• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Militärur pilotur

Mark-IX

Cartier
Någon som kan ge tips på bra militärur/pilotur med clean svart urtavla, siffror, utan datum, ej högblank och jag söker handuppvridning!
Gillar utseendet på: Glycine Combat 7 ref 3898, med sandblasting finnish...men den är tyvärr automatic. Stowa Partitio är för blank och siffrorna får gärna vara något större...annars jättefin.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    40.2 KB · Visningar: 490

Mark-IX

Cartier
Jag har kollat en hel del på dessa, och tycker några av dom är ganska fina, men vill ha något där inte minutindexen är så kraftiga.


Jag gillar även den kraftiga kronan på b-uhren, i synnerhet Stowas! Helst får det vara glapp mellan krona o case...så man får ett stadigt tag när man drar upp klockan.
 

Mark-IX

Cartier
Kolla på Smiths Military PRS-29B
Mycket bra klocka i 36 eller 39mm med manuellt ETA 2801 verk, safirglas och WR 100m!
Den uppfyller alla dina krav!

http://www.timefactors.com/smiths.htm

image.jpg



Mailade Smiths idag...om jag fattade det hela rätt så har dom väntat på ETA-verk i över 1 år! Han kunde i alla fall inte ge mig något pris på klockan för han hade väntat på fakturan från eta i över ett år...

Du inte något ur över?
 

Mark-IX

Cartier
Om någon sitter på ett överblivet och övergivet ur, såsom Stowa Partitio. Manuell uppdragning. Bara att höra av sig.
image.jpg
 
  • Like
Reactions: ssl
Topp