• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Militär beater

turbo

Breitling
Hej!
Är ny här på forumet och skulle vilka ha tips på en bra beater med militär look.

Är medveten om att det finns en tråd om militära beaters men den gav inte riktigt vad jag var ute efter. Hoppas därför kunna få mer hjälp här.

Det jag söker är en klocka som tål lite stryk
Går att bada med och tåla iaf att simma ner på ett par meters djup med
Quartz
Inget digitalt
Pris max ligger runt 2000kr

Har kikat lite på cwc gs2000 men hittar inget om hur vattentåliga dom är. Tar gärna emot tips och råd.
 

Nexus

Panerai
Vattentät till 50M, Clean look och kommer på ett sportigt natoband. Vad kan gå fel ?
Och de där jämrans quartzklockorna kan du ju glömma dirr, det är ingen sport då ;)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor

Portofino

Panerai
Hej!
Är ny här på forumet och skulle vilka ha tips på en bra beater med militär look.

Är medveten om att det finns en tråd om militära beaters men den gav inte riktigt vad jag var ute efter. Hoppas därför kunna få mer hjälp här.

Det jag söker är en klocka som tål lite stryk
Går att bada med och tåla iaf att simma ner på ett par meters djup med
Quartz
Inget digitalt
Pris max ligger runt 2000kr

Har kikat lite på cwc gs2000 men hittar inget om hur vattentåliga dom är. Tar gärna emot tips och råd.
Har en traser p6600 som du kan få för 1500 pix.
image.jpg

Checks all the boxes
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Någon som har koll på vattentätheten på CWC gs2000? Tycker 50 m låter lite väl lite på en sån klocka, eller?
 

meo_swe

Audemars
Hej!
Är ny här på forumet och skulle vilka ha tips på en bra beater med militär look.

Är medveten om att det finns en tråd om militära beaters men den gav inte riktigt vad jag var ute efter. Hoppas därför kunna få mer hjälp här.

Det jag söker är en klocka som tål lite stryk
Går att bada med och tåla iaf att simma ner på ett par meters djup med
Quartz
Inget digitalt
Pris max ligger runt 2000kr

Har kikat lite på cwc gs2000 men hittar inget om hur vattentåliga dom är. Tar gärna emot tips och råd.

Vilken stil letar du efter? Den klassiska militära, eller det som är gångbart i firman just nu?
 

bearyouden

Omega
2-Faktor
Jag slutade i gröna firman för ca 3 år sedan. Mitt klockintresse fanns dock under den tid då jag jobbade där (armén) varvid man lagt en del tid på att studera kollegors klockval. Jag skulle säga att Suunto och G-Shocks är starkt överrepresenterade men efter övergången till yrkesarmé så är inte Rolex eller andra exlusivare märken ovanliga. Framförallt när personen i fråga har gjort en eller ett par vändor utomlands (även ksp-skyttar kan sporta en Rolle). Jag köpte själv min första "fina" klocka under mission till ett mycket bra pris.
Åter till ursprungsfrågan, jag liksom flera tidigare skulle slå ett slag för Marathon eller CWC. Själv har jag en SAR samt en Navigator. Dessa tål alla former av misshandel samt ser jävligt coola ut. (IMÖ)
 

turbo

Breitling
Tack för alla svar! Bra tryck på det här forumet.

Jag precis som taxman är lite nyfiken på vattentätheten på cwc g10/gs2000. Tycker 50m låter lite fattigt för en militärt ur.

Jag är nog mer ute efter den klassiska stilen. Har redan en g shock och vore kul med nått lite stiligare.

Prs10 såg ju riktigt fin ut med sina 100m. Någon som har en till salu eller vet hur ofta dom brukar läggas ut till försäljning?
 
Topp