• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Militärklockor

Baloo

Omega
Hej!
Läst och sett att det finns gott om gamla, men även nya, militärklockor här på forumet. Tycker dem är riktigt roliga att se och klämma på då dem ofta har en väldigt intressant historia bakom sig. Som fattig student har jag ännu inte införskaffat mig någon men målet är att om ett tag kunna addera någon häftig dinka till min samling.

Det skulle därför vara väldigt kul ifall ni ägare kunde dela med er av bilder på eran klocka eller samling. Häftiga bilder som finns på google får också gärna publiceras här. Tänkte börja med en bild på svenska flygtjänstens UTC Skydiver från Sjöö Sandström. Edit; Skriv gärna någon rad om klockan
skydiver.jpg
 
Senast ändrad:

Ticktack

Cartier
2-Faktor
image.jpg
Har haft denna Suuto på bla utlandstjänst där vi var flera som hade liknande ex traser och lumoniox.

En kul finess med den är att du kan se höjd när du är i bergen, men de mesta kräver inkoppling till en data när du ex är i campen.

Snygg, robust och rejäl, nu hänger den enbart med på jakter och fisketurer.
 
Topp