• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mido

Hej,

Vad vet ni om äldre modeller av märket Mido?

Hittade denna hemma vid en rensning hos min far men tyvärr är han så illa däran att han inte kan ge någon information om klockans ålder etc.

Är det någon här som kan ge mig några ledtrådar?

Vill be om ursäkt för det taffliga iphone-bilderna på förhand.

sURrV5O.jpg


2fWvBir.jpg


spUcMJR.jpg
 

chrand

Cartier
Vacker klocka med helt underbar original ask. Ser ut att ev vara guld i boetten har en liknande fast med stålboett. Troligen 50-60 tal.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Vad kul att boxen är med! Ovanligt till denna modell!

Klockorna är mycket rena i tavlan och tycker jag väldigt mycket pang för peng!
Här en inne för service i denna stund!
 
Vad kul att boxen är med! Ovanligt till denna modell!

Klockorna är mycket rena i tavlan och tycker jag väldigt mycket pang för peng!
Här en inne för service i denna stund!

Tyvärr gick min pappa bort igår men det har gjort mig fast besluten att ta tag i den här Midon.

Vad fick du ge för servicen av din Mido? Ser att du finns i Småland, men vem servade din?

Richard
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Tyvärr gick min pappa bort igår men det har gjort mig fast besluten att ta tag i den här Midon.

Vad fick du ge för servicen av din Mido? Ser att du finns i Småland, men vem servade din?

Richard
Beklagar sorgen, lycka till med service av din fina Mido!
Jag undrar vad som avses med "Powerwind"? Extra effektiv pendel?
Kopierat från Midos webbplats: 1954 - Development of the POWERWIND winding system which increased running reserve and reliability by reducing the watch components from 17 to 7 pieces.
 
Topp