• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Miltat Canvas band -testat?

snoozarn

Patek
2-Faktor
Och är skönt. Inbillar mig att det är bra att bada med också, framförallt Cordura som är tillverkat för att andas och tåla vatten. Vete fan om jag inte beställer ett till Hadley-Roma istället för Miltat alltså. Tror det kan upplevas tjock som satan med vikspänne.
Tänker likadant. Misstänker att man behöver ett lite gröve canvas likt de @RicVin har till Pannan då bandhornen på pelagosen är ganska tjocka.
Trodde SubC skulle se skum ut på canvas pga maxi-caset & bandhornen. MEN denna var rätt fet.. Blir sugen.

20P16BCL05C2A43_Rolex_Submariner_116610.jpg
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Måste vara för att jag är GUBBE, men canvas band, NEJ TACK! Ser inte bra ut helt enkelt, snart så kommer det väl band i både manchester och i gabardintyg :depressed:!
Bäste @Af Sjodahl , jag är mer gubbe än du och tycker canvas är ultratungt på rätt klocka. Körde ett grått på SD'n i somras och har precis satt på just det bandet på expyn. Sviiincoolt, som ungdomarna säger. Eller "fett" nånting. ;)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Bäste @Af Sjodahl , jag är mer gubbe än du och tycker canvas är ultratungt på rätt klocka. Körde ett grått på SD'n i somras och har precis satt på just det bandet på expyn. Sviiincoolt, som ungdomarna säger. Eller "fett" nånting. ;)

Haha...kan kanske bero på det då! Jag är inte tillräckligt mycket gubbe för att gilla canvas @Mekmek :p, ge mig några år till så är jag kanske där!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Måste vara läderfoder på insidan och sömmar som inte skaver. Annars bara dåligt.
Tror faktiskt inte Miltatbandet har foder på insidan, det ser inte ut så när man kollar bilder på instagram och det blev nådastöten. Hadley-Roma har konstläder på insidan, samma material som de har utanpå mc-handskar och annat, misstänker att det är det som är Cordurafodret.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Tror faktiskt inte Miltatbandet har foder på insidan, det ser inte ut så när man kollar bilder på instagram och det blev nådastöten. Hadley-Roma har konstläder på insidan, samma material som de har utanpå mc-handskar och annat, misstänker att det är det som är Cordurafodret.
Taskigt ljus så här på kvällen, men man kan ju inte påstå något utan bild ;)
image.jpeg
 
Topp