• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Milgauss-suget är åter igång!

OBRKV

Cartier
Har tidigare varit väldigt sugen på en Milgauss, 116400GV. Sen köptes en 16570 som snabbt byttes ut till en gammal 1675. Nu har jag haft den ett tag och suget efter Milgauss väcktes vid liv inatt. Har testat en väldigt hastigt för något år sedan och minns inte hur den kändes på armen. Jag, med mina taniga handleder, vill minnas att den kändes väldigt stor.

Ni som har/haft (nyare) Milgauss, hur upplever ni den i storleken? Posta gärna bilder där ni har jämfört med andra klockor!

rx374_im.jpg

Bild från internet, bara för att.
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Vi klickade aldrig, tyckte den va lite klumpig....
Tycker å andra sidan det om Datejust II:an också.
 

McFly

Cartier
2-Faktor
Precis som WHU skriver så känner även jag att den är lite för lik DJ2, som jag tycker är väldigt klumpig, och således så flippade jag min. Den är ju dock väldigt rolig med tanke på visare, glas osv. Men inget som höll i längden för mig tyvärr.
 

jabla

Sarlacc
Har provat andras ett par gången men tyckte den kändes för hög och klumpig på min arm (18 cm).
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Den upplevs inte större än sina 40 mm men är däremot ganska tjock och tung. Den sitter ändå skönt på handleden, mycket p.g.a böjda luggar och länken.
Jag tycker modellen med svart tavla som jag har är mest clean. Har inget wrist shot tyvärr.

def0f5d4-de09-443c-a06c-17b5bb3a95fe_zpsk82wg7or.jpg
 
Senast ändrad:

OBRKV

Cartier
Den upplevs inte större än sina 40 mm men är däremot ganska tjock och tung. Den sitter ändå skönt på handleden, mycket p.g.a böjda luggar och länken.
Jag tycker modellen med svart tavla som jag har är mest clean. Har inget wrist shot tyvärr.

Misstänkte att det är lite för tjock. Men det kanske inte är ett superstort problem.
Hur är det med spännet på den länken? Känns den också klumpig?
 

Erik M

Breitling
Stor och klumpig på mina klena handleder, tyvärr. Haft en GV och har en vit nu men den sitter mest på bänken. På GV'n störde jag mig på det gröna glaset, gillar den vita men som sagt - är kanske för spinkig för själva modellen, även fast jag gillar den.
 

OBRKV

Cartier
Stor och klumpig på mina klena handleder, tyvärr. Haft en GV och har en vit nu men den sitter mest på bänken. På GV'n störde jag mig på det gröna glaset, gillar den vita men som sagt - är kanske för spinkig för själva modellen, även fast jag gillar den.
Det är ju det gröna glaset som jag gillar! :) Men jag kan förstå att det inte är för alla...
 

Erik M

Breitling
Det är ju det gröna glaset som jag gillar! :) Men jag kan förstå att det inte är för alla...

Jo, det förstår jag. Men jag tycker glaset inte känns så skönt grönt hela tiden utan gör mest att den svarta tavlan ser lite dassig ut i färgen och övriga färger, sek.visaren t.ex ser ännu tråkigare ut. Som att se genom en dimma, dålig liknelse men kan inte komma på någon bättre :)
 
Senast ändrad:

Chagall

Cartier
Mitt sug är helt enormt... Är det någon ägare som testat läderband på den? Lägg gärna upp bilder på det då! :)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
GV är grym i båda tappningarna. Har haft båda och det är en modell med mycket närvaro. Jag gillar personligen de polerade delarna men det är inte för alla. Det är också ett mer unikt val än andra Rolexmodeller. Man vet att det är en entusiast om man ser någon med en Milgauss. Storleksmässigt hade jag inga problem alls.
 

OBRKV

Cartier
GV är grym i båda tappningarna. Har haft båda och det är en modell med mycket närvaro. Jag gillar personligen de polerade delarna men det är inte för alla. Det är också ett mer unikt val än andra Rolexmodeller. Man vet att det är en entusiast om man ser någon med en Milgauss. Storleksmässigt hade jag inga problem alls.
Sen är det lite kul då jag i princip jobbar med magneter dagligen. Kanske inte så starka att jag faktiskt BEHÖVER en Milgauss, men man letar väl lite fler anledningar.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Sen är det lite kul då jag i princip jobbar med magneter dagligen. Kanske inte så starka att jag faktiskt BEHÖVER en Milgauss, men man letar väl lite fler anledningar.

Hade jag varit ingenjör så hade jag definitivt köpt en Milgauss eller en Ingenieur. Men om man är ute efter en klocka som tål magneter på riktigt så är det Omegas Aqua-Terra 15000 Gauss man ska kika på.
 

OBRKV

Cartier
Hade jag varit ingenjör så hade jag definitivt köpt en Milgauss eller en Ingenieur. Men om man är ute efter en klocka som tål magneter på riktigt så är det Omegas Aqua-Terra 15000 Gauss man ska kika på.
Sant! Men konstigt nog har jag faktiskt svårt för den svart-gula sekundvisaren. Finns kanske modeller med annan visare iofs.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Sant! Men konstigt nog har jag faktiskt svårt för den svart-gula sekundvisaren. Finns kanske modeller med annan visare iofs.

Ska väl också poängtera att jag inte är något fan av den vanliga Milgaussen med svart eller vit tavla. Den vita tavla med orangea index är så där... Den svarta ser lite väl trist ut.
 

OBRKV

Cartier
Ska väl också poängtera att jag inte är något fan av den vanliga Milgaussen med svart eller vit tavla. Den vita tavla med orangea index är så där... Den svarta ser lite väl trist ut.
Håller med om den vita. Inte riktigt min grej heller. Svarta kan jag tycka är rätt okej, men GV med svart tavla är helt klart roligast. Den nya med blå tavla är inte heller något kul i min mening. Dock aldrig sett den live.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Håller med om den vita. Inte riktigt min grej heller. Svarta kan jag tycka är rätt okej, men GV med svart tavla är helt klart roligast. Den nya med blå tavla är inte heller något kul i min mening. Dock aldrig sett den live.

Den blåa sunburst tavlan är sjukt snygg i verkligheten. Sunburst gör sig inte på bild men i verkligheten gnistrar den fantastiskt fint. Samma sak med Hulken. Mångfalt snyggare i verkligheten när man ser tavlan gnistra och skifta färg beroende på solljuset.
 
Topp