Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

MIdsommartråden

Diskussion i 'Diskussion' startad av ErikGBG, 20 juni 2013.

1. ErikGBG
    Trådstartare

ErikGBG Biskop

Imorgon ska det ätas och drickas till döden knackar på! Hoppas sillen hinner dra till sig ordentligt bara!

80s, Pilot, Camo00 och 9 andra gillar detta.
  2. WBergdahl

WBergdahl Präst

Från:
    Sthlm - Bxl - Lund
    Den sillen såg inte dålig ut!
    Hemligt recept eller något du vill dela med dig av? :)

3. gruby

gruby Friends of KS

Skål från Destination Gotland!!

80s gillar detta.
  4. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Ser gott ut! Blir dock köpt matjesill som dock kommer intas i Karlskronas skärgård där mina föräldrar bor...

5. calzone

calzone Biskop

Ser riktigt gott ut !, hoppas du får en fin midsommar :D

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

6. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Det är inte midsommar förens om en dag enligt min klocka ;)

eriksson850, Sond, Rozzy och 1 annan gillar detta.
  7. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Själv så vaknade jag precis i Los Angeles efter en första natt! Så något midsommar blir det inte.. Ska uppdatera med roligt klockrelaterat :D

8. ErikGBG
    Trådstartare

ErikGBG Biskop

Väldigt enkelt, inlaggd sill i 123-lag. Låt ligga ett dygn sen i med olika sorters hela pepparkorn, gräslök, rödlök, gul lök och lagerblad. Den andra är en hovmästarsås med extra senap bara.

WBergdahl gillar detta.
  9. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Nubbe och sill, vi gör vad vi vill! Blir en "lugn" midsommar. Två småbarn som brukar vakna 5-6 på morgonen. Då vill man inte ta för mycket dagen innan vill jag lova;) men en öl eller två;) skål!

10. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
  11. Sond

Sond Friends of KS

Vad ät det där för underbar klocka?

12. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    En fulton tripple-kalender (inte perpetual eller något sånt hightech :p) från 1950ish med ett automatisktfelsa 693 bidynator urverk :) trevligt skrälle och minstingen i min samling på sina 33mm ^^

extra coolt är de svenska dags+månadshjulen ;>

13. Sond

Sond Friends of KS

Jag är otroligt förtjust i just den typen av modell. Guld, månfas, datumvisare med liggande röd måne och dag samt månad. Fantastiskt. Grattis!

14. Barda

Barda Friends of KS

Vad har han gjort för bus?

15. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Man tackar! är väldigt förtjust i dom jag också - enda riktiga nackdelen är storleken. Den hade gärna fått varit 36ish. Det finns ju moderna modeller som liknar dessa men dom är antingen:
    1. dyra som hus
    2. 42mm+ och ser fula ut

Om någon mot förmodan kan motbevisa detta så gör det mer än gärna :D hur som haver tycker jag det är en riktigt cool liten rackare som jag lyckades buda hem för dryga 4lax :) helvärt

16. Sond

Sond Friends of KS

Håller helt med! Vi är så vana att se större klockor på män att när man kränger på sig en så pass liten så ser det... tja, annorlunda ut. 36 mm är den perfekt storleken på denna typ av klocka. Men hitta den till en rimlig penning...

Och om någon har tips läser jag det med stort intresse. Alltså samma som ovan men något större utan att den kostar en förmögenhet.. :angel:

17. 80s

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Sill och pepsi, vem fan vill ha o.p. När det finns pepsi? Ser väldigt trevligt ut.

18. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

I söndags från tradera? ;) Tänkte också buda men backa på grund av storleken. Tror den hade blivit lite för liten för min smak. Grattis iaf till en otroligt fin klocka :)

19. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Precis, men storleken är inte så farlig faktiskt ^^ här är bild på 17.5-18cm handled:

Scaramanga och Vintage92 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield