Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Metallarmband till min 19,5mm Tevo?

Diskussion i 'Vintage' startad av Ronnie, 15 juni 2015.

1. Ronnie
    Trådstartare

Ronnie Stadsbo

Hejje!

Jag vill ha ett metallarmband som ser ut ungefär som det här Seikoarmbandet, men avståndet mellan bandhornen på klockan är lite udda; 19,5mm.
    Var kan jag hitta ett som passar?

image.jpg image.jpg

2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Det fixar du med ett 20mm no-name oyster och en fil :)

Edit: fråga @Gummo efter en adress till ett vettigt.

3. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    @Ronnie
    Köpte tre från denna säljare. Riktigt rassliga och obekvämt vassa men billiga. Ett fick @Weasel ett har jag sabbat och ett har jag kvar :) Såg att 20mm var slut men det finns hur mkt som helst på eBay liknande.

Hi! I found this on eBay and thought you might like it! Check it out now! 16-22mm Stainless Steel Strap Bracelet Push Button Buckle Clasp Lock Watch Band http://r.ebay.com/TayJWA
    $_12.JPG

Ronnie gillar detta.
  4. Ronnie
    Trådstartare

Ronnie Stadsbo

Tackar för tipsen! Hittade inte exakt det där i 20mm, men slog till på ett annat tjugomillimeters på eBay.

Gummo gillar detta.
  5. Ronnie
    Trådstartare

Ronnie Stadsbo

image.jpg

Huvaligen vilket junk!
    Förutom att det är ultrarassligt och allmänt otäckt så är delen som passar in mellan bandhornen bara 16 mm medan armbandet är på 20mm.
    Förslag på 20 mm armband med lite kvalitet önskas fortfarande.

eriksson850 gillar detta.
  6. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
  7. Ronnie
    Trådstartare

Ronnie Stadsbo

8. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Ok :)

9. Ronnie
    Trådstartare

Ronnie Stadsbo

image.jpg

Ett Hadley Roma Oyster var mer vad jag hade tänkt mig, men jag var tvungen att gå på det med en tång för att få låsmekanismen att funka vettigt.
    Nästa gång kostar jag kanske på mig ett Seikoarmband ändå. Gillar tryckknappen bl a.

Gummo och theargonaut gillar detta.