• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Micke L

Jacke

Omega
Får tyvärr ändra mitt omdöme om Micke L då han innan köpet försäkrade mig att tavlan inte rör sig i boetten vilken den gör. Verket inklusive tavlan rör sig några mm när jag drar ut kronan. Upptäckte detta efter 3 dagar och meddelade då Mikael som inte ville kännas vid problemet. Han har hittills inte velat ta klockan i retur utan erbjöd 500 kr som kompensation. Började även svamla om att klockan är vintage och gammal. Visst är den gammal men man kan iaf kräva en korrekt beskrivning av en klocka man köper på ett entusiastforum. I övrigt var han trevlig och bra att göra affärer och har många bra omdömen. Men det är när problem/missnöje uppstår som man verkligen känner igen en good guy! Micke L är en klar bad guy i mina ögon och jag avråder er från att göra affärer med honom!
Omdöme avser följande klocka: https://klocksnack.se/threads/lecoultre-valjoux-72-vintage-chronograph.73552/
Mer att läsa i denna låsta tråd: https://klocksnack.se/threads/felaktig-objektsbeskrivning-på-köp-och-sälj.74982/#post-1891699
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Köpte en klocka i 20kkr klassen f2f av @Micke L . Mycket trevlig person! Allt funkade smidigt och klockan var exakt i det skick som utlovats. Goodguy!
 

forsii

Omega
Köpt en klocka av Micke L. Trevlig, gott bemötande och han swishade t.o.m. tillbaka 50 kronor när han i efterhand hade uppfattat priset fel. Informativ, svarar snabbt och bra paketerat. Riktig GG.
 

Jaylo

Breitling
Köpte en Divosa Ternos 200m Diver PVD av Micke idag. Ute på tjänsteresa och tog mig till södertälje istället för att häcka på hotellet. Micke mötte upp och visade klockan. Smidig affär och kanonbra bemötande! Helt klart en Goodguy!!
 

Uret24

Cartier
Sålt en Breitling till Micke L. Superbra och trevlig att ha o göra med! Snabbt & smidigt, inget krångel. Gör gärna fler affärer med @Micke L i framtiden. 100% goodguy :)
 

dlp

Breitling
Tjena. Köpte en klocka av Micke, trevlig affär. Han skickade snabbt och det var bra paketerat, har inget att klaga på! :)
 
Köpt en klocka av Micke L via distans.
Klockan var i bättre skick än beskrivet och allt gick snabbt och smidigt.
10/10 gör gärna affär igen
 

Uret24

Cartier
Återigen gjort affär med Micke L. Denna gången köpte jag en panerai på distans. Micke L var som vanligt supertrevlig & svarade snabbt på mina frågor. Klockan var dessutom i bättre skick än utlovat. Bra paketerat & snabb leverans. 100% goodguy! :)
 

Ganga

Omega
Tack för en otroligt smidig affär Micke L!
Sällan har en affär gått lika snabbt eller enkelt!
Jag förmedlade en klocka i 30 000 kr-klassen till Micke L och processen var superb hela!

Han bad till och med om ursäkt för att han ”velade” (som han själv uttryckte det) i ett par timmar kring ett köp för 30 k. Jag har funderat längre på en t-shirt än vad Micke L gjorde kring klockan!

Skulle göra affär med Micke vilken dag som helst! 100 % GG!
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Köpt vintage av Micke L. Mycket smidig och trevlig affär som gjordes upp f2f. Bra klocksnack dessutom i samband med att klockan bytte ägare. 100 % good guy!
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Handlat en klocka i 5 tuss-klassen som var helt enligt beskrivning. Snabb och mycket välpackad leverans samt snabb och mycket trevlig kommunikation.
 

juanstman

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
Fortsätter att vara @Micke L s kran för vintage dykare. Denna gång sålde jag en dykarkronograf. Trevlig och rapp kommunikation, noll konstigheter. 100 % GG!
 

Mojbjörn

Cartier
Gjorde affär med denne herre. Har bara gott att säga! Bra snack snabbt, smidigt och enkelt!
Klockan stämde bra överens med beskrivningen. Inga konstigheter.
100% good guy :)
 
Topp