Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Militär beater

Diskussion i 'Diskussion' startad av turbo, 8 juli 2014.

1. turbo
    Trådstartare

turbo Torpare

Hej!
    Är ny här på forumet och skulle vilka ha tips på en bra beater med militär look.

Är medveten om att det finns en tråd om militära beaters men den gav inte riktigt vad jag var ute efter. Hoppas därför kunna få mer hjälp här.

Det jag söker är en klocka som tål lite stryk
    Går att bada med och tåla iaf att simma ner på ett par meters djup med
    Quartz
    Inget digitalt
    Pris max ligger runt 2000kr

Har kikat lite på cwc gs2000 men hittar inget om hur vattentåliga dom är. Tar gärna emot tips och råd.

2. Ruskprick

Ruskprick Friends of KS

Nexus gillar detta.
  3. Nexus

Nexus Präst

Vattentät till 50M, Clean look och kommer på ett sportigt natoband. Vad kan gå fel ?
    Och de där jämrans quartzklockorna kan du ju glömma dirr, det är ingen sport då ;)

4. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Nexus gillar detta.
  5. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Ett annat alternativ är att kika på time factors militära kopior/hommage/inspirerade klockor. där finns en del godbitar tycker jag. http://www.timefactors.com

6. Portofino

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    Har en traser p6600 som du kan få för 1500 pix.
    image.jpg
    Checks all the boxes

7. pederr

pederr Stadsbo

Från:
    Norrland
    Instämmer, kör sedan några år med en Precista PRS18-Q som beater och är riktigt nöjd.

Kejsaren gillar detta.
  8. Taxman

Taxman Friends of KS

Någon som har koll på vattentätheten på CWC gs2000? Tycker 50 m låter lite väl lite på en sån klocka, eller?

9. meo_swe

meo_swe Biskop

Vilken stil letar du efter? Den klassiska militära, eller det som är gångbart i firman just nu?

10. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Beror på vart i firman man är... :cigar:

Dixie gillar detta.
  11. meo_swe

meo_swe Biskop

Jag tänkte väl mer för gemene man.. som sagt har vi ett ksp - mongo som rockar en speedy dagligen...

jaguar gillar detta.
  12. Nexus

Nexus Präst

En speedy ? Jag ska jävlar i mig överklaga mitt mönstringsbesked, sedan ska ni få se på krigsmakt!
    85 kilo av blekfett hat (endast iklädd Doctor Martens och en datejust) som tejpar fast tio bajonetter i ansiktet för att sedan rusa mot Den Lede Fi™

jaguar, meo_swe, JonasF och 3 andra gillar detta.
  13. bearyouden

bearyouden Bonde

Från:
    Emigrerad Norrlänning
    Jag slutade i gröna firman för ca 3 år sedan. Mitt klockintresse fanns dock under den tid då jag jobbade där (armén) varvid man lagt en del tid på att studera kollegors klockval. Jag skulle säga att Suunto och G-Shocks är starkt överrepresenterade men efter övergången till yrkesarmé så är inte Rolex eller andra exlusivare märken ovanliga. Framförallt när personen i fråga har gjort en eller ett par vändor utomlands (även ksp-skyttar kan sporta en Rolle). Jag köpte själv min första "fina" klocka under mission till ett mycket bra pris.
    Åter till ursprungsfrågan, jag liksom flera tidigare skulle slå ett slag för Marathon eller CWC. Själv har jag en SAR samt en Navigator. Dessa tål alla former av misshandel samt ser jävligt coola ut. (IMÖ)

meo_swe gillar detta.
  14. _jonte

_jonte Friends of KS

Precista prs10, wr100m med skruvad krona. Görs inte längre, men beggade 500-1000kr.

15. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Mitt del av firman är tyvärr helt nerlusad med SMPs och batteri brattar... Men det finns guldkorn också.

16. turbo
    Trådstartare

turbo Torpare

Tack för alla svar! Bra tryck på det här forumet.

Jag precis som taxman är lite nyfiken på vattentätheten på cwc g10/gs2000. Tycker 50m låter lite fattigt för en militärt ur.

Jag är nog mer ute efter den klassiska stilen. Har redan en g shock och vore kul med nått lite stiligare.

Prs10 såg ju riktigt fin ut med sina 100m. Någon som har en till salu eller vet hur ofta dom brukar läggas ut till försäljning?

Mårtenssons ur Brookfield