• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mest underskattade klocktillverkaren?

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag skulle utan tvivel säga Camel!
image.jpg
 

hedbrg

Panerai
Tudor är tillsammans med seiko inte underskattade, åtminstone inte här. Utrikes verkar tudor inte alls gå hem på samma sätt så där skulle jag säga tudor.

Grand seiko är inte underskattade men sjukt WIS.

Oris börjar nog få den credden dom förtjänar.

Jag säger Sinn.
 

Peder100

Omega
Som många påpekar så finns det ju en massa olika sätt att titta på detta. Min erfarenhet och reflektion efter att ha sålt klockor i nästan ett decennium är följande. Väldigt, väldigt många köper inte klocka enkom för sin egen skull, utan för att visa för andra att de har råd, har stil, har koll etc. Därmed säljs det, enligt mig, oproportionerligt många Rolex, Omega, Breitling och TAG Heuer. Därmed menar jag inte på något sätt att det är några mindre bra klockor. Men man kan få "mer klocka för pengarna" hos märken som tex Oris och Longines i den lite lägra klassen, IWC, Jaeger, Zenith och Chronoswiss i mellanklassen och UN, Blancpain och GP i den högre klassen.

Jag hukar för motelden, men är beredd :)

Att VC och Breguet skulle vara underskattade håller jag inte alls med om, de räknas ju till de fyre (eller fem) stora.
 

Portofino

Panerai
Mest underskattade tillverkare utifrån vad då? Försäljningsframgång, kvalitet, eller en hop klocknördars tyckande som bara vi själva bryr oss om:)

Som svar på din fråga och även min fråga så får det bli Heuer.

Håller med här. Det beror lite utifrån vad man bedömer. Ett par märken som i mina ögon inte får den uppskattning de förtjänar är JLC och GP.
 

Peder100

Omega
En av få tillverkare som aldrig tillverkat annat än mekaniska klockor, borde ge mer pluspoäng än det gjort, tycker jag.
 

emilarne

Cartier
Ändå ganska intressant att JLC, rolex kommer upp som underskattade märken.. Jag säger Zenith iaf. ett historiskt märke som står lägre än rimligt i kurs bland klockhajjarna pga 00-talets defy-hysteri. (enligt mig)
 
Topp