Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Milano flyg, boende mm? >>

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Chuck, 23 juni 2015.

1. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

Finns en del globetrotters här, ska till mässan (Fiera Milano) och såg nu att det finns 5 (!) flygplaster på momondo. Vilken flygplats är att föredra?

Ska bo centralt men vill samtidigt inte resa alltför länge med taxi till/från mässan. Nåt bra hotel (4stjärnor) ni kan rekommendera?

Blir givetvis lite klockspaning med :)

2. Malakias

Malakias Friends of KS

Från:
    Vänliga Västmanland
    Linate är klart bäst. Ligger i princip i stan, typ en halvmil bort. Malpensa, den största, är mycket längre bort, cirka fem mil men bra kommunikationer. Orio al Serio, som Ryanair kör till, ligger egentligen i Bergamo men också cirka fem mil från Milano. Krångligare att åka till och från. Några fler Milanoflygplatser känner jag inte till, vilka är det? Hotell har jag tyvärr ingen koll på.

Chuck gillar detta.
  3. 80s

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Undvik ryan airs bergamo, tyckte det kändes som blåsning ca 1000kr enkel taxi in till milano.
    Bo gärna nära katedralen, bra utgångspunkt.
    Milano är fantastiskt. Njut!

Chuck gillar detta.
  4. adress

adress Friends of KS

Från:
    Segeltorp
    Linate om du kan påverka. Ligger nära till stan. Kommunala förbindelser med mässområdet ( som är stort) är inga problem. Ta ngt av dom små hotellen om du bor i stan. Annars har du ju mässhotellet på andra sidan gatan från huvudentrén. Har varit på dom mässhallarna 10-15 gånger - mest optik och modemässan. Åkte ofta charter till Garda vid Gardasjön. Gjorde utflykter till Lugano - Pisa och framförallt Venedig. Hyrde bil. Sedan Milano 2 dagar med en övernattning. Två hela dagar på dom mässhallarna är wasalopp. Det räcker.
    Vad gäller klockor - har du dom finaste butikerna i Gallerian vid stora torget - Katedralen.
    Köpte min första Rolex DD helt i guld där. Sålde den 2 år senare - efter några resor till Tokyo och Thailand. Just då sysselsatte sig tjuvarna med att hugga armen av turister för att komna åt dom dyrare metallerna. En på mitt hotell blev av med hand och klocka. En annan ett finger. Efter den upplevelsen tänkte jag om. Kan man inte ha klockan på armen - var -varför skall man ha den. Just då skenade guldet - så jag fick 50% mer för klockan - än jag gav ny. Vila tider - på olika sätt.

Brogren och Chuck gillar detta.
  5. Joshua3

Joshua3 Friends of KS

Jag har flugit till Bergamo med Ryan air, riktigt trevlig liten by faktiskt med en gammal och ny del, den gamla delen på toppen av kullen är värd ett besök, grejen med Bergamo flygplats är att det ligger ca 5 min bussfärd från centrum och där finns också tågstationen som tar dig till Milano på drygt 30-40min (är nog ca 10 mil) och tåg är smidigt i italien, fasta priser på biljetter m.m. sök på www.trenitalia.it (tror jag det är) , vi åkte förövrigt tåg Bergamo-Venedig och det tog ca 3h om jag minns rätt. Annars tror jag det går flygbuss till milano från bergamos flygplats också. Milano är helt okej ställe, men jag hade gärna åkt bara till Bergamo igen och tagit dagstur till Milano

Chuck gillar detta.
  6. sir alex

sir alex Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Milano är grymt. Enkelt att promenera överallt och ganska korta sträckor. Bo på Moschino hotell som är ett designhotell men mycket billigare än t.ex Armanis överskattade hotell.

Chuck gillar detta.
  7. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

Tack för alla svar, ska bli spännande!

8. figaro

figaro Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Flög ner till Milano med Ryan Senast som jag hatar och landade i Bergamo. Reste samma helg både via Malpensa till Berlin (CL).

Helt seriöst, Bergamo är smidigt. Buss tar nån timma och kostar 5 Eur.

Jag försöker inte vara snål men när taxi kostar 10x mer kändes det ovärt:)

I övrigt, besök Al Bazar, en institution kLädesmässigt. @Giampaolo ville ha våra klockor senast som betalning:) han berättade även en spännande historia om sin tudor i Neapel.

Lino har en känd PP

Mat: La vecchia lira, trevligt ställe och inte dunkadunkaflashigt.

Chuck gillar detta.
  9. Portofino

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    Ping @Whedda ! Du måste ha en del guldkorn, om inte själv så från Lalle.