• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Milgauss 116400GV med vit tavla?

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det tror jag inte. Men det är ju inte svårt att byta tavla. (eller glas..)

Fult som fan blir det iallafall, tycker jag :)
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Angående repor i denna tråd;

Enigt Beyer och Bucherer i Zurich samt enligt min egen inställning är det skillnad på djupare repor och s.k. "hårlinjer" i metallen. Det senare får man från normal användning och dessa kan ganska lätt poleras bort. Vid hugg och slag mot hårda material blir det report som inte tas bort lika lätt. Det är nog det som avses, d v s att klockan är välskött.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Angående repor i denna tråd;

Enigt Beyer och Bucherer i Zurich samt enligt min egen inställning är det skillnad på djupare repor och s.k. "hårlinjer" i metallen. Det senare får man från normal användning och dessa kan ganska lätt poleras bort. Vid hugg och slag mot hårda material blir det report som inte tas bort lika lätt. Det är nog det som avses, d v s att klockan är välskött.

Veckans bump är redan klar =)
 
Topp