• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Milgauss-suget är åter igång!

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag gillar verkligen Milguass, men avsaknaden av datum gör att det skulle bli någon form av beater i min låda. Tror jag.
 
L

LadyA

Guest
Tack för tipsen! Den för 40 000 kr verkar ju ha varit en mycket bättre deal. Kanske slår en signal till dem, men att döma av den länkade tråden och brist på certifikat ser det inte ut som att någon deal är runt hörnet direkt tyvärr. Det får bli till att leta vidare.

Du kan ju alltid dubbelkolla ang certifikatet, men när det finns brukar de skriva det.
Vet att de hade ute två andra med cert på blocket tidigt i somras men de såldes ganska fort. Så det kan ju dyka upp fler! :)
 

azcii

Patek
2-Faktor
Jag har sett Milgauss med både svart och blå tavla irl och jag måste säga att jag föredrar den svarta, tycker personligen att den är mer balanserad och ren. Skulle välja den om jag skulle välja någon, men det är ju självklart en smaksak. Den gröna ringen är magisk.

Måste citera mig själv nu , efter att ha varit inne på nymans och testat båda samtidigt kan jag säga såhär, den svarta är nog lite mer stilren men den blåa är mycket roligare och känns mer levande med sunburst tavlan. Sjukt hur man kan ändra sig.
 

azcii

Patek
2-Faktor
TNxW4i6.jpg

Snabba puckar
 

OscarTäby

Breitling
Jag har ganska smala handleder och jag upplever att klockan inte känns för stor, och då föredrar jag nätta tighta klockor.
påminner mycket om daytonan på handleden, kan upplevas något tung om man är van vid lättare klockor

Helhetsintrycket är att det är en clean och medveten klocka som känns väldigt bra på handen jämfört med sub lr gmt som kan upplevas som lite klumpigare
 

Bilagor

  • milgauss wrist.jpg
    milgauss wrist.jpg
    44.8 KB · Visningar: 30
Topp