är väl inte det första ordet man kommer att tänka på när det gäller KS medlemmar.:D Däremot min nya arbetskamrat, han gillar prisvärt. Han har en svart plastklocka(Casio?) Han berättade att han hade köpt för 200. Vidare berättade han att det fanns idioter som köpte klockor för tusentals klockor som en statussymbol. Kändes som det var läge att byta samtalsämne.
 

Malte

Omega
Jag ser prisvärt mkt på vad jag får tillbaka om jag säljer klockan om ett eller flera år. Hittills har jag aldrig förlorat en krona på en Rolex, tvärtom. Finns säkert andra märken också, men för mig är Rolex mest prisvärd.
 
Topp