Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Milgauss tankar!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Pilot, 13 oktober 2013.

1. Pilot
    Trådstartare

Pilot Stadsbo

Från:
    Västkusten
    Hej forum!

Jag har börjat bli sugen på en milgauss!
    Vad finns de för tankar å åsikter om klockan här!
    Dom verkar ju inte va jätte lätta att få tag på?

Mvh David

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk now Free

2. john b

john b Präst

De finns väl i lager hos de flesta handlare?

Eller tänker du på vintagevarianten?

Jag tycker klockan är schysst, svart med gröna detaljen alla dar i veckan skulle vara mitt val.

3. nardin

nardin Torpare

Jag är väldigt nöjd med min..
    Det bästa med milgauss tycker jag är att man ser den nästan aldrig på folk.
    Och folk som inte har koll fattar inte att det är en rolex.
    Den är blingig om man jämför mot en sub men mer diskret mot folk som inte hajar!

Pilot och Norrlänningen gillar detta.
  4. Norrlänningen

Norrlänningen Präst

Har haft en nyare modell med vit tavla.

Det är en av de snyggaste klockorna jag haft. Upplevs som betydligt större och vräkigare än på bild, och på gränsen till blingig. Alltså precis som jag vill ha det. :D

Det är dock viktigt att länken justeras så att spännet ligger perfekt, annars kommer man att uppleva den som topptung.
    Det är en massiv pjäs som drar uppmärksamheten till sig kan man säga.

Pilot gillar detta.
  5. Laurentius

Laurentius Stadsbo

Jag såg din som var till salu men funderade för länge och missade den, tyvärr! Jag har inte provat en Milgauss på riktigt men en av fördelarna med att köpa lätt begagnade klockor är ju att man, i stort sett, kan sälja dom och få tillbaka pengarna om det inte klickar!

6. Pilot
    Trådstartare

Pilot Stadsbo

Från:
    Västkusten
    Norrlänningen får man fråga vad du fick för din vita!

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk now Free

Spencer gillar detta.
  7. par

par Friends of KS

Jag tycker du ska satsa på den matt svarta tavlan. Skipppa det gröna, den svarta är renare, snyggare.

Denke, vekktah, Molle och 1 annan gillar detta.
  8. morrism

morrism Friends of KS

Svart tavla är självklart, sen tycker jag det gröna glaset är coolt

9. Norrlänningen

Norrlänningen Präst

Med respekt för köparen så nej, :)
    Men Milgauss verkar säljas för 35-40k beroende på skick och tillbehör. Grönt glas och svart urtavla, kanske några tusen extra.

Pilot gillar detta.
  10. krämbulle

krämbulle Friends of KS

1019 is the shit! ;)

Jacob gillar detta.
  11. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Hade den varit mattborstat a la sub..... Så vore det mkt bättre. Nu blir den bara tjock och flottig..... Har man dase polerar man bort glanset...... Då snackar vi.... För protokollet.... Hade en GV och spydde på den efter 3 mån...

12. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Jag gillar Milgauss GV som bara den, håller till viss del med Davvan men efter jag borstade länken så känns det mindre flottig och blingig och jag bara LÖVE it! Har du chansen så tycker jag du skall prova på alla 3 i Millgauss serien. Tror du kommer ändå falla för GV:n för den har jag och den är bara så J... coolers! Lite bilder som kanske för köpetarmen och smaklökarna att börja svettas ;) :p

viiicc, Pilot, vikgul och 2 andra gillar detta.
  13. Fiffi

Fiffi Bonde

Tittade runt en del innan jag bytte till mig min grönglasare, skulle inte valt någon annan variant. Brytningen i glaset är det som gör den speciell.

Trots storleken fungerar den utmärkt som kostymare och länken är extremt behaglig.

kommer behålla den ett bra tag ...

14. vekktah

vekktah Borgare

Supernöjd med min (svarta) kör den på gummi och tycker den bärs mindre och drar mindre blickar än subC helt klart. Inget att snacka om, köp. Bland det mest mångsidiga du kan ha.

15. oscaroscar

oscaroscar Präst

Upp med wrist-shots ni som har den (eller har ägt)!

16. A.Gold

A.Gold Stadsbo

Jag skulle gärna vilja höra från er milgaussägare hur ni ställer er till sekundvisaren? I min mening är det en detalj som förstör klockan tyvärr.

17. par

par Friends of KS

Jag måste faktiskt säga tvärtom. Därför jag gillar den svarta, klockan är väldigt ren och enkel med en sekundvisare som ger det lite extra färg. Som pricken över i:et=)
    Därför har jag svårt för den vita och gv, tycker det blir för många färger. Smaken är olika

Pilot gillar detta.
  18. nardin

nardin Torpare

Jag tycker att det är en rolig detalj som gör att klockan inte blir så jävla stiff.

ranepaj, Pilot och Fred72 gillar detta.
  19. TKVF

TKVF Präst

Från:
    Göteborg
    Den gör ju en hel del på klockan. Likt den röda sekundvisaren som YM har. Och likt den röda testen vissa andra Rolexar har. Förresten har även YM (åtminstone) platinaversionen röd text också.

20. vekktah

vekktah Borgare

Det är lite crazy och det som gör att den inte är stiff och tråkig. Dessutom syns den mer på bilder. I verkligheten är klockan väl balanserad på alla sätt och viss även om jag ogillar polerade mittlänkar.

nardin gillar detta.
  21. Jag hade ju en Vit Millie, och jag måste säga att personligen så tyckte jag den var liiite tråkig, visst den är blingig och sticker ut men den kändes inte som en Rolex i designen...'

OM jag skulle köpa en igen så blir det nog den gröna men kommer nog isåfall hellre satsa på en DJII med vitguldringen, den känns mer som en Rolex i mina ögomn iallafall....

Kan ju vara så att för dom som har många Rolex kan det vara roligt med någon som sticker ut och är annorlunda men om man bara har en eller två så vill jag personligen ha något som är av mer klassisk Rolex design....

Sålde ju min vita Millie för att köpa nya ExpyIIan och har inte ångrat mig en sekund...

mina 2 c....

22. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

23. Nexus

Nexus Präst

Jag har alltid varit lite skeptiskt till den, dels pga av storleken och det faktum att sekundvisaren i mina ögon för en spastisk ål. Men efter att ha gått in i närkamp med Sir Sjodahls på festen så har jag vänt totalt.
    Svart urtavla är det som gäller, beställ en ASAP!

Affe gillar detta.
  24. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

Tycker en bild kan vara på sin plats.

ErikGBG, DrSbaitso, Denke och 3 andra gillar detta.
  25. A.Gold

A.Gold Stadsbo

Har bara sett den på bild men jag tänkte prova lite klockor inom en snar framtid, får kolla närmre då - även om inte min åsikt om just visaren kommer ändras så är det mycket möjligt att klockan i sin helhet är balanserad.

26. Pilot
    Trådstartare

Pilot Stadsbo

Från:
    Västkusten
    Nu har jag äntligen bestämt mig :)

Så nu är de bara att vänta in den :nailbiting:

Affe och Nexus gillar detta.
  27. Pilot
    Trådstartare

Pilot Stadsbo

Från:
    Västkusten
    @ Af Sjodahl vem borstade din länk?

28. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping

Jag gjorde det själv, använde denna som går att beställa ifrån ebay, funkar hur bra som helst. Dock så är det lite joxigt på den nyare länken då Rolex kronan på spännet är större än på den gamla länken.[​IMG]

Hmm...hittar inte på bilden på låset, måste ha wastat det, kan ta en bild imorron om det är intressant.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR1.TRC0.A0.Xbergeon 5444&_nkw=bergeon 5444&_sacat=0&_from=R40

29. M021

M021 Friends of KS

Bjud på ett wristshot på gummit!

30. andreasventuno

andreasventuno Torpare

Från:
    Lund
    Trots särskrivningen i rubriken tänkte jag att det är bättre att fortsätta denna tråd än att starta en ny.

Under ett Göteborgsbesök i helgen upptäckte jag att en bekant låg inne med en Milgauss men tyvärr hann jag bara klämma lite snabbt på den. Det gav dock ett sug vilket leder till att jag undrar om det finns någon i Skåne som skulle ha lust att visa upp sin Milgauss? Kanske till och med i tankar på att sälja?

Det står för tillfället och väger mellan en 116400 och en Sub där fördelen med Milgauss är att den skulle vara ett bättre komplement till min Seamaster 2254.50 (som inte kommer lämna).

Mårtenssons ur Brookfield